دانلود آهنگ جدید

بایگانی‌های دانلود آهنگ ایرانی - صفحه 7 از 42 - دانلود آهنگ جدید - میم موزیک

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷


به سرپرستی و خوانندگی «اعظم صانعی»

گروه «بوی گندم» قطعاتی از تجویدی و یاحقی را اجرا می‌کند

موسیقی ما – گروه موسیقی سنتی بوی گندم (ویژه بانوان) به سرپرستی و خوانندگی اعظم صانعی ۱۲ مرداد ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود. این گروه قرار است قطعاتی خاطره انگیز از آثار اساتید گذشته موسیقی ایران را با تنظیم محمد جلالیان و احمد عشقی اجرا کند.

از جمله‌ی این قطعات می‌توان به آثاری از عباس شاپوری، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی، انوشیروان روحانی، مهدی خالقی، علی تجویدی، جهانبخش پازوکی، ناصر چشم آذر و… اشاره کرد. در این برنامه «مریم دوست محمدی» پیانو، «ماه‌سیما فلاحی» فلوت، «روناک معماری»، «مینا آقا رضایی» و «هلیا محمد ولی» ویولن، «آرمیتا سلیمی طاری» تار ، «عسل ملک زاده» سازهای کوبه‌ای، «نصیبه هاشمی»، «سمیرا جلالیان» و «سهیلا احمدی» می‌نوازند و «اعظم صانعی» نیز خواننده و سرپرست گروه است.

اعظم صانعی متولد ۱۳۳۸ در تهران آواز را نزد اساتید پر آوازه موسیقی ایران همچون محمد نوری ، صدری و شاپور رحیمی فراگرفته است. صانعی که سابقه اجرا با گروه کر محمد جلیل عندلیبی را در سال ۱۳۹۱ در تالار وحدت در کارنامه خود دارد در اولین دوره جشنواره موسیقی بانوان موفق به کسب مقام در رشته خوانندگی شده است.

محمد جلالیان و احمد عشقی که آهنگسازی و تنظیم قطعات این کنسرت را برعهده دارند ، هردو از فارغ التحصیلان دانشگاه هنر در رشته موسیقی هستند.

 کنسرت گروه موسیقی سنتی بوی گندم (ویژه بانوان) در تاریخ ۱۲مرداد ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

کتاب «شعر یادت نره» منتشر شد

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷


با بیش از چهارصد ترانه از هنرمندان قدیمی و جدید سبک‌های مختلف و به همت نشر «معیار علم»

موسیقی ما کتاب «شعر یادت نره» شامل مجموعه ترانه‌های خوانندگان سرشناس سبک‌های مختلف موسیقی منتشر شد. این اثر از سوی انتشارات «معیار علم» در بازار توزیع شده و هم اکنون در فروشگاه‌های معتبر فرهنگی کشور در دسترس است. در کتاب شعر یادت نره بیش  از ۴۰۰ ترانه از خوانندگان و گروه‌های قدیمی و جدید سبک‌هایی نظیر پاپ  و سنتی و… به همراه عکس‌های آنها گرد هم آمده است. اما در هر صفحه علاوه بر متن ترانه و معرفی خواننده و ترانه‌سرا، یک رمزینه پاسخ سریع (QR Code) هم وجود دارد تا مخاطب کتاب با استفاده از تلفن همراه خود بتواند آن قطعه را دانلود کند.
 
در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:«یکی از مهمترین پارامترهای رشد و پیشرفت و نیز تمایز خوانندگان حرفه ای از سایر خواننده ها دریافت آنها از شعر و نیز انتخاب شعر خوب چه از منظر ادبی و چه از جهت تناسب آن با نیازهای اجتماع و جامعه و همچنین تناسب آن با موسیقی یا همان تلفیق شعر و ملودی می‌باشد. این موضوع تا آنجایی حائز اهمیت است که در برخی موارد یگانه راه موفقیت بسیاری از خواننده ها بوده و هست. موسیقی چون ظرفی‌ست و شعر خوراکی‌ست که در آن نهاده می‌شود و به جامعه عرضه می‌گردد. هر چقدر کیفیت این خوراک در خور ارزش باشد به همان میزان آن اثر در ذهن های افراد جامعه ماندگار خواهد بود. کتاب حاضر در دوبخش سنتی و پاپ گردآوری شده است که البته با توجه به الفبایی بودن اسامی خوانندگان قابل تفکیک نمی‌باشد. بخشی از کتاب به خوانندگان دهه های قبل اختصاص پیدا کرده که در تاریخ نام‌شان برای همیشه ماندگار است آنهایی که از ستاره  به «افسانه» بودن رسیده‌اند و بخشی نیز مربوط به خوانندگان دهه اخیر می‌باشد، خوانندگانی که این روزها در پیش چشم ما خودنمایی می‌کنند.
برای ماندگاری یک اثر از ملودی، تنظیم و صدای خوب یک خواننده نمی‌توان چشم پوشی کرد ولی مهمترین نکته بستر امنی است که ترانه فراهم می کند و خواننده می‌تواند در آن قدم بگذارد تا یک اثر شنیده شود. پس یک مجموعه ایده‌آل ترکیبی از تنظیم، ترانه، ملودی و خواننده حرفه‌ای می‌باشد. در این کتاب مروری می‌کنیم بر ترانه‌های خوانندگانی که چه در گذشته و چه در سالهای اخیر ستاره شده‌اند و طعم شهرت و محبوبیت را چشیده‌اند.»
 
انتشارات معیار علم پیش از این هم کتب فرهنگی و هنری متعددی را به بازار عرضه کرده بود و چند کتاب دیگر در این زمینه و خصوصاً مرتبط با موسیقی به زودی از طریق این انتشارات به بازار عرضه می‌شود.
 
 

منبع: 

سایت «موسیقی ما»


موسیقی ما-  دیوارنگاره‌ای که استاد محمدرضا شجریان در سال ۱۳۳۹ ترسیم کرده بود، به ارگ رادکان (برترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران) منتقل شد.

رادکان روستایی کهن در کیلومتر ۷۴ جاده‌ مشهد- قوچان است. ۵۸ سال پیش، یعنی سال ۱۳۳۹، زمانی که استاد شجریان در روستای رادکان معلم بود بر دیوار مدرسه‌ روستا طرح نقشه‌ ایران را کشید، طرحی که در تمام این سال‌ها بر روی دیوار این مدرسه باقی ماند.

با گذر سال‌ها ساختمان مدرسه به تدریج کهنه و اخیرا تخلیه شد در نتیجه بیم آن می‌رفت که دیوارنگاره‌ استاد شجریان هم فرو بریزد و تنها خاطره‌ای از آن باقی بماند.

دیوارنگاره‌ استاد شجریان با همکاری مسئولان آموزش و پرورش چناران، به اقامتگاه بوم‌گردی ارگ رادکان منتقل شد تا از خطر تخریب مصون بماند و گردشگران نیز بتوانند از آن بازدید کنند.

اقامتگاه بوم‌گردی ارگ رادکان سال گذشته از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور به‌ عنوان برترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران برگزیده شده بود.

 دیوارنگاری به عنوان هنری عمومی به تصویر کردن نقش‌ها، اشکال، حرف‌ها، نشانه‌ها، نمادها، الگوها و کلمه‌ها بر روی دیوارها یا هر مکان عمومی ست که بتوان از آن به عنوان مکانی برای نوشتن، نقاشی، کنده‌کاری و خط‌کشی کردن استفاده کرد.

محمدرضا شجریان استاد موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و خواننده دارای مدرک ممتاز خوشنویسی است که دستی در نقاشی هم دارد.


خواننده‌ی برجسته‌ی موسیقی ایران اعلام کرد حاضر است بی‌هیچ انتفاعی کنسرت برگزار کند

همایون شجریان: از اجرای کنسرت «ایران من» چهارصد یخچال و کولر به زلزله‌زدگان عزیز اهدا شد

 موسیقی ما- مدت زمانِ زیادی از اعلامِ خبر روابط عمومی کنسرت- نمایش «سی» نمی‌گذرد که در آن  اعلام شد به تصمیمِ «همایون شجریان» و «سهراب پورناظری» و به دلیلِ مساعد نبودن شرایط اجتماعی، این پروژه در زمانی بهتر و روزگاری مهربان‌تر و در روزگاری که مردمِ شریفِ این مرز و بوم، غم‌ها و نگرانی‌های معیشتی کمتری نسبت به حال و آینده خود داشته باشند و زمین و زمان محکم‌تری زیر پایشان باشد به مرحله‌ اجرا درمی‌آید. آن اطلاعیه اما مثلِ همیشه مخالفان و موافقانِ خاصِ خودش را داشت؛ برخی به دیده‌ی تردید به آن نگاه کردند و برخی نیز این اقدام را ستودند؛ حالا اما «همایون شجریان» – خواننده‌ی برجسته‌ی موسیقی ایران- بار دیگر بر آن دغدغه‌های خود تاکید کرده و اعلام کرده است چنانچه شرایطِ مجوز برایش فراهم شود؛ حاضر است دست به برگزاری کنسرتی خیابانی زند. او در این خصوص نوشته است: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.»

این اما تمامِ دغدغه‌های خواننده‌ی جوانِ موسیقی سنتی ایران نیست؛ او سالِ گذشته کنسرتِ «ایران من» را براساس  ساخته‌های برادرانِ پورناظری و قطعاتی چون آهای خبردار، ابر می‌بارد، کولی، چرا رفتی، خوب شد، دل به دل، حصار، آرایش غلیظ و … به اجرا درآورد و هم‌زمان اعلام کرد که بخشی از عوایدِ این کنسرت‌ها را به زلزله‌زدگانِ کرمانشاه اختصاص خواهد داد؛ وعده‌ای که آن را عملی کرده و حالا خبر می‌دهد: «از اجرای کنسرت «ایران من» در سال گذشته که نیت کرده بودیم به قسمتی از درد و رنج زلزله‌زدگان کرمانشاه بپردازیم، چنین مقرر شد که با نظارت و همت دوست گرامی جناب متین، مجموعا چهارصد یخچال و کولر تهیه و به خانواده‌های مصیبت دیده اهدا شود. باشد که این ناقابل مقبول درگاه معشوق قرار گیرد. سلامت و برقرار باشید. »

منبع: 

سایت موسیقی ما


در پی حاشیه‌های انتشار یک ویدیو از اجرای کنسرت شیراز

«حمید هیراد» خبرنگاران و منتقدان را به کنسرتش دعوت کرد

موسیقی ما – خواننده پاپ که این روزها حواشی و اتفاقات مختلفی را در فضای مجازی شاهد است، منتقدان و روزنامه نگاران حوزه موسیقی را به کنسرت فردا شب خود دعوت کرد.

به گزارش «موسیقی ما »، حمید هیراد که در روزهای گذشته بار دیگر خبرساز شده است، با دعوت از منتقدان و روزنامه نگاران و خبرنگاران حوزه موسیقی برای حضور در کنسرت سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷، از آنها خواست که به دیدن کنسرتش بیایند و نقدش کنند.

این اتفاق در حالی رخ داده که در روزهای گذشته برخی خواننده‌های پاپ از قبیل شهرام شکوهی، امیرعباس گلاب، عماد طالب‌زاده و… در حمایت از این خواننده در برابر هجمه‌های فضای مجازی پست‌های اینستاگرامی را در صفحات شخصی‌شان منتشر کرده بودند و از سوی دیگر برخی شاعران و ترانه سرایان نیز با انتشار برخی ویدئوها با ادعای اجرای پلی بک این خواننده در کنسرتش، نسبت به این موضع معترض بوده‌اند.

اکنون حمید هیراد با دعوت از خبرنگاران و روزنامه نگاران حوزه موسیقی برای اجرای فردا شب خود در تلاش برای اتمام حواشی اخیر است که مدت‌ها در راس اخبار موسیقی کشور قرار گرفته است. شاید حضور خبرنگاران و منتقدان حوزه موسیقی و قضاوت آنها نسبت به اجرای زنده‌ی حمید هیراد، بتواند نقطه پایانی برای این حواشی باشد.

حمید هیراد فردا سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی طی دو سانس و در ساعت‌های ۱۹:۳۰ و ۲۲:۳۰ به صحنه می‌رود.

منبع: 

سایت «موسیقی ما»

چیزی نگفتن بهتر از تکرار طوی‌وار من

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷


موسیقی ما – شاید اکثر افراد، نام «مهرداد هویدا» را به واسطه تیتراژ سریال «مسافری از هند» بشناسند که اوایل دهه هشتاد تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون شد و تیتراژ آن (که بر اساس موسیقی هند ساخته شده بود) نقل دهان خیلی‌ها بود. اما بعد از آن که به واسطه این استقبال انتظار می‌رفت صدای هویدا بیشتر در رسانه ملی شنیده شود، دیگر خبری از او نشد و ترجیح داد علایق و سلیقه خود را در موسیقی دنبال کند.
 
او دلیل این فاصله گرفتن را فرار از تکرار می‌داند و شاید به دلیل همین خصوصیت اخلاقی باشد که در جواب علت دوری‌اش به بیتی از شعر تیتراژ «مسافری از هند» (از سروده‌های دکتر افشین یدالهی) اکتفا می‌کند و می‌گوید: «چیزی نگفتن بهتر از تکرار طوطی‌وار من»؛ جمله‌ای که به نظر می‌رسد تلاش کرده در طول تمام این سال‌ها به آن وفادار باشد و نه‌تنها فعالیت حرفه‌ای، بلکه زندگی شخصی خود را نیز بر این اساس پایه‌ریزی کند.
 
برای افرادی که شاید نام «هویدا» را تنها با این تیتراژ می‌شناسند، باید بگوییم که سابقه و تجربه موسیقایی او بیش از این‌ها است. او آهنگساز، خواننده و تنظیم‌کننده‌ای است که در این مسیر، از محضر اساتیدی چون جمشید عندلیبی، مرتضی حنانه، محمدعلی کیانی‌نژاد و خسرو ظهیرالدینی بهره برده و از دهه هفتاد، پژوهش روی موسیقی فلات ایران و شبه‌قاره هند را آغاز کرده است. او در زمینه‌های مختلف موسیقی (از جمله موسیقی فیلم، موسیقی پاپ، راک، تلفیقی و موسیقی ایرانی) طبع‌آزمایی کرده و در این مسیر با گروه‌هایی چون «رومی»، «جَم»، گروه‌هایی از افغانستان، هندوستان و… همراه بوده است.
 
حالا تصمیم گرفته با کنسرت «شب – ترانه‌ای» آرام با مهرداد هویدا، نوزدهم مرداد بعد از ده سال دوباره روی صحنه برود. با او درباره تمام این سال‌ها که ترجیح داده به دور از هیاهو، تنها به فعالیت‌های موسیقایی خود بپردازد و همچنین درباره فعالیت‌های جدیدش گفت‌وگو کرده‌ایم.
 

  • * با اینکه سال‌های زیادی است در موسیقی فعالیت می‌کنید، اما خیلی‌ها شما را به واسطه خواندن تیتراژ سریال «مسافری از هند» می‌شناسند. از نحوه شکل‌گیری این تیتراژ شروع کنیم.

به‌هر‌حال من هم مانند بیشتر موزیسن‌ها از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بودم و از نوجوانی موسیقی برایم جدی شد. از یک زمان به بعد، به موسیقی شبه‌قاره هند علاقه‌مند شدم و برآیند شعر و موسیقی را در افغانستان پیدا کردم. سفرهای زیادی در مسیر «راه ابریشم» داشتم و فعالیتم را بر این نوع موسیقی متمرکز کردم. تیتراژ «مسافری از هند» هم به همین خاطر به من پیشنهاد شد.

قبلاً چندین اتود برای این تیتراژ زده شده بود و تازه در دقیقه نود با من تماس گرفتند. دوشنبه در استودیو پاپ ضبط کردیم و چهارشنبه روی آنتن رفت. مهدی کورنگی (در مقام آهنگساز) و به خصوص افشین یداللهی (شاعر این ترانه) هم در این همکاری تأثیر بسزایی داشتند؛ چرا که جانِ شعر مطابق با افکارم بود. موسیقیِ من، بسیار متفاوت از «مسافری از هند» بود؛ اما پس از آن، تمام پیشنهادها مشابه با همان قطعه بود.
 

  • * با تیتراژ این سریال شما به محبوبیت زیادی رسیدید؛ چرا بعد از آن به تیتراژخوانی ادامه ندادید؟

موسیقی برای من هیچ‌وقت اسباب درآمد نبوده و نیست. این حرف در واقع یک حس کاملاً درونی و یک باور است. حتی همین حالا که درآمدم از راه موسیقی و تدریس است، چنین حسی نسبت به آن ندارم. بنابراین نمی‌توانم خودم را تکرار کنم که پول بیشتری به دست بیاورم. موسیقی برای من دغدغه است و دچارش هستم. دوست دارم مثل یک طراح باشم که هر چند وقت یک‌بار، لباسی طراحی می‌کند که شباهتی به قبلی ندارد. نه اینکه از تجربیات قبلی فاصله بگیرم، بلکه دوست دارم چیزی به آن‌ها اضافه کنم و به قول معروف طرحی نو در اندازم.

اگر پیشنهاد متفاوتی به من می‌شد قطعاً آن را قبول می‌کردم. اما همه شبیه هم بودند. حتی یک‌بار هم قبول کردم و برای سریال «دست بالای دست بسیار است» تیتراژ خواندم که باز هم تکراری بود. هنوز هم آن قطعه که «سبزه به ناز می‌آید» نام داشت، در رادیو پخش می‌شود اما برایم تکرار بود. حتی احساس خوبی هم نداشتم. نکته دیگر این‌که من ماکت کار را خواندم و برایشان توضیح هم دادم. اما همان ماکت را با آکوردگذاری اشتباه پخش کردند. پس از آن هم با من تماس گرفتند و خیلی تشکر کردند!
 

  • * شما چند سال پیش هم آلبومی با نام «حیرت» منتشر کردید که در آن بارها از آواهای بدون‌کلام استفاده می‌کنید و شاید باعث یادآوری نوع خوانش «حبیب» شود (که می‌توان گفت یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از آوا در قطعات باکلام است). موسیقی او جزء سلیقه موسیقایی شما است؟

بله. دلیلش این است که او هم به موسیقی هند علاقه داشت. آثار هنرمندانی مثل «حبیب» و «کوروش یغمایی» رنگ‌وبوی خود را داشت و آنها در زمان خود توانستند تا حد قابل قبولی، تلفیقی که باید بین موسیقی راک و شعر فارسی اتفاق بیفتد را شکل دهند.
 

  •  * پس نقطه اشتراک این شباهت‌ها را موسیقی هند می‌دانید؟

بله. او هم به موسیقی هند و موسیقی راک علاقه داشت و خب این تشابه علایق، به این شکل نمود پیدا کرده است. برخی از آثار این هنرمندان، هر چه مشمول گذر زمان شوند، اتفاقاً مخاطب بیشتری پیدا می‌کند؛ چون کار از پایه و اساس، درست است. آدم باید دچار موسیقی باشد؛ وگرنه اتفاقی که بتواند آنها را ماندگار کند، برایش نمی‌افتد.
 

  • * در این سال‌ها هنرمندانی بوده‌اند که با هم همکاری کرده باشید اما آثارتان منتشر نشده باشد؟

خیلی‌ها بودند؛ مثلاً «ناصر عبداللهی»؛ آن سال‌ها با هم مشغول کار روی یک مجموعه موسیقی بودیم که اتفاقاً از تم‌های هندی در آنها استفاده کرده بودیم، اما کارها پاپ بودند. قرار بود به صورت مشترک با هم بخوانیم و این آلبوم را منتشر کنیم که نشد یا شاید بتوان گفت نگذاشتند. یک پروژه دیگر بود که ۱۷ قطعه داشت و آن را با «هنریک ناجی» ساخته بودیم. او سوئدی و انگلیسی می‌خواند و من مترادف همان، موزیک فارسی ساخته بودم. وقتی کارها را برای هاچینسون (گیتاریست دیوید بووی) گذاشتیم، از آنها استقبال کرد و خیلی از این تلفیق خوش‌اش آمد؛ اما آن هم به ثمر نرسید.
 

  • * انگار در ایران پروژه‌های شکست‌خورده بیشتری نسبت به پروژه‌های به ثمر نشسته دارید.

بله. راستش اوایل خیلی ناراحت می‌شدم اما الان دیگر غصه نمی‌خورم و سعی می‌کنم نگاه رو به جلو داشته باشم. آنهایی که نشد، نشده دیگر.
 

  • * شما اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، به عنوان خواننده با گروه «رومی» همراهی می‌کردید. پدرام درخشانی دوباره آن گروه را با نام «نوباز» راه انداخت و از کسانی مثل «بابک آخوندی» که همان سال‌ها در این گروه فعالیت می‌کرد، دعوت به همکاری کرد. پیشنهادی برای همکاری دوباره با شما نداشت؟

من از تکرار و کارهایی که حرف جدیدی برایم نداشته باشد، دوری می‌کنم. پدرام درخشانی موزیسین فوق‌العاده‌ای است و تنظیم‌های خوبی برای قطعات گروه «رومیِ» اولیه (که آن دوره شکل گرفته بود) انجام داد و اجراها خیلی خوب بودند. اما به نظر من، وقتی گروه تغییر شکل داد، کیفیت‌اش هم تغییر کرد.
 

  • * گروه‌های جدیدی که این روزها با نام «تلفیقی» فعالیت می‌کنند و تقریباً به لحاظ مخاطب هم‌پای موسیقی پاپ پیش رفته‌اند را دنبال می‌کنید؟

بله. از تلاش آنها خوشم می‌آید. خوشحالم که این تلاش و انگیزه وجود دارد و امیدوارم نتیجه خوبی هم داشته باشد. اما مشکل اصلی این‌جا است که آنها بیشتر روی بخش تکنیک و کیفیت تمرکز کرده‌اند ولی این تفکر خیلی دوام نمی‌آورد و منتج به اتفاق خاصی نمی‌شود. من برای همین تا این حد روی ادبیات تأکید می‌کنم؛ چرا که حقیقتاً راه زندگی است؛ به قول امیر خسرو «چشمی که دلی برد به تاراج/ دانی که به سرمه نیست محتاج؟» باید اصل موضوع درست باشد، اگر دائماً دنبال این باشی که آنها را بَزَک و از فلان تکنیک استفاده کنی، خیلی راه به جایی نمی‌بری.
 

  • * برگردیم به فعالیت این روزهای شما؛ در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

در این سال‌های پس از «حیرت»، چند قطعه جدید ساخته‌ام که قصد دارم به شکل تک‌آهنگ منتشرشان کنم. اما فعلاً ترجیح می‌دهم انرژی خود را روی اجراهای صحنه‌ای بگذارم. آخرین کنسرت من با گروه خودم (جم) مربوط به ده سال پیش می‌شود. در این سال‌ها تلاطم بازار موسیقی بسیار زیاد بود و ترجیح دادم در این بازار فعالیتی نکنم، اما اجراهای جسته و گریخته‌ای هم با گروه «رومی» داشته‌ام.
 

  • * قرار است روز جمعه ۱۹ مرداد بعد از سال‌ها در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه بروید. برنامه شما برای این کنسرت چیست؟

در این کنسرت به سمت اجرای آکوستیک رفته‌ام و قرار است علاوه بر اجرای ۴ قطعه از دو آلبوم «حیرت» و «لاله گل»، آثار جدیدم را اجرا کنم که تا به حال شنیده نشده‌اند. آثار جدیدم هاردراک نیستند و کمی به سمت پاپ رفته‌اند. اشعار اصولاً کلاسیک‌اند و من هم روی همان فضا خودم ادامه شعر را سروده‌ام. اشعار معمولاً کوتاه‌اند، چرا که فهمیدن یک کلمه بهتر از تعداد زیادی ابیات نامفهوم است. خوب یادم می‌آید که این مصرع در شعر «مسافری از هند» تأثیر مهمی روی من داشت: «چیزی نگفتن بهتر از تکرار طوطی‌وار من». تأثیر هر کلمه برای من اهمیت زیادی دارد. باید این کلمات، اتفاقاتی را بسازد. یک لحظه است که انسان بسیاری از مسائل را درک می‌کند. من ۳۰ سال سیگار کشیدم ولی زمانی که به این نتیجه رسیدم که این کار اشتباه است، آن را کنار گذاشتم. همیشه هم می‌گویم که من خیلی کوچه پس‌کوچه‌ها را رفتم ولی حالا این شرایط انتخاب من است. در کار هم سعی کردم لحن خودم را داشته باشم.
 

  • * برای سری جدید کنسرت‌هایتان، به داشتن گروه فکر کرده‌اید؟

اکثر هنرمندان حوزه موسیقی دوستان من هستند، اما متأسفانه در ایران چیزی به نام «گروه» خیلی عینیت ندارد. نوازنده‌ها در ده گروه مختلف ساز می‌زنند و این به نظر من بی‌فایده است؛ چون می‌خواهند همان حس و حالی که در فلان گروه هنگام نوازندگی دارند را در تمام گروه‌ها پیاده کنند. این اتفاق نمی‌تواند موسیقی مدنظر من را شکل دهد. بند باید صدادهی منحصربه‌فرد داشته باشد. مثلاً می‌گویند «ارکستر خالقی» یا «ارکستر گل‌ها» و… این‌ها هر کدام صدای مخصوص خود را دارند. آن‌طرف هم همین‌طور؛ مثلاً گروه «آبا» یا «بی‌جیز» و… این‌ها صداهای منحصربه فرد دارند و این یکی از دلایل ماندگاری آنها است.


«فردین خلعتبری» موسیقی انیمیشن «سیم ششم» را می‌سازد

بهرام عظیمی: دوست دارم این اثر در افتتاحیه یا اختتامیه‌ی جشنواره‌ی موسیقی فجر اکران شود

موسیقی ما – «فردین خلعتبری» ساختِ موسیقی انیمیشن «سیم ششم» جدیدترین ساخته‌ی «بهرام عظیمی» را برعهده گرفت. این انیمیشن ۱۵ دقیقه‌ای درباره‌ی زندگی یک نوازنده ایرانی است که ۹۰ سال پیش از دنیا رفته است.

«بهرام عظیمی» درباره‌ی این انیمیشن می‌گوید: «یک سال و نیم برای ساخت انیمیشن سه بُعدی «سیم ششم» زمان گذاشتیم و با تیمی کوچک تولید را پیش بردیم. اکنون تصویربرداری به پایان رسیده و طی روزهای آتی فردین خلعتبری ساخت موسیقی آن را آغاز خواهد کرد تا پس از پایان تمام امور، حدود یک ماه دیگر آماده نمایش شود. از آن جایی که «سیم ششم» درباره‌ی زندگی یک نوازنده است، علاقه‌مندم برای نخستین بار در افتتاحیه و یا اختتامیه جشنواره موسیقی فجر نمایش داده شود؛ در غیر این صورت جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران، معتبرترین جشنواره‌ای است که علاقمند به شرکت در آن هستم و فضای مناسبی برای رونمایی از «سیم ششم» است.»

عوامل تولید انیمیشن «سیم ششم» عبارتند از: کارگردان، تهیه‌کننده، استوری‌بُرد، تایمینگ: بهرام عظیمی؛ فیلمنامه، تحقیق و تاریخ‌نگاری: مهناز عادلی؛ جان‌بخشی: لیلا شعبانی‌نژاد؛ مدلسازی و متریال فضا، ریگ اشیا، سیمولیت‌مو، نورپردازی و رندر، کامپوزیت و افکت، لی‌آوت و تیتراژ: یاشار جعفرخانپور؛ مدلسازی و استخوان‌بندی کاراکتر، طراحی بافت کاراکترها، طراحی و ساخت حالات صورت و موی کاراکترها: سپهر فرحزادی؛ بداهه‌نوازی تار: علی قمصری؛ موسیقی فانتزی ایرانی برای ارکستر زهی: فردین خلعتبری؛ تدوین و صداگذاری: احسان عظیمی؛ طراحی فضا: بهرام عظیمی، یاشار جعفرخانپور؛ طراحی کاراکترها: بهرام عظیمی، سپهرفرحزادی، مهناز عادلی؛ سیمولیت لباس: یاشار جعفرخانپور، لیلا شعبانی‌نژاد؛ صدابردار: کاوه آبدین؛ ضبط موسیقی: استودیو صبا؛ محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.


به منظور حفظ و معرفی اساتید موسیقی مقامی خراسان

مجسمه‌ی حاج قربان، درپور، سمندری، پورعطایی و عثمان ساخته می‌شود

موسیقی ما – به منظور حفظ و معرفی اساتید موسیقی مقامی استان و پیشکسوتان این هنر، شبیه‌سازی مجسمه‌های مومی واکسی تعدادی از این اساتید ساخته و در موزه های شهرستان های تربت جام، تایباد، خواف و قوچان به نمایش درخواهند آمد. در این مرحله مجسمه‌های اساتید و پیشکسوتانی همچون زنده‌یاد حاج قربان سلیمانی، نور محمد درپور، ابراهیم شریف زاده، غلامحسین سمندری، غلامعلی پورعطایی و  محمد حسین یگانه که با زندگی بدرود گفته‌اند و استادان عثمان محمد پرست و فاروق کیانی که در قید حیات هستند، ساخته و در موزه‌های مذکور به نمایش درخواهند آمد.

«محمدرضا پهلوان» -رییس گروه موزه‌های اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی- در این باره می‌‌‌گوید‌: «موسیقی مقامی در خراسان رضوی در داخل و خارج از کشور از جایگاه والایی برخوردار است و دارای ارزش های فرهنگی و تاریخی و هنری فراوانی است. معرفی موسیقی مقامی استان یکی از برنامه‌های گسترشی موزه‌های استان است و ساخت موزه در شهرهایی که فاقد موزه هستند، در اولویت اول قرار دارد و شهرهایی که دارای ظرفیت بیشتر از یک موزه را دارند، در اولویت دوم هستند.»

رئیس گروه امور موزه‌های خراسان رضوی تاکید کرد: «این مجسمه‌ها توسط استاد یوسف نظری، یکی از مجرب‌ترین هنرمندان معاصر که بیش از ۵۰ سال فعالیت و تجربه کاری در موزه های ایران دارد، ساخته خواهند شد. برای احیا، پویایی و بالندگی موسیقی مقامی و عرفانی استان، همه باید تلاش کنند و این گنجینه‌های ارزشمند را به آیندگان و به‌ویژه نسل جوان که شناخت کمتری دارند، معرفی کنند و باید خراسان که از گذشته دور، مهد موسیقی مقامی و عرفانی ایران بوده به شایسته‌ترین شکل ممکن، معرفی شود.»‌


موسیقی ما – خواننده پاپ آذربایجانی این بار با بخشی ویژه شامل اجرای رقص آئینی و لزگی در برج میلاد روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش «موسیقی ما»، رحیم شهریاری که از محبوبیت زیادی در بین آذری‌ زبانان پایتخت نشین برخوردار است، جدیدترین کنسرت خود را در تاریخ ۱۵ شهریور و با اجرای قطعات آلبوم جدید خود روی صحنه خواهد برد.

وی که این روزها در حال برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف آمریکا و کانادا است، درباره کنسرت در ایران و اجرای مجدد برنامه در برج میلاد معتقد است: « اجرا در ایران همیشه برایش لذت بخش است. هر بار که در ایران روی صحنه می‌روم، حس و انرژی‌ایرادر خود می‌بینم که انگار بار اول است و با همان شور و هیجان می‌خوانم و واقعا حالم خوب است.»

این خواننده درباره فعالیت‌های جدید خود نیزگفت: «آثاری را تهیه و تولید کرده‌ایم و به مرور آنها را منتشر خواهیم کرد که ازآن جمله می‌توان به تهیه موزیک ویدئوها و قطعات جدید اشاره کرد که به زودی در اختیار دوستداران موسیقی آدربایجانی قرار خواهد گرفت.»

به گفته تهیه کننده این کنسرت، از یک گروه رقص آئینی آذربایجانی برای این کنسرت دعوت به عمل آمده است و در حین اجرای کنسرت و در فواصل مختلف این گروه به اجرای برنامه آئینی آذربایجانی خواهند پرداخت و حاضرین در سالن تماشاگر رقص لزگی و محلی در این کنسرت خواهند بود. رقص‌های آذربایجانی از نسلی به نسل بعدی منتقل شده و به مرور توسعه یافته‌اند. بعضی از این رقص‌ها در اصل جزء مراسم دینی است و ریشه در فرهنگ و تمدن آذربایجان دارد و جزئی از هویت مردم آذربایجان لقب گرفته است.

رقصی که با نام لزگی مشهور است، حماسی، با وقار، پر تحرک و ریتمیک است که توسط مردان به صورت دست جمعی و با هنرنمایی تک تک ایفاگران با حرکاتی بدیع و گاه اکروباتیک، چرخش روی زانو ها و پرشها اجرا میشود.

گفتنی‌ست کنسرت ۱۵ شهریور رحیم شهریاری به همت موسسه کامیاب بهاران و به تهیه کنندگی علی حق‌شناس در برج میلاد برگزار می‌شود و بلیت فروشی این کنسرت در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.

«فریاد پنهان» بابایی در نیاوران

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷


موسیقی ما – کنسرت «فریاد پنهان» با اجرای قطعاتی توسط بابک بابایی و با حضور آنسامبل دلنوازان هنر به سرپرستی پیام سوری، چهاردهم مرداد در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.
قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود از موسیقی ایرانی وام گرفته شده و تلاش می‌شود ضمن حفظ هویت‌ موسیقی ملی ایران، نگاهی بازیابانه در این خصوص بوجود آید.
پیمان خازنی مدیریت هنری کنسرت «فریاد پنهان» را برعهده دارد.
آلبوم‌های «بر من گذشت»، «آوار نگاه» و «رهگذر» آثاری هستند که تاکنون از بابک بابایی منتشر شده است.


روابط عمومی دفتر موسیقی پس از انتشار فیلم جنجالی یکی از اجراهای این خواننده اعلام کرد

فیلم‌ها و مدارک اجرای «حمید هیراد» بررسی می‌شود

موسیقی ما همزمان با افزایش حواشی مرتبط با کنسرت «حمید هیراد» در شیراز، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانیه کوتاهی در این زمینه صادر کرد. به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی، واحد نظارت و ارزشیابی این دفتر اعلام کرد به منظور رفع شبهه ها و احترام به هنر موسیقی و حقوق علاقه مندان موسیقی، تمامی فیلم ها و مدارک مربوط به اجراهای کنسرت اخیر حمید هیراد بررسی می شود و بر اساس نتیجه بدست آمده از این بررسی تصمیم گیری می شود.
 
چندی پیش فیلمی از اجرای حمید هیراد در شیراز منتشر شد که در لحظه تعظیم او به حضار، صدای او پخش می‌شود و این خواننده ناگهان به سمت پشت حضار می‌چرخد. بلافاصله در صفحه حمید هیراد فیلمی منتشر شد که زوایه متفاوتی داشت و اجرای او درست به نظر می‌رسید. در ادامه این داستان چند روز بعد فیلم دیگری هم از سمت متفاوتی از سالن منتشر شد و این داستان همچنان پیچیده و مبهم باقی ماند. حال باید دید که سرانجام این اتفاق که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته است چه خواهد شد.

منبع: 

سایت «موسیقی ما»

قطعات ماه در یک نگاه

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷


موسیقی ما – تماشاخانه سایت «موسیقی ما» در نظر دارد برای سهولت دانلود قطعات شاخص و برتر هر ماه، آنها را در یک پست تنظیم کرده و منتشر کند. لذا شما مخاطب گرامی می‌توانید تمامی قطعاتی که در طول ماه گذشته در تماشاخانه سایت منتشر شده را به‌صورت یک‌جا دانلود کرده و امیدواریم از شنیدن آنها لذت ببرید.
همچنین در قسمت نظرات همین صفحه می‌توانید دیدگاه‌های خود درباره هر اثر را بنویسید و درباره آنها با سایر مخاطبان به بحث و تبادل نظر بپردازید.

۱- قطعه «لیلا» خواننده «علیرضا قربانی»
آهنگساز: ستار اورکی / ترانه‌سرا: اهورا ایمان

دانلود قطعه «لیلا»
___________________________________________

۲- قطعه «همیشه یکی هست» خواننده «محمد معتمدی»
آهنگساز: افشین عزیزی /  ترانه‌سرا: بهمن محمدزاده

دانلود قطعه «همیشه یکی هست»
___________________________________________

۱- قطعه «آدینه» اثری از «چارتار»
خواننده: آرمان گرشاسبی / آهنگساز: آرش فتحی / ترانه‌سرا: احسان حائری / تنظیم: آئین احمدی‌فر

دانلود قطعه «آدینه»
___________________________________________

۱- قطعه «تگرگ» اثری از «#تهران»
آهنگساز: مازیار خواجیان و محمدرضا اصغری

دانلود قطعه «تگرگ»
___________________________________________

۳- قطعه ریمیکس «اشارