دانلود آهنگ جدید

بایگانی‌های دانلود آهنگ ایرانی - صفحه 6 از 42 - دانلود آهنگ جدید - میم موزیک

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به سیستان و بلوچستان اعلام کرد

صالحی: پارسال بیش از ۱۰ هزار مجوز اجرای صحنه‌ای و کنسرت صادر شد

موسیقی ما – «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی که این روزها در ادامه‌ی سفرهای استانی خود در سیستان و بلوچستان به سر می‌برد، اعلام کرد که در سال گذشته حدود ۱۰۵۰۰ مجوز اجرای صحنه‌ای و کنسرت صادر شده است.

«صالحی» در نشستی با اصحاب فرهنگ‌ و هنر سیستان و بلوچستان گفت: «در سال گذشته در تهران ۲۴۹۹ و در استان‌ها ۷۹۷۵ مجوز اجرای صحنه‌ای و کنسرت صادرشده که ممکن است فقط برخی از این مورد رسانه‌ای شوند؛ اما این میزان آرام، مستمر و بدون هیاهو اجرا شده است.»

او همچنین روی این مساله تاکید کرد که اگر چنانچه بودجه‌ی فرهنگ و هنر در کشور کم است، اما همین میزان هم نباید در تهران صرف شود و استان‌ها باید مرکز توجه باشند. صالحی همچنین به تقویتِ بخش خصوصی نیز تاکید کرد: «نباید برای ارتقای فرهنگ و هنر فقط به دولت متکی بود. البته این بدان معنا نیست که دولت در این زمینه وظیفه‌ای نداشته باشد. ایران همواره مفتخر به هنرش است ودولت‌مردان هم خود را مصمم به ارزش‌گذاری برای هنر می‌دانند؛ اما بخش خصوصی نیز باید در این زمینه اقداماتی انجام دهد.»‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخش اثرگذار خلاقیت‌های فرهنگی-هنری ایران حاصل خلاقیت‌های پیرامونی است، گفت: «بخش زیادی از خلاقیت‌های ایران در شهرستان‌ها است. بنابراین «ایران تهران نیست» صرفاً یک شعار نیست .سفرهای استانی چند روزه خود را با رویکرد توجه به استان‌ها و تغییر نگاه به آن‌ها آغاز کرده‌ام. حمایت از استان‌ها در دستور کار است. در این استان نیز بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز با استانداری سیستان و بلوچستان امضا شد، برخی از زیر ساخت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.، همچنین در این تفاهم‌نامه حمایت‌های استان و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار هم برای رفع مشکلات هنرمندان مورد نظر است.»‌


با اجرای قطعات جدید و کارهای پرطرفدار

موسیقی ما کنسرت تابستانی «ماکان ‌بند» طی سه شب در تهران برگزار شد. این گروه در ادامه اجراهای خود روزهای هفتم، هشتم و دهم مرداد به دیدار مخاطبان پایتخت‌نشین خود رفت. این اجرا به همت شرکت «آوازی نو» و به تهیه‌کنندگی «حسن اردستانی» در حالی برگزار شد که با استقبال خوب مخاطبان ماکان بند بلیت‌های هر شش سانس در مدت زمان کوتاهی فروخته شد. همین موضوع باعث شده تا صحبت‌هایی مبنی بر تمدید مجدد این اجرا تا اواخر مرداد یا اوایل ماه شهریور در تهران شنیده شود. اعضای ماکان بند در این کنسرت علاوه بر اجرای قطعات پرطرفدارشان نظیر «هر بار این درو»، «یه لحظه» و «دو دیقه» و…. قطعات جدیدی نظیر «برو دارمت» و «بچه که نیستم» را هم برای دوستدارانشان اجرا کردند. همچنین یکی دیگر از اتفاقات اجراهای ماکان بند هم برگزاری جشن تولد رهام هادیان خواننده این گروه بود.
 
در این برنامه هم مانند اجراهای گذشته رهام هادیان و امیر مقاره با اکت‌های خاص خودشان روی صحنه حاضر شدند و امیرمیلاد نیکزاد هم وظیفه رهبری ارکستر را بر عهده داشت که توانست هماهنگی خوبی میان اعضای گروه ایجاد کند. یاشار خسروی هم که سرپرست و مدیر هنری ماکان بند است با سولوهای ساکسوفون خود انرژی سالن را بالا می‌برد.
 
در ادامه عکس‌های «امیررضا رعیتی» و «علیرضا کیاست» از این کنسرت را می‌بینید:

منبع: 

اختصاصی سایت «موسیقی ما»

شجریان پیگیر اجرای کنسرت خیابانی شد

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷


موسیقی ما – پس از اعلام آمادگی همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی، جلسه‌ای با حضور این هنرمند و مدیران شهرداری تهران عصر روز چهارشنبه ۱۰ مرداد برای بررسی امکان برگزاری این کنسرت تشکیل شد.

به گزارش «موسیقی ما» به نقل از روابط عمومی شرکت فرهنگی و هنری دل آواز، رییس سازمان زیباسازی، در این جلسه ضمن اعلام حمایت و همکاری شهرداری تهران از برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان، گفت: «زمانی که ایده برگزاری این کنسرت از سوی شما مطرح شد حوزه فرهنگی شهرداری تهران از جمله مرکز ارتباطات، معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان زیباسازی به اتفاق به این نتیجه رسیدیم که برگزاری کنسرت خیابانی در این شرایط می‌تواند یک اتفاق مثبت باشد و شهرداری تهران به عنوان مجری اصلی می تواند نقش‌آفرینی کند. از سوی دیگر چون تاکنون چنین رویدادی برگزار نشده، این دغدغه جدی ماست که این کنسرت باید با هوشمندی کامل برنامه‌ریزی شود تا این ایده الگو و سرمشق کارهای بعدی باشد.»

برزین ضرغامی به نیاز مشارکت گسترده همه دستگاه‌ها و مردم در برگزاری این کنسرت اشاره کرد و گفت: «تنها بخشی از مقدمات این رویداد مربوط به شهرداری تهران می‌شود. بخش مهم و اصلی آن مربوط به شما در جایگاه هنرمند است و بخشی دیگر مربوط به سازمان‌ها و نهادهای دیگر و همین‌طور حضور مردم است. باید در جلسات دیگری که برگزار می‌کنیم سهم عناصر دیگر را بررسی کرد تا این حرکت مردم‌محور در عرصه موسیقی ادامه‌دار باشد.»

همایون شجریان هم با اشاره به دلیل درخواست خود برای برگزاری کنسرت خیابانی گفت: «سه سال پیش برای کسانی که تا بحال امکان دیدن کنسرت نداشته‌اند و اغلب در نقاط کم امکانات شهرها زندگی می‌کنند درخواست اجرای کنسرت خیابانی دادم که به دلایلی برگزاری آن میسر نشد. دغدغه برگزاری این کنسرت تا به امروز با من ماند. امروز به دلیل دیگری که می‌دانید این دغدغه مطرح شد؛ البته به هر حال صورت مسأله، یعنی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، سر جای خودش هست. این مسائل تا حل نشود نارضایتیِ جامعه پابرجاست، اما یک رویداد هنری می‌تواند به همدلی و انرژی‌مان کمک کند.»

شجریان ضمن مقایسه برگزاری کنسرت در سالن و فضای باز گفت: «سال‌هاست که در برگزاری کنسرت تجربه کسب کرده‌ام، چه زمانی که در رکاب پدر بودم و چه حالا که کنسرت‌های مستقل خود را در ایران یا خارج کشور برگزار می‌کنم. به همین دلیل می‌دانم که شرایط کار و برگزاری چگونه است. بنابر این درک می‌کنم که مهم‌ترین اقدام در ساز و کار برگزاری کنسرت خیابانی با جمعیت گسترده برقراری امنیت، آسایش و راحتی عبور و مرور مردم باشد، که از دیدگاه من با یک همکاری چند جانبه و همدلانه کاملاً قابل انجام است.»

در این جلسه به مسائلی همچون زمان و مکان برگزاری کنسرت پرداخته شد و کارگروه‌هایی برای هماهنگی‌های لازم و دعوت از سایر نهادهای تصمیم‌ساز برای بررسی ابعاد این رویداد تشکیل شد.

همچنین مقرر شد که  در صورت هماهنگی ارگان‌های مسئول و کسب مجوزها، مکان، زمان و ساعت اجرا اعلام شود.


موسیقی ما – ششمین قطعه «امیر قدرجانی» خواننده موسیقی پاپ که تجربه شاگردی «سیمین غانم» را داشته و قصد همکاری با هنرمندان بین‌المللی را دارد منتشر شد.
 
«حواست کجاست» عنوان اثر جدید این خواننده است که در آن با «علی بحرینی» به‌عنوان ترانه‌سرا و «میلاد اکبری» به‌عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده همکاری داشته است. «میلاد فرهودی» میکس و مسترینگ این قطعه را عهده‌دار بوده و «فیروز ویسانلو» به‌عنوان نوازنده گیتار در قطعه «حواست کجاست» هنرنمایی کرده است.
 
قدرجانی درباره تولید این قطعه گفت: «آهنگ «حواست کجاست» نخستین قطعه ضبط‌شده‌ی من بود و نخستین همکاری‌ام با میلاد اکبری در آن رقم خورد. در آن زمان صرفاً قصد تولید و انتشار یک قطعه را داشتم، اما آن‌قدر این اثر خوب بود که انرژی حضور مستمر در عرصه موسیقی را به من داد و با اینکه این قطعه در سال ۹۲ ضبط شد، ولی هیچ‌گاه تصمیمی برای انتشارش نداشتم. تا این‌که پس از انتشار چند قطعه در ماه‌های اخیر، تصمیم گرفتم این تجربه و حس خوب را با مخاطبان به اشتراک بگذارم.»
 
این خواننده همچنین گفت: «با اینکه این کار چند سال پیش به ضبط رسیده، اما به دلیل نوع ساختار و تنظیمی که دارد هنوز هم شنیدنی است. از طرفی اشعار «علی بحرینی» که از ترانه‌سرایان بنام کشورمان است نیز همیشه مخاطب را با خود همراه می‌کند و به زمان خاصی تعلق ندارد.»
 
قدرجانی در پایان در مورد ادامه روند فعالیت‌های خود توضیح داد: «با توجه به تجربیاتی که در این چند سال به دست آوردم، تصمیم گرفتم با هنرمندان مطرح بین‌المللی همکاری داشته باشم که همگی از نوازندگان شناخته‌شده اروپایی هستند و قطعاً این همکاری نقطه عطفی در کارنامه کاری من خواهد بود و از طرفی می‌تواند یک تبادل فرهنگی میان فرهنگ ما و فرهنگ غرب باشد. به‌زودی جزئیات بیشتر این همکاری را اعلام خواهم کرد.»


حمید هیراد شب گذشته با دعوت از اصحاب رسانه و کارشناسان به کنسرتش تلاش کرد حاشیه‌های اخیر را کم‌رنگ کند

اینجا سالن میلاد؛ صدای من را به صورت زنده می‌شنوید!

موسیقی ما – کنسرت حمید هیراد شب گذشته نهم مرداد ۱۳۹۷ طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. این کنسرت پس از حاشیه‌هایی که در هفته‌های اخیر برای این خواننده ایجاد شد، حساسیت‌های بسیاری را پدید آورده بود و به نوعی حکم اعاده حیثیت را برای او داشت.
 
به گزارش «موسیقی ما»، تعدادی از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و منتقدان حوزه موسیقی، از میهمانان ویژه‌ی این کنسرت بودند تا نماینده افکار عمومی در خصوص کیفیت اجرای زنده حمید هیراد باشند.
 
در هر دو سانس، سالن میلاد نمایشگاه تقریباً پر بود و صندلی خالی نداشت. مهم‌ترین نکته این اجرا، تلاش چشمگیر حمید هیراد برای اثبات زنده خواندنش بود و سعی داشت به هر طریقی ثابت کند که زنده و کوک می‌خواند.
 
این تلاش‌ها از پیش از شروع برنامه آغاز شد و برای خبرنگاران این امکان فراهم آمده بود که بتوانند از تمام مراحل ساوندچک و صدابرداری و اتاق فرمان بازدید کنند تا مطمئن شوند که هیچ ابزاری برای پلی‌بک خواندن در میان نیست.
 
دوربین‌های متعدد خبرنگاران -که این بار بر صندلی‌های ردیف اول نشسته بودند- و برنامه را در لایو اینستاگرام خود و رسانه‌هایشان پخش می‌کردند هم مجال کوچک‌ترین لغزش را به خواننده «شوخیه مگه» نمی‌داد. دوربین‌ها گویی مانند اسلحه‌هایی بودند که به سمت هیراد نشانه رفته بود!
 
او در بخشی از کنسرتش خطاب به حاضران گفت: «خیلی‌ها تلاش می‌کنند که من دیگر اینجا نباشم. کاش کمی با هم مهربان‌تر باشیم و به یکدیگر عشق بورزیم. کسی از یک ساعت بعد و فردای خود خبر ندارد. من اهل دورویی و خودنمایی نیستم. در این دو سال مرا شناخته‌اید. این صدا برای من نیست، متعلق به کسی است که مرا آفریده. خودش هم می‌داند که چگونه آن را راهنمایی کند! به افتخار خدامون.»
 
حمید هیراد در این شب به صورت ویژه از پدر و مادرش تقدیر کرد و از روی صحنه پایین آمد تا جلوی آنها زانو زده و در آغوش‌شان بکشد و خود را مدیون زحمات و لطف آنها دانست.

منبع: 

سایت «موسیقی ما»

وارطان ساهاکیان: تدریس را دوست نداشتم

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷


موسیقی ما – آیین نکوداشت استاد وارطان ساهاکیان آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی کشورمان سه شنبه شب نهم مرداد ماه توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» به مدیریت بردیا صدرنوری و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت تهران برگزار شد.  دراین مراسم که با استقبال قابل توجه مخاطبان همراه بود، تعدادی از هنرمندان کشورمان  به صورت گروهی و تک نوازی برنامه هایی را پیش روی مخاطبان قرار دادند.

پخش نماهنگ زندگی و فعالیت های وارطان ساهاکیان، اجرای گروه کُر«اردیبهشت» به رهبری حمید عسگری ، اجرای آهنگ «بنی آدم اعضای یک پیکرند» به آهنگسازی وارطان ساهاکیان، اجرای تک نوازی پیانو فراز میرطباطبایی با اجرای قطعاتی از سرگئی راخمانینوف و فردریک شوپن، اجرای آهنگ محلی «دی بلال»، اجرای تک نوازی پیانو سپاس صدرنوری، پخش کلیپی از چهار هنرمند در قدردانی وارطان ساهاکیان و اهدای چند لوح قدردانی از سوی موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش»، ارکستر «چکاوک» به سرپرستی رضا شایسته، دانشجویان و هنرجویان استاد وارطان ساهاکیان و شورای خلیفه گری ارامنه تهران بخش های مختلف برنامه شب گذشته را تشکیل می داد.

وارطان ساهاکیان پس از برگزاری مراسم قدردانی خود که در حضور لوریس چکناواریان ، بردیا صدرنوری مدیر و ناصر ایزدی مدیر بخش موسیقی موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» انجام گرفت، با قدردانی از دست اندرکاران این برنامه توضیح داد: «بسیار خوشحالم که در چنین شبی توانستم در خدمت شما عزیزان باشم. به هر ترتیب بردیا صدرنوری و همکارانش در موسسه «راد نو اندیش» همواره در راه تجلیل از هنرمندان قدم های خیری بر می دارند که واقعا برای جامعه موسیقی انرژی بخش است. من لازم است در همین جا بار دیگر مراتب تشکر و قدردانی خودم را از هنرمندان، دانشجویانم ، شورای خلیفه گری ارامنه و باشگاه آرارات تهران اعلام کنم که امشب برای من سنگ تمام گذاشتند.  همه استادانی که امشب در برنامه حضور دارند هرکدام وزنه های موسیقی کشورمان هستند که من با دوستی آنها افتخار می کنم و چه ارزشمند بسیاری از شما هنرمندانی که امروز اینجا هستید روزگاری از دانشجویان بودید و حالا همکاران من در عرصه موسیقی شده اید. من با عشق به همه شما هنرمندان پیشکسوت و جوان افتخار می کنم و بر خود می بالم که به عنوان یک معلم م توانستم دو نسل از هنرجویان موسیقی را تربیت کنم. »

این آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان در بخش پایانی صحبت های خود گفت: من در سال های ابتدایی فعالیت موسیقایی ام آنچنان به تدریس علاقه ای نداشتم و به این شغل فقط به عنوان پیشه ای نگاه می کردم که در کنار سایر فعالیت هایم قرار دارد. اما با عشقی که از شما دانشجویان و هنرمندان شریف موسیقی ایران گرفتم اکنون افتخار می کنم که معلم هستم و توانسته ام به سهم خود تربیت کننده دو تا سه نسل موسیقی این سرزمین باشم.

میلاد کیایی، لوریس چکناواریان، تقی ضرابی، محمد اسماعیلی، سعید ثابت، فضل الله توکل، پری ملکی، بیژن بیژنی، اسماعیل آذر، احترام برومند، حسین توکلی، رضا خرم، سالارعقیلی، حریرشریعت زاده، علی جعفری پویان، رضا شایسته، یارتا یاران، حسین مظفری، انوشه جم، مجید واصفی، حمید خزاعی، آرش سزاوار، مجید عسگری و تعدادی دیگر از هنرمندان از مهمانان ویژه آیین نکوداشت استاد وارطان ساهاکیان بودند.

بردیا صدرنوری مدیر، ناصرایزدی مدیرموسیقی، مریم فراهانی مدیراجرایی، پرهام عرب مدیر طراحی و تبلیغات، مهرناز کرمی مشاور هنری، محسن آزاده عکس و کلیپ، زهرا آبگون، امیرحسین مقدم، یزدان صادقی، مریم صدرنوری هماهنگی، اداری و تبلیغات و جواد شهبازی پشتیبانی گروه اجرایی آیین نکوداشت استاد وارطان ساهاکیان را تشکیل می دادند.

بلیت‌فروشی گروه «گره» شروع نشده تمام شد

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷


این گروه راک در سالن ایوان شمس روی صحنه می‌رود

موسیقی ما ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه ۱۰ مرداد) بلیت فروشی کنسرت گروه راک «گره» آغاز شد که طبق روال همیشگی این گروه، در کمتر از پانزده دقیقه تمام بلیت‌ها به پایان رسید.
 
آنها قرار است روز هشتم شهریور بعد از چهار ماه با اجرای قطعات جدیدی از ساخته‌های گروه و همچنین کاور قطعات پرطرفدار موسیقی راک دنیا، در سالن ایوان شمس روی صحنه بروند که ظرفیت بیشتری از سالنی که همیشه در آن کنسرت برگزار می‌کنند (یعنی برج آزادی) دارد. بهروز منزه، یار همیشگی آنها در برج آزادی نیز قرار است صدابرداری این کنسرت را بر عهده داشته باشد.
 
«گره» که از دو سال پیش کنسرت‌هایشان را با اجرای قطعات کاور آغاز کرده بودند در  هر کنسرت تعداد قطعات اورجینال خود را کم‌کم افزایش دادند و حالا به اجرای شش قطعه از ساخته‌های گروه رسیده‌اند. آنها قرار است در این کنسرت قطعات Are You Lost ، The Aftermath،  Inversion، Staring into Space و  The New Chapter از ساخته‌های گروه را اجرا کنند.
 
علاوه بر این، اعضای گروه این روزها مراحل ضبط اولین آلبوم مجاز خود را پشت سر می‌گذارند و قرار است به زودی آن را منتشر کنند.
 
از دیگر قطعات این کنسرت که کاور قطعات گروه‌های بزرگ موسیقی راک است می‌توان به Judas Priest – Lightning Strike، Alter Bridge – Blackbird، Bruce Dickinson – Abduction،  Metallica – Wherever I May Roam،Creed – With Arms Wide Open، Rammstein – Los/Links 123 Medley،Pantera – Five Minutes Alone، Manowar – Brothers Of Metal اشاره کرد.
 
شهروز گودرزی و هادی کیانی به عنوان خواننده و نوازندگانی چون محمد نیک (گیتارباس)، آندره خاچیکیان (گیتار)، سهیل زرین کلک (گیتار الکتریک)، نوید رهبر (کیبورد) و بهزاد اشعاری (درامز) اعضای گروه را تشکیل می‌دهند.
 
آنها در مورد این‌که چرا سالن را از برج آزادی به سالن ایوان شمس انتقال داده‌اند و همچنین سیستم صدابرداری این سالن گفته‌اند: «اولین و بزرگترین مشکل این بود که صدابردار ثابت برج آزادی، آقای بهروز منزه که یکی از بهترین صدابردارانی هستند که تا به امروز همکاری داشته‌ایم و دلیل اصلی صدای خوب کنسرت‌های راک در برج آزادی بود، متأسفانه از برج آزادی جدا شده و اکثر تجهیزات صدایی حرفه‌ای هم در آنجا متعلق به او بوده که از آنجا جمع شده است! ایشان از چند ماه پیش دیگر بصورت مستقل در حال فعالیت است و صدابردار سالن برج آزادی نیست و برای ما و مخاطبان ما که داستان صدابرداری در اجراها در اولویت اول قرار دارد، ما را کاملاً نسبت به برگشت به آزادی منفی کرد و اصلاً مشخص نبود که سالن آزادی با چه صدابردار و با چه امکاناتی قراره جایگزین بشود! همین مشکل اول کافی بود که گروه «گره» را از اجرا در سالن برج آزادی دلسرد کند! دومین مشکل این بود که سالن برج آزادی، تمامی روزهای هفته (از شنبه تا پنجشنبه) به غیر از جمعه‌ها را با یک برنامه تلویزیونی قرارداد بسته و فقط می‌توان جمعه‌ها را به اجراها اختصاص دهد که با ظرفیت کمی که برج آزادی دارئ (حدود ۲۸۸ نفر)، برای گروهی مثل گره که حداقل به ۳ یا ۴ سانس نیاز دارد، اتفاق مطلوبی نبود! همان اولین مشکل، ما را به اندازه کافی از برگشتن به آزادی مأیوس کرده بود و دیگر دومین مشکل سناریو را برایمان کامل کرد!»

«حمید عسکری» در تهران خاطره‌بازی می‌کند

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷


پس از یک سال و با اجرای آثار نوستالژیک و جدید

موسیقی ما «حمید عسکری» پس از یک سال دوری از استیج‌های پایتخت روز ۲۲ مرداد به دیدار دوستداران تهرانی خود می‌رود. اجرای این خواننده طی دو سانس و به همت شرکت «سل‌فا» به مدیریت «مجید طوسی» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه می‌رود. این خواننده با سابقه برای کنسرت پیش‌رو قول اجرایی خاطره‌انگیز را به طرفدارانش داده و البته قرار است آثار جدیدی را هم در این برنامه بخواند. او چندی پیش هم قطعه «کجای دنیامی» را منتشر کرد و به گفته خودش برای همه قطعاتی که در این کنسرت قرار است اجرا کند ویدئوهای اختصاصی هم تهیه کرده است.
 
خواننده قطعه خاطره‌انگیز «قسمت» در بهار سال ۹۵ آلبوم «دیوونه‌وار» را منتشر کرد و در ادامه تور کنسرت‌هایش را در شهرهای مختلف ایران روی صحنه برد. او طی دو سال اخیر فقط در زمینه انتشار تک‌قطعه و موزیک‌ویدئو فعالیت داشته و فعلاً خبری از انتشار آلبوم او نیست. آخرین اجرای حمید عسکری در تهران اردیبهشت سال ۹۶ برگزار شد.
 
سایت «موسیقی ما» طی روزهای آینده گفتگویی را با حمید عسکری انجام خواهد داد.

منبع: 

اختصاصی سایت «موسیقی ما»


موسیقی ما – قطعه «باد گناهکار» نقطه اتصال میلاد باقری و «دنگ شو» بود؛ خواننده‌ای که سال‌ها پیش از آن در بخش‌های مختلفی همچون موسیقی کلاسیک، اپرا، فولکوریک و حتی موسیقی راک فعالیت می‌کرده و تجربه‌هایی هم در تئاتر و اوپرت داشته است.

این گفت‌وگو قرار بود حوالی فعالیت‌های مستقل میلاد باقری بچرخد که البته همینطور هم شد اما همین موضوع باعث گریز به نقطه دیگری شد که از نگاه این هنرمند نسبت به دنیای این روزها شکل گرفته؛ دنیایی که معتقد است در آن انسان‌ها آن‌قدری که حق‌شان است خوشحال نیستند. می‌گوید در کرمانشاه متولد شده و درد را به خوبی می‌شناسد. همین چیزها دلایلی بود تا به جای یک گفت‌وگوی صرفاً موسیقایی، درباره اتفاق‌هایی حرف بزنیم که باعث شود طی دو ساعت، چهره خندان، عصبانی، غمگین و آرامش را ببینیم.

این شما و این خودِ خودِ میلاد باقری که می‌گوید خیلی جاها به دلیل شرایط اجتماعی و محیطی، میلاد باقری نبوده است.


حسام اینانلو، پویان بیگلر و پریچهر خواجه راوی “اصفهان” می شوند

موسیقی ما – امیرعباس ستایشگر (مدیر موسسه پرده هنر موسیقی و ناشر اثر) در این باره توضیح داد: آلبوم “روایت اصفهان” طی روزهای آتی منتشر خواهد شد و هنرمندانی که در این اثر با ساز خود روایتی از  مایه اصفهان ارائه کرده اند، شامگاه ١٢ مردادماه در تالار رودکی روی صحنه خواهند رفت و قطعات آلبوم را برای مخاطبان اجرا خواهند کرد. خدا را شکر استقبال خوبی هم از این اجرا شده و بلیت ها رو به اتمام هستند.

او درباره هنرمندان آلبوم “اصفهان” نیز گفت: حسام اینانلو با ساز کمانچه، پریچهر خواجه با ساز قانون و پویان بیگلر با ساز تار هر کدام برداشت شخصی و موسیقایی خود را از مایه آواز اصفهان ارائه کرده اند. در اجرای روز جمعه هم هر نوازنده (به ترتیبِ مشخص شده کمانچه، تار، قانون)حداکثر ۱۵ دقیقه برداشت خود را  از مایه آواز اصفهان روایت می کند. هر نوازنده در انتخاب کوک، نوع ورود به ضربی ها، تعداد ریتم های اجرا شده، سرک کشیدن به گوشه های مختلفِ مُدِ اصفهان و… آزادی کامل دارد.

ستایشگر درباره معیار دعوت از هنرمندان در پروژه دوازده تایی “روایت ها” نیز گفت: تجربه در تکنوازی و سولیست بودن، بیان شخصی داشتن، صاحبِ سونوریته بودن و داشتن تعاریف مشترک از چگونگی اجرای موسیقی دستگاهی معیار ما برای همکاری با نوازندگان مختلف در پروژه روایت هاست. هرچند که این موضوع متصل به سلیقه شخصی خودم نیز هست.

مجموعه “روایت‌ها” از اوایل سال ۹۴ توسط موسسه “پرده هنر موسیقی” راه‌اندازی شد. اولین آلبوم این مجموعه در پاییز همان سال با عنوان “روایت ابوعطا” منتشر شد و محمدرضا ابراهیمی با ساز عود، احسان ذبیحی‌فر با ساز کمانچه، سیامک جهانگیری با ساز نی و امیرعباس ستایشگر با ساز سه‌تار هر کدام روایت شخصی خود را از ابوعطا ارائه کردند. این پروسه در حالی طی میشود که هیچ‌کدام از هنرمندان اثر، قطعه یکدیگر را تا قبل از انتشار نشنیده اند. مجموعه “روایت‌ها” یک مجموعه دوازده‌تایی خواهد بود و هر آلبوم سه تا چهار اجرا از هنرمندانی را دربرمی‌گیرد که رها از قید هر غرضی به روایت خود از آنچه می‌اندیشند، می‌پردازند. این روایت‌های شخصی و گوناگون تنها یک مشخصه ثابت دارند و آن هم روند دستگاه انتخابی برای هر اجراست.

علاقمندان برای حضور در اجرای “روایت اصفهان” می توانند برای تهیه بلیت به وبسایت تیوال مراجعه کنند.


کنسرت موسیقی سنتی بانوان در فرهنگسرای نیاوران

موسیقی ما – گروه موسیقی سنتی بوی گندم در کنسرت پیش روی خود قرار است قطعاتی خاطره انگیز از آثار اساتید گذشته موسیقی ایران را با تنظیم محمد جلالیان و احمد عشقی برای مخاطبان خود اجرا کند .
اعظم صانعی متولد ۱۳۳۸ در تهران آواز را نزد اساتید پر آوازه موسیقی ایران همچون محمد نوری ، صدری و شاپور رحیمی فراگرفته است.
صانعی که سابقه اجرا با گروه کر محمد جلیل عندلیبی را در سال ۱۳۹۱ در تالار وحدت در کارنامه خود دارد در اولین دوره جشنواره موسیقی بانوان موفق به کسب مقام در رشته خوانندگی گردیده است.
محمد جلالیان و احمد عشقی که آهنگسازی و تنظیم قطعات این کنسرت را برعهده دارند ، هردو از فارغ التحصیلان دانشگاه هنر در رشته موسیقی می باشند .
نوازندگان گروه موسیقی بوی گندم عبارتنداز مریم دوست محمدی: نوازنده پیانو، ماه سیما فلاحی: نوازنده فلوت، روناک معماری، مینا آقا رضایی و هلیا محمد ولی:
ویولن، آرمیتا سلیمی طاری: تار ، عسل ملک زاده: کوبه ای ، نصیبه هاشمی ،سمیرا جلالیان و سهیلا احمدی: همخوان و اعظم صانعی خواننده و سرپرست گروه
قطعاتی که این گروه برای کنسرت خود در نظر گرفته اند نیز شامل آثاری از بزرگان موسیقی ایران از جمله عباس شاپوری،حبیب الله بدیعی،پرویز یاحقی،انوشیروان روحانی،مهدی خالقی،علی تجویدی،جهانبخش پازوکی،ناصر چشم آذر و… می باشد . کنسرت گروه موسیقی سنتی بوی گندم (ویژه بانوان) در تاریخ ۱۲مرداد ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد .

منبع: 

خبرگزاری ایرنا


اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای صدور مجوزهای کنسرت رایگان در حمایت از مردم

موسیقی ما – به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، به دنبال اعلام آمادگی برخی هنرمندان موسیقی برای برگزاری کنسرت های موسیقی رایگان به منظور امیدافزایی و نشاط بخشی به قشرهای مختلف جامعه، دفتر موسیقی نیز همگام با این حرکت مثبت، برای صدور مجوز این نوع کنسرت ها اعلام آمادگی کرد.

دفتر موسیقی ضمن تشکر از هنرمندانی که در همه فراز و فرودهای تاریخی، کنار مردم ایستاده اند؛ برای صدور سریع مجوزهایی برای این کنسرت ها آمادگی خود را اعلام می کند و امیدوار است در این راه از همکاری و همیاری سایر ارگان ها و نهادهای موثر به ویژه شهرداری های کشور و نیروی انتظامی  برخوردار باشد.

 


موسیقی ما – رویداد مشترک «صت» و «سی‌تی‌ام» با برگزاری نشست مشترک پایان یافت. حاضران در این نشست، سیاوش امینی، امیربهادر اشرف‌زاده، ربیع بعینی و ژان رولف (Jan rohlf) بودند که در رابطه با تجربه‌های مختلف پیشین و همچنین این تجربه مشترک سخن گفتند.
 
این رویداد که از چهارم مرداد ماه آغاز شده بود، با هشت اجرا از هنرمندان ایرانی، لبنانی و آلمانی به کار خود پایان داد. همچنین چهار ورک‌شاپ در رابطه با صدا و تصویر توسط برخی هنرمندان حاضر در این فستیوال برنامه‌ریزی شده بود که با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد.
 

  • آیا تمرکز موسیقی الکترونیک در اروپا است؟

سوال اول این بود که همکاری مشترکی که در سال ۲۰۱۶ بین  SETوCTM  از برلین شروع شد و امروز در سال ۲۰۱۸ در تهران ادامه پیدا کرده هنوز تحت تأثیر موسیقی‌دان‌های اروپایی است یا نه؟

رولف در جواب این سوال گفت: «معتقدم این جریان به طور کلی همچنان تحت تأثیر موزیسین‌های اروپایی است اما همه چیز متمرکز در اروپا نیست البته که این تبادلات می‌تواند به شکل فعالانه‌تری اتفاق بیفتد که طبیعتاً نیاز به کار بیشتری دارد.»
 
در ادامه ربیع بعینی موزیسین لبنانی‌الاصل که در ۱۹۹۶ به ایتالیا مهاجرت کرده و اکنون در برلین ساکن است گفت: «من کارم را در ایتالیا در جایی در حد یک کلاس شروع کردم اما این چیزی بود که در لبنان در اختیار نداشتم و همه اتفاقات از بعد از مهاجرتم به وقوع پیوست.»
 
او ادامه داد: «لازم است این را بدانیم که ترکیبی از کنجکاوی و فرصت‌هاست که ما را به این نقطه می‌رساند. من در شهر دیگری و نه در بیروت، بزرگ شدم. برای ما که آن جا بودیم اتفاقات زیادی در زمینه موسیقی نمی‌افتاد و امکانات کمی داشتیم، چون شرایط لبنان و شرایط جهان سوم با شرایط کشورهای دیگر فرق می‌کند.»
 
سپس سیاوش امینی در توضیحی کوتاه در مورد چگونگی شکل‌گیری همکاری میان موزیسین‌های ایرانی و خارجی گفت: «خیلی‌ها به دلایل شخصی به دنبال موسیقی می‌روند ولی شما ممکن است تنها به این دلیل که ایرانی هستید تحت فشار قرار بگیرید. من افراد زیادی را در کشورهای دیگر دیده‌ام و تجربیات زیادی در این زمینه داشته‌ام که فرصت‌های جدیدی را به من معرفی کرده است. اگر ببینم موسیقی کشوری دیگر در راستای موسیقی مورد نظر من است به سمتش می‌روم.»
 

  • همکاری بین ایران و اروپا

در ادامه امیربهادر اشرف‌زاده در مورد اهداف فستیوال SET و CTM گفت: «یکی از نکات مدنظر ما در این فستیوال، فراهم کردن شرایطی برای افراد بود که خودشان را به خوبی معرفی کنند و مطمئناً در راه این معرفی همیشه مشکلاتی برای ایرانیان بوده است؛ بحث ویزا و گرفتن روادید و مسائل مالی و تورم رو به رشد که گاهی اوقات مشکل‌ساز می‌شود.»
 
رولف هم در این مورد اشاره کرد: «ما هم نمی‌خواهیم درگیر بحث ملی‌گرایی باشیم، یعنی فستیوال را به این منظور پایه‌گذاری نکردیم. بلکه دوست داریم آرتیست‌های مختلفی را از سراسر دنیا دور هم جمع کنیم. هیچ وقت دوست نداشتیم مثل یک سوت خالی باشیم که فقط در آن می‌دمند.»
 
اشرف‌زاده در ادامه گفت: «روشی که براساس آن کار می‌کنیم برای ما به این صورت است که بخواهیم یک ظرف را طراحی کنیم. یعنی در ابتدا باید توجه کنیم مخاطب ما چه تجربه‌ای را دوست دارد ببیند. ما مخاطب را نه براساس ملیتش که براساس روش پرزنت شدنش نگاه می‌کنیم.»
 
رولف نیز افزود: «چیزی که می‌خواهم بگویم این است که ما یک جور مذاکرات دائم و مستمر داریم برای این‌که بفهمیم چه رابطه‌ای بین یک آرتیست مستقل با نفرات دیگر گروه وجود دارد و با توجه به تجربیاتی که هر کدام از این افراد دارند به صورت مجزا چه کاری انجام می‌دهند. این تجربیات با جوامعی که از آن آمده‌اند و با علم جامعه‌شناختی مرتبط است. تجربه شخصی یک آرتیست مستقل می‌تواند ایده مختص او را به وجود بیاورد.»
 
امیربهادر اشرف‌زاده در ادامه با بازگشت به مسیری که SET از زمان شکل‌گیری‌اش از حدوداً چهار سال پیش تاکنون طی کرده است گفت: «چهار سال پیش، زمانی که کارمان را شروع کردیم، به سراغ مکان‌های بسیار کوچکی برای اجرا رفتیم. جاهایی که رزروشان سخت بود و راحت با ما کنار نمی‌آمدند. همین، اولین انگیزه ما شد که یک پلتفرم استاندارد به وجود بیاوریم. بحث مالی همیشه برای ما مشکل‌ساز بوده، چون یک سازمان کاملاً شخصی هستیم که در کشورمان از جایی تأمین مالی نمی‌شویم و همین انگیزه دیگرمان شد تا کارمان را در سطح بین‌الملی گسترش دهیم و از حمایت‌های مالی احتمالی که در سطح جهانی از گروه‌های موسیقی می‌شود بهره‌مند شویم.»
 

  • شاید مخاطب کم‌تر، آزادی عمل بیشتر می‌دهد

سیاوش امینی نیز در ادامه گفت: «به نکته خوبی اشاره کردید. ما در ابتدا به مکان‌های بزرگی دسترسی نداشتیم و مستمعین‌مان زیاد نبودند و اتفاقاً این باعث می‌شد آزادی عمل بیشتری داشته باشیم. گاهی اوقات حتی کسی نبود که پیش از اجرا، ساندچک را برایمان انجام دهد و به همین دلیل خودمان آستین‌هایمان را بالا زدیم. حداقل فایده کوچک بودن یک گروه و کوچک بودن اجرا این است که به شما این فرصت را می‌دهد تا اتفاقات جدیدی را تجربه کنید. بحث قضایای مالی هم که همیشه هست و این بار ما توانستیم از کمک‌هایی از خارج تغذیه شدیم که به لحاظ مالی فشار زیادی را از روی ما برداشت و گامی رو به جلو بود.»
 
رولف نیز در تأیید آن چه گفته شده بود افزود: «سی‌تی‌ام تاریخچه‌ای ۲۰ ساله را پشت سر دارد، اما مانند شما از ایونت‌های کوچک شروع کرد. لازم است بگویم بحث مالی واقعا مهم است و ما اگر امکانات مالی مورد نیازمان را در اختیار نداشتیم شاید به این اندازه پیشرفت نمی‌کردیم و این چیزی است که به ما فرصت می‌دهد کارمان را به درستی پیش ببریم. ما هم در سال ۱۹۹۹ از جیب خرج و ریسک‌هایی را به صورت شخصی تجربه می‌کردیم و طی ۲۰ ساله گذشته، برای اولین بار است که توانسته‌ایم یک تأمین مالی دو ساله برای خودمان به ارمغان بیاوریم. شما در آلمان یاد می‌گیرید که چطور به این شکل جلو برود.»
 
خودتان را وقفش کنید
رولف افزود: «اگر فرهنگ فیدبک گرفتن در سازمان خودمان را بلد باشیم، به حرف افراد گوش بدهیم، بدانیم چه چیزی می‌خواهند و چه چیزی دوست دارند آن وقت است که می‌توانید این فرصت را داشته باشید که آن‌چه خودتان می‌خواهید را هم به افراد گروه انتقال دهید و اگر خوش‌شانس باشید همه چیز خوب پیش می‌رود. این متد به یک توجه دائم و مستمر و از خودگذشتگی مستمر نیاز دارد و باید خودتان را وقفش کنید.»
 
ربیع بعینی نیز ادامه داد: «من از آن‌چه انجام می‌دهم به عنوان یک شغل یاد می‌کنم، شغلی که در آن لازم نیست کسی شما را استخدام کند و شما باید بتوانید تمرکزتان را روی خودتان بگذارید و نیاز دارید در فستیوال‌هایی شرکت کنید. یعنی به تأثیری که آن فستیوال‌ها بر شما می‌گذارند و به الهامی که از آن‌ها می‌گیرید نیاز دارید. ممکن است فستیوال عظیمی ۱۰ روز طول بکشد و در فستیوال دیگری فقط ۴۰ نفر حضور داشته باشند.»
 
مدل مشابهی در ایران نبود
سیاوش امینی در پاسخ به این که آینده SET را چگونه می‌بیند گفت: «بهترین بخشش از حالا به بعد برای ما این است که وقتی ما شروع به کار کردیم مدل خودمان کسی را در ایران نداشتیم و حالا داریم. یکی از اصلی‌ترین اهداف‌مان این بود که کاری را انجام دهیم که کسانی ببیند و لذت ببرند. ما سعی کردیم دریچه‌ای را باز کنیم که مذاکراتی حول آن شکل بگیرد و می‌دانیم در آینده کانال‌های بیشتری به رویمان باز خواهد شد.»
 
او ادامه داد: «موسیقی می‌تواند مرا از الزاماً ایرانی بودنم فراتر ببرد و اجراهای من گاهی اوقات می‌تواند با اجرای کسی دیگر از جایی دیگر از دنیا مشابهت داشته باشد. آن‌چه برای من مهم است تحت تأثیر قرار دادن مخاطبانی غیر از مخاطبان خودم و به عنوان مثال مخاطبان CTM است.»


در دومین آلبوم از مجموعه دوازده‌تایی «روایت‌ها»

حسام اينانلو، پويان بيگلر و پريچهر خواجه راوي «اصفهان» مي شوند

موسیقی ما – دومین آلبوم از مجموعه دوازده‌تایی «روایت‌ها» که در قالب دستگاه‌ها و آوازهای ردیف موسیقی ایران اجرا می‌شوند با عنوان «روايت اصفهان» ١٢ مردادماه منتشر خواهد شد و اين در  حالي است كه راويان اين اثر در همين تاريخ در تالار رودكي روي صحنه خواهند رفت.

امیرعباس ستایشگر (مدیر موسسه پرده هنر موسیقی و ناشر اثر) در این باره توضیح داد: آلبوم «روايت اصفهان» طي روزهاي آتي منتشر خواهد شد و هنرمنداني كه در اين اثر با ساز خود روايتي از  مايه اصفهان ارائه كرده اند، شامگاه ١٢ مردادماه در تالار رودكي روي صحنه خواهند رفت و قطعات آلبوم را براي مخاطبان اجرا خواهند كرد. خدا را شكر استقبال خوبي هم از اين اجرا شده و بليت ها رو به اتمام هستند.

او درباره هنرمندان آلبوم «اصفهان» نيز گفت: حسام اينانلو با ساز كمانچه، پريچهر خواجه با ساز قانون و پويان بيگلر با ساز تار هر كدام برداشت شخصي و موسيقايي خود را از مايه آواز اصفهان ارائه كرده اند. در اجراي روز جمعه هم هر نوازنده (به ترتیبِ مشخص شده کمانچه، تار، قانون)حداکثر ۱۵ دقیقه برداشت خود را  از مایه آواز اصفهان روایت می كند. هر نوازنده در انتخاب کوک، نوع ورود به ضربی ها، تعداد ریتم های اجرا شده، سرک کشیدن به گوشه های مختلفِ مُدِ اصفهان و… آزادي کامل دارد.

ستايشگر درباره معيار دعوت از هنرمندان در پروژه دوازده تايي «روايت ها» نيز گفت: تجربه در تکنوازی و سولیست بودن، بیان شخصی داشتن، صاحبِ سونوریته بودن و داشتن تعاریف مشترک از چگونگی اجرای موسیقی دستگاهی معيار ما براي همكاري با نوازندگان مختلف در پروژه روايت هاست. هرچند كه اين موضوع متصل به سلیقه شخصی خودم نيز هست. 

مجموعه «روایت‌ها» از اوایل سال ۹۴ توسط موسسه «پرده هنر موسيقي» راه‌اندازی شد. اولین آلبوم اين مجموعه در پاییز همان سال با عنوان «روایت ابوعطا» منتشر شد و محمدرضا ابراهیمی با ساز عود، احسان ذبیحی‌فر با ساز کمانچه، سیامک جهانگیری با ساز نی و اميرعباس ستايشگر با ساز سه‌تار هر کدام روایت شخصی خود را از ابوعطا ارائه كردند. این پروسه در حالی طی ميشود که هیچ‌کدام از هنرمندان اثر، قطعه یکدیگر را تا قبل از انتشار نشنیده اند. مجموعه «روایت‌ها» یک مجموعه دوازده‌تایی خواهد بود و هر آلبوم سه تا چهار اجرا از هنرمندانی را دربرمی‌گیرد که رها از قید هر غرضی به روایت خود از آنچه می‌اندیشند، می‌پردازند. این روایت‌های شخصی و گوناگون تنها یک مشخصه ثابت دارند و آن هم روند دستگاه انتخابی برای هر اجراست.

علاقمندان براي حضور در اجراي «روايت اصفهان» مي توانند براي تهيه بليت به وبسايت تيوال مراجعه كنند.

همه چیز درباره‌ی تصمیم «همایون شجریان»

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷


موسیقی ما – لابد هیچ‌کس جز «همایون شجریان» نمی‌توانست در این روزها که به قولِ خودش،‌ روزهایی است که همه‌مان چون «سیاوش» در گذرِ آتش هستیم؛ با پستی چند ده کلمه‌ای در صفحه‌ی شخصی‌اش، اتفاقی را در عرصه‌ی موسیقی ایران رقم بزند که تا پیش از آن کمتر وجود داشت؛  اینکه این کنسرت می‌تواند برگزار شود یا خیر – که امیدواریم بشود- یک طرفِ ماجراست و اینکه امیدی که او با پستِ خود ایجاد کرده است؛ طرفِ دیگر ماجرا؛ به‌خصوص آنکه اعلامِ آمادگی او بلافاصله با حمایتِ مسوؤلان فرهنگی کشور همراه شد. فرزندِ خسروی آوازِ ایران البته پیش از این هم تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده بود و در سالِ ۹۲ نیز برای برگزاری یک کنسرتِ خیابانی اعلام آمادگی کرده بود؛ آن بار آرزویش محقق نشد؛ این بار اما این امیدواری وجود دارد تا مردمِ ایران شاهدِ‌ برگزاری کنسرتی رایگان و خیابانی از آوازخوانی شوند که در اوجِ قله‌ی آوازِ ایران ایستاده است:

 

  • «هنر» برای روزهای سخت

اگرچه اقدامِ «همایون شجریان» را باید ستود؛ اما این ماجرا، امری مسبوق به سابقه است؛ اگر از فعالیت‌های کانونِ موسیقی چاووش با سردمداری هوشنگ ابتهاج، محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان در همراهی مردم در زمانِ انقلاب بگذریم که حاصلش آثاری شده که نه‌تنها جزو برترین آثارِ موسیقی سنتی ایران است؛ بلکه از اهمیتِ بسیاری در همراهی موسیقی با تحولاتِ اجتماعی برخوردار است؛ می‌توان به همراهی هنرمندان در دورانِ جنگ هشت‌ساله نیز اشاره کرد.

 هنرمندان برجسته موسیقی از ابتدای جنگ تحمیلی از هنر خویش برای همراهی با این اتفاق بهره جستند که از جمله مهم‌ترینِ آنان می‌توان به محمدرضا لطفی، کیخسرو پورناظری،‌ حسین علیزاده، شهرام ناظری، کامبیز روشن‌روان، مجید انتظامی و شاهین فرهت نام برد. این در حالی است که «لطفی» و «علیزاده» قصدِ اجرای کنسرت در جبهه را داشتند که البته موفق نشدند و «کیخسرو پورناظری» با همراهی گروه «شمس» کنسرت‌هایی را در خطِ مقدم اجرا کرد که تصاویرِ آن را لابد همه دیده‌اند.

«لطفی» اما در این زمینه از همه پرکارتر بود؛ خوانندگی تمامی آثاری که او برای جنگ می‌ساخت را «شهرام ناظری» برعهده داشت؛ از جمله قطعاتِ او می‌توان به «ای برادر»، «کجائید ای شهیدان خدایی» و «شهید» اشاره کرد. او همچنین بعد از حادثه «هویزه» قطعه «برخیز که دشمن به دیار آمده امروز ای شیردلان وقت شکار آمده امروز» را بر روی غزلی از «کاشانی» و پس از پیروزی رزمندگان در خوزستان تصنیف «ظفر» در چهارگاه را با صدای شهرام ناظری ساخت.

قطعه «شهید» در دستگاه «همایون» و یک قطعه در آواز بیات اصفهان با صدای «محمدرضا شجریان» از جمله‌ی دیگر فعالیت‌های او در این زمینه است.  

 

  • رکوردی تازه برای «همایون» و موسیقی ایران

اگر بشود که کنسرتِ خیابانی «همایون شجریان» اجرا شود از همین حالا می‌توان حدس زد که موسیقی ایران بارِ‌ دیگر با «همایون»ش، رکوردهای تازه‌ای را به دست بیاورد؛ همان‌طور که رکورد پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی ایران در این سال‌ها برای «نه فرشته‌ام، نه شیطان» با آهنگسازی «تهمورس پورناظری» بوده است و رکوردِ بیشترین تعدادِ مخاطب برای اجرای زنده نیز به کنسرت- نمایش «سی» کارِ‌ مشترکِ او و «سهراب پورناظری» اختصاص دارد؛ این کنسرت اما در صورتِ برگزاری، می‌تواند این بخت را برای موسیقی ایران به ارمغان بیاورد که صاحبِ رکوردی جهانی شود؛ رکوردی که تاکنون متعلق به «ژان میشل آندره ژار» فرزند «موریس ژار»ی است که در ایران به خاطر آهنگِ فیلمِ «محمد رسول‌الله» شناخته می‌شود. او چند سالِ پیش کنسرتی در فضای آزادِ میدان کنکورد (پاریس) اجرا کرد که یک میلیون‌ نفر تماشاگر داشت و صد میلیون نفر نیز بیننده‌ی تلویزیونی آن بودند.  «ژار» در هیوستون نیز پروژه‌ی «شهری در کنسرت» را اجرا کرد که در آن حدود دو هزار پروژکتور، تصاویر مختلفی را بر روی ساختمان‌های شهر نشان می‌دادند و تصاویری به طول ۳۷۰ متر بر روی آسمان خراش‌های هیوستون دیده می‌شد. این کنسرت هم یک و نیم میلیون نفر تماشاگر داشت.  اجرای کنسرت در دانشگاه دولتی مسکو به مناسبت ۸۵۰ مین سالگرد تاسیس این شهر و هم‌زمان با روزِ تدفین پرنسس دایانا با حدود سه و نیم میلیون نفر تماشاگر از دیگر رکوردهای اوست. اگر تعدادِ مخاطبانِ کنسرت‌های «همایون شجریان» با بلیت‌های فروخته شده را در نظر بگیریم، می‌توان به آسانی این پیش‌بینی را داشت که او می‌تواند تمامی این رکوردها را جابه‌جا کند و به این ترتیب ارمغانی دیگر برای موسیقی ایران فراهم کند؛ اتفاقی که در این سال‌ها با آثارِ خاصش رقم زده است.

 

  • از تعلیقِ پروژه‌ی «سی» تا …

«همایون شجریان» البته پیش از اعلام آمادگی‌اش برای برگزاری کنسرتِ‌ خیابانی، چندی قبل با همراهی «سهراب پورناظری» به خاطر همراهی با مردم؛ پروژه‌ی کنسرت- نمایش «سی» را که این بار به داستانِ «سیاوش» اختصاص داشت به حالت انتظار درآوردند. روابط عمومی آن پروژه، اطلاعیه‌ای صادر و درباره‌ی این تصمیمِ نوشت: «پس از گذشت چهار ماه تلاش بی وقفه از آغاز پیش ‌تولید فصل دوم کنسرت- نمایش «سی» به خوانندگی «همایون شجریان» و آهنگسازی «سهراب پورناظری» و کارگردانی «حسن معجونی»، با متنی از «محمد چرم شیر» بر اساس داستانِ «سیاوش»، این پروژه هنری اکنون به مرحله‌ آمادگی نهایی خود نزدیک شده است. پس از اتلاف وقت و کارشکنی‌های بی‌دلیل متولیان و افزایش ۳۰۰ درصدی اجاره بهای محوطه‌ی چمن، از کاخ «سعد آباد» به سالن مجهز «رویال هال» تهران با گنجایش ۲۵۰۰ نفر تغییر یافت؛ همچنین آهنگسازی پروژه و تمرین گروه موسیقی و آماده سازی‌های اولیه و طراحی و اجرای دکور، صحنه، لباس، ویدیو مپینگ و غیره همه تا مرحله نهایی پیش رفته‌اند و هزینه‌های اولیه انجام شده است.  در این مرحله به دلیل مساعد نبودن شرایط اجتماعی و خاص و ویژه بودن این پروژه، به صلاحدید و پیشنهاد «همایون شجریان»، در جلسه ای فوری با حضور «سهراب پورناظری»، «حسن معجونی»، «تهمورس پورناظری» (مدیریت پروژه) و «محمدرضا حسین زاده» (مدیریت تولید) و در نهایت تمامی عوامل سی، با مشورت و تصمیم جمعی، «سی» به حالت انتظار درآمد تا این پروژه در زمانی بهتر و روزگاری مهربان‌تر، با دلی خوش‌تر و اذهانی سبک بال‌تر در روزگاری که مردمِ شریف این مرز و بوم غم‌ها و نگرانی‌های معیشتی کمتری نسبت به حال و آینده خود داشته باشند و زمین و زمان محکم‌تری زیر پایشان باشد به مرحله‌ اجرا درآید.»

 

  • از اعلامِ آمادگی تا حمایت‌ها

همان‌طور که گفته شد او سالِ‌ ۹۲ در کنفرانسِ مطبوعاتی آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» برای اولین بار بیان کرد: «حاضرم سال آینده برای هر کس که دلش بخواهد، اجرای خیابانی داشته باشم و البته این اجرا را فقط برای دل مردم و بدون هیچ مناسبتی در نظر گرفته‌ام که امیدوارم این شرایط از سوی خانه موسیقی فراهم شود.»

او بعد از پنج سال دوباره نوشت: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم، نمی‌دانم چه کنیم تا حال‌مان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد، سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دل‌مان در کنار یکدیگر آرام گیرد.»

او البته این تصمیمِ خود را منوط به دریافتِ مجوز کرده است. در فاصله‌ی کوتاهی از این اتفاق، «حمیدرضا نوربخش» -مدیرعامل خانه موسیقی- و «حجت نظری» مخبر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار اعلام حمایت کردند.

«حجت نظری» در گفت‌وگویی با «ایسنا» گفت: «همایون شجریان اعلام کرده است که در فضای باز و برای همه مردم کنسرتی برگزار کند و این اتفاق مبارک و میمونی است؛ چراکه در این روزها برگزاری کنسرت آن هم از سوی یک خواننده محبوب باعث کاهش دغدغه‌های این روزهای مردم می‌شود و بسیار از این خواننده تشکر می‌کنم. ما هر آنچه که در توان داشته باشیم برای برگزاری این کنسرت در یکی از مناطق شهر تهران انجام خواهیم داد، چراکه معتقدیم فعالیت‌های این‌چنینی از سوی هنرمندان می‌تواند به افزایش نشاط اجتماعی کمک کند و به همین دلیل شخصاً تلاش خواهم کرد تا شجریان مجوزهای لازم را دریافت کند تا افراد بیشتری از این فضا در پی برگزاری کنسرت بهره ببرند.»

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تجربه‌های خوبی در برگزاری کنسرت‌های روباز در منطقه میدان مشق دارد، تاکید کرده است: «شخصا معتقدم اگر این کنسرت در یک منطقه جنوبی همچون بوستان آزادگان یا ولایت برگزار شود قطعا اتفاق بهتری خواهد بود چراکه لازم است در همه امور در تهران توسعه متوازن داشته باشیم و یکی از کارهایی که می‌توانیم در راستای توسعه متوازن انجام دهیم این است که مردم مناطق جنوبی هم امکان حضور در کنسرت را داشته باشند. مدیریت شهری تهران از هیچ کوششی برای اجرای این کنسرت کوتاهی نخواهد کرد.»

این ماجرا خیلی زود به مجلس نیز کشیده شد و «سیدصادق طباطبایی‌نژاد» -نماینده‌ی اردستان و عضو کمیسیون فرهنگی- در گفت‌وگویش با سایتِ‌ «خانه ملت» از بررسی پدیده موسیقی خیابانی در کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و  با بیان اینکه مسئولانی از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، ناجا و وزارت‌های فرهنگ و اطلاعات برای بررسی موسیقی خیابانی در جلسه روز گذشته (۶ مرداد) کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون حاضر شدند، گفت: «براساس مذاکرات انجام شده مقرر شد جلسه‌ای با محوریت وزارت فرهنگ و آقای حسینی معاونت هنری این وزارتخانه با حضور سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، وزارت اطلاعات و ناجا تشکیل شود تا کم و کیف این موضوع، نوع این پدیده و چگونگی گسترش آن مشخص شده و گزارش تکمیلی آن ارائه و تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شود.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین خبر می‌دهد تاکنون سازمانی که باید مجوزهای لازم برای موسیقی خیابانی را صادر کند مشخص نشده؛ اما به احتمال زیاد وزارت فرهنگ متولی آن خواهد بود.

اما امروز «خانه‌ی موسیقی» نیز آمادگی خود برای فراهم کردنِ مقدماتِ این پروژه را اعلام کرد و نوشت: «خانه موسیقی آمادگی دارد برای همایون شجریان و سایر هنرمندان دیگر با مسوولان وزارت ارشاد و شهرداری تعامل و این موضوع را پیگیری کند تا آنها کنسرت خیابانی برگزار کنند.»

همچنین روابط عمومی دفتر موسیقی نیز در این زمینه اعلام کرد:‌ «به دنبال اعلام آمادگی برخی هنرمندان موسیقی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی رایگان به منظور امیدافزایی و نشاط بخشی به قشرهای مختلف جامعه، دفتر موسیقی نیز همگام با این حرکت مثبت، برای صدور مجوز این نوع کنسرت‌ها اعلام آمادگی کرد. دفتر موسیقی ضمن تشکر از هنرمندانی که در همه فراز و فرودهای تاریخی، کنار مردم ایستاده اند؛ برای صدور سریع مجوزهایی برای این کنسرت‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کند و امیدوار است در این راه از همکاری و همیاری سایر ارگان ها و نهادهای موثر به ویژه شهرداری های کشور و نیروی انتظامی  برخوردار باشد.»

به هر روی این اقدام از فرزندِ خواننده‌ای چون «محمدرضا شجریان» هرگز دور از انتظار نبوده است و حالا تنها این امیدواری وجود دارد که این اتفاق هرچه زودتر با هم‌یاری تمامی مسوؤلان رخ دهد.

این یک سند تاریخی است

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷


موسیقی ما – حالا درست ۴۷ سال از آن زمان که «محمدرضا لطفی» و «هوشنگ ابتهاج» تصمیم به راه‌اندازی انجمن «چاووش» گرفتند، می‌گذرد؛ چیزی نزدیک به نیم‌قرن. اما در سال ۵۷ بود که این انجمن به «کانون» بدل شد و شد مهم‌ترین مرکز موسیقایی ایران در قرن معاصر؛ کانونی که در طول حیاتِ نه‌چندان بلند خویش، ۱۲ آلبوم موسیقی (چاووش ۱ تا ۱۲) را منتشر کرد؛ آثاری ابتدا هنری و بعد تحت تأثیر اتفاقات جامعه با رنگ‌وبوی سیاسی.
 
محدود کردن «چاووش» به فعالیت‌های هنریِ صرف، نادیده گرفتن بخش مهمی از تاریخ این کانون موسیقایی است؛ همان‌طور که وابسته دانستن‌ آن به اتفاقات و جریانات سیاسی نیز مشکل‌ دیگری در مطالعات این کانون شکل می‌دهد. اعضای آن کانون -که حالا همه‌شان جزء بزرگان موسیقی ایران هستند- علاوه بر آنکه صدای گویای نسل خود بودند و مهم‌ترین اتفاقات موسیقایی را با زبان موسیقی بیان کردند، توانستند موسیقی ایران را به لحاظ نوازندگی و خوانندگی، با تحولات بسیاری همراه و همه با یک هدف مشترک، رنگ‌آمیزی جدیدی را به موسیقی ایران وارد کنند که تا پیش از آن وجود نداشت. آنها موسیقی سنتی ایران را سال‌ها گسترش دادند.
 
کانون «چاووش» شامل گروه «شیدا» (به سرپرستی و آهنگسازی محمدرضا لطفی) و گروه «عارف» (به سرپرستی پرویز مشکاتیان و آهنگ‌سازی مشکاتیان و حسین علیزاده) بود. فعالیت‌های این کانون با مهاجرت «لطفی» و «علیزاده» در سال‌ ۶۳ تعطیل شد و آخرین برنامه‌‌ی این کانون در سال ۱۳۶۷ با آهنگسازی حسین علیزاده و آواز شهرام ناظری در تالار وحدت روی صحنه رفت.
 
حالا «هانا کامکار» و «آرش رئیسیان» تلاش کرده‌اند تا با مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» بخشی از تاریخ این کانون را برای اولین بار بیان کنند. مستندی که سال‌های زیادی از عمر سازندگان‌اش را معطوف خود کرده است.
 
جمعه‌ی گذشته، آئین گشایش مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» در پردیس چارسوی تهران برگزار شد. در این برنامه، جمعی از هنرمندان مطرح عرصه موسیقی و سینما و همچنین چهره‌های فرهنگی در کنار برخی از اعضای کانون چاووش حضور داشتند.
 
پیش از شروع نمایش فیلم، هانا کامکار اکران این فیلم را به سرانجام‌رساندن طریقی شانزده ساله دانست و از تمام کسانی که در این مستند به صحبت پرداخته‌اند، تشکر کرد.
 
رئیسیان نیز به این نکته اشاره کرد که این اثر تنها از روی عشق و علاقه به موسیقی ایرانی ساخته شده و آنها تلاش کرده‌اند تا یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مقاطع موسیقی ایران را ثبت کنند: «این فیلم یک سند تاریخی است و افتخار دارم که در طول زندگی‌ام کنار خانم کامکار این فیلم را تهیه کنم.»

> عکس‌های این مراسم را اینجا ببنید


پس از پایانِ مراحل ضبط، کمپانی «ناکسوس» مسوولیت پخش «مادرم ایران» را به عهده می‌گیرد

«پائولا رهبری» سولیست ویولن اثرِ همسرش شد

موسیقی ما – آخرین مراحل ضبط پوئم سمفونی «مادرم ایران» اثر علی رهبری، روز گذشته در وین به پایان رسید؛ کمپانی آلمانی «ناکسوس» مسئولیت پخش جهانی این اثر را به عهده گرفته است و این قطعه به‌زودی توسط این کمپانی دربازار های بین المللی عرضه خواهد شد. در این ضبط، سولیستِ ویلن قطعه شماره ۸ «مادرم ایران» که به عنوان کنسرتو در سه قسمت برای ویولن و ارکستر بزرگ سمفونیک تنظیم شده است، «پائولا رهبری» است؛ او همسر علی رهبری، فارغ التحصیل آکادمی موسیقی زاگرب در کرواسی است که در کارنامه هنریش، جوایز متعدد از مسابقات بین المللی سولیستی و کنسرت مایستری ارکستر و همچنین آنسامبل های مختلف اروپایی را داراست. «پائولا رهبری» اهل کشور کرواسی است ونزدیک ۲۰ سال پیش تابعیت ایرانی را نیز پذیرفته است.

همکاری علی رهبری با کمپانی ناکسوس سابقه طولانی دارد. این هنرمند تاکنون بیش از ۲۰۰ آلبوم موسیقی کلاسیک برای این کمپانی ضبط کرده است؛ اما این اولین باری است که علی رهبری اثری از خود را برای پخش توسط این کمپانی رهبری می‌کند.

 قطعه شماره ۸ پوئم سمفونی مادرم ایران که تحت عنوان «نوحه خوان» حدود ۹ سال پیش از انقلاب با الهام از ردیف‌های استاد صبا نوشته شده، وقایع روز عاشورا را به تصویر می‌کشد. «نوحه‌خوان» برای ساز تار و همچنین ویلن سل نیز تنظیم شده است که اجراهای این کنسرتوها هم به‌زودی ضبط و عرضه خواهند شد. این اثر جایزه مخصوص آهنگسازی آکادمی شهر وین را دریافت کرده و توسط علی رهبری به استاد حسین علیزاده تقدیم شده است.

منبع: 

سایت موسیقی ما


سوم شهریور در فرهنگسرای نیاوران

صنم پاشا اولین گروه راک فارسی بانوان را روی صحنه می‌برد

موسیقی ما گروه راک باکلام بانوان صنم پاشا، بعد از اخذ مجوزهای لازم قرار است سوم شهریور، ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برود. بلیت‌فروشی این کنسرت که می‌توان گفت اولین اجرای رسمی یک گروه راک بانوان است، از امروز (سه‌شنبه ۹ مرداد) در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.
 
در این گروه تمام اتفاقات را بانوان هنرمند رقم می‌زنند، از آهنگسازی و تنظیم تا نوازندگی و حتی طراحی پوستر. صنم پاشا که سرپرست گروه است، علاوه بر وکال، آهنگسازی اکثر قطعات را برعهده داشته و ترانه تعدادی از آنها را خودش نوشته است. فروغ فرخزاد، نیما راهداری و پیمان شجاعی فر از دیگر هنرمندانی هستند که از ترانه‌های آنها نیز استفاده شده است. او معتقد است با توجه به کارهایی که شنیده، کار گروهش به نوعی است که یا تاکنون انجام نشده یا کمتر توسط گروه یا افرادی شکل گرفته است.
 
از نکات مهم این کنسرت، مولف بودن اعضای آن است و قرار نیست با کاور قطعات معروف دنیا مواجه باشیم. اتفاقی که کمی عجیب به نظر می‌رسد چراکه طبعاً این قطعات نمی‌توانند اجازه انتشار داشته باشند و پیش از این به گوش مخاطبان نرسیده‌اند اما صنم پاشا نگاه متفاوتی به این اتفاق دارد و می‌گوید: «شخصاً به موسیقی بانوان در کشورمان -چون نمی‌توانیم آلبومی منتشر کنیم- نگاه تئاترگونه دارم. ما وقتی برای تماشای تئاتری به سالن می‌رویم، هیچ‌گاه از قبل آن تئاتر را ندیده‌ایم و قرار نیست بعداً هم آن را ببینیم اما درست پس از تماشای تئاتر و بیرون آمدن از اجرا، اثرش در وجودمان می‌نشیند.»
 
او درباره آهنگسازی، چیدمان و اشعار آثارشان می‌گوید: «انتخاب ترجیع‌بند به‌گونه‌ای است که چندین بار در زمان اجرای قطعه تکرار می‌شود و به‌واسطه این‌که کلام آثار فارسی است، مخاطب می‌تواند آن را هم‌خوانی کند. اتفاق اصلی درست آنجایی برای مخاطب رخ می‌دهد که از سالن بیرون می‌رود و برخی از جملاتمان در ذهنش تکرار می‌شود.»
 
بیتا صادقی (گیتار الکتریک)، ریما حسن‌زاده (گیتار باس)، آرمینا جعفری (درامز) فروغ فضلی (کیبورد) و آوا و نوا حسینی (هم‌خوان) اعضای این گروه هستند که قرار است در کنار صنم پاشا به عنوان خواننده ساز بزنند.
 
صنم پاشا در کودکی با کمک مادرش (زهره نیازمند) با ردیف و آواز سنتی آشنا شد و در کنارش آواز کلاسیک را نیز یاد گرفت. بعد از آن به سمت موسیقی راک رفت و بعد از این‌که از دانشگاه برکلی مدرک تخصصی آهنگسازی را دریافت کرد، به دلیل معدل بالایش، آنلاین بورسیه شد و از این طریق مدرک تخصصی وکال را نیز از همین دانشگاه گرفت.
 
شرکت در کنسرت‌های مختلف به عنوان همخوان، خواندن در تئاترها، فیلم‌های کوتاه و سینمایی از جمله «همیشه پای یک زن در میان است» به کارگردانی کمال تبریزی و همچنین آهنگسازی برای تئاتر، فیلم کوتاه، فیلم سینمایی و مستند بخشی از کارنامه کاری این هنرمند است. . او درحال حاضر مربی آواز راک است.


پنجشنبه ۱۱ مرداد

گروه آلترناتیو «سه نقطه» در پردیس چارسو روی صحنه می‌رود

موسیقی ما – گروه آلترناتیو «سه نقطه» که امروز جدیدترین تک آهنگش به نام «حجم سفید» را منتشر  کرد، تازه‌ترین کنسرت خود را روز پنجشنبه ۱۱ مرداد، در «پردیس سینمایی چارسو» برگزار می‌کند.
 
«سه نقطه» سال ۹۰ با حضور کیان شمس و آرش رستمی پایه‌گذاری و سال ۹۲ با اضافه شدن هنرمندانی چون سروش اعتصامی، عطا تاسه و آریا ضمیری وارد فاز تازه‌ای از فعالیت‌های خود شد. این گروه در سال ۱۳۹۵ فعالیت‌های خود را به صورت رسمی دنبال کرد و تابستان همان سال، آلبوم «جایی برای همیشه» را توسط «موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار» منتشر کرد.
 
آنها در این کنسرت ترکیبی از قطعات آلبوم اول و دوم‌شان (که مراحل تولید آن را آغاز کرده‌اند) را با حضور کیان شمس (نوازنده گیتار الکتریک)، آرش رستمی (خواننده و نوازنده گیتار آکوستیک)، سروش اعتصامی (نوازنده گیتار الکتریک)، عطا تاسه  (نوازنده گیتار بیس) و آریا ضمیری (درامز) اجرا خواهند کرد.
 
کنسرت گروه «سه نقطه» ساعت ۲۱:۳۰ پنجشنبه ۱ مرداد در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود که برا تهیه بلیت می‌توانید به سایت tikook.com مراجعه کنید.


 موسیقی ما – «برنامه شب محمد نوری» برای گرامیداشت این استاد بزرگ موسیقی در انجمن شاعران ایران برگزار شد؛ اجرای این مراسم را «سهیل محمودی» برعهده داشت و تعدادی از قطعاتِ او نیز اجرا شد؛ همچنین در این مراسم «نگین سریر» دختر محمد سریر، پیام پدر خود را درباره‌‌ی این استاد فقید قرائت کرد.

در این مراسم «حمیدرضا نوربخش» – مدیرعامل خانه‌ی موسیقی- با قدردانی از انجمن شاعران ایران برای برگزاری این مراسم به این نکته اشاره داشت که امروز بیش از همیشه جای محمد نوری برای آنچه ما به آن موسیقی پاپ می گوییم، خالی است.

او همچنین ادامه داد: «اگر موسیقی پاپ را مردمی و مردم پسند بدانیم، نوری سال ها در این کار تحصیل کرد و زحمت کشید و باید سرمشقی برای بقیه باشد؛ ما امروز دچار مصیبت و بلایی شدیم به نام موسیقی پاپ که یک موسیقی بی‌بنیان، بی‌مایه و بی‌هویت چه به لحاظ محتوا، چه ساختار و چه شکل است و همان نیز به عنوان خوراک به مردم داده می‌شود و به همین خاطر هر روز گوش مردم با آنچه استاد نوری ارائه می‌کرد، فاصله می‌گیرد.»

به گفته‌ی «نوربخش» محمد نوری نشان داد موسیقی پاپ می‌تواند چه قابلیت‌هایی داشته باشد و به همین خاطر آثاری رقم زد که توانست نام استاد را برازنده‌اش کند: «او جدای از صدای منحصر به فرد، سالیان سال برای این کار تمرین و تحصیل کرد و در بخش موسیقی آثار نیز باید از دکتر محمد سریر یاد کنیم که توانست در بخش موسیقی همین کار را انجان دهد. استاد سریر را موسیقی‌دانی کلاسیک می‌شناسیم که با سازهای مختلف و تئوری موسیقی آشناست. او ژانری از موسیقی پاپ با خوانندگی «محمد نوری» ارائه کرد که می‌تواند الگویی برای جوانان امروز باشد که در بخش موسیقی فعالیت می کنند.

این خواننده‌ی موسیقی سنتی همچنین اضافه کرد: «امروز باید این را هشدار دهیم که رسانه ملی به موسیقی درست، با هویت و با شناسنامه، کم لطفی می کند. امروز چهره‌هایی مانند علف هرز سر برمی‌آورند و با عنوان خواننده موسیقی پاپ به خورد مردم می دهند.»‌

نوربخش با بیان اینکه یاد استاد نوری همیشه جاودان است، ابراز امیدواری کرد رهروان راه این استاد بتوانند این راه را ادامه دهند.


%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A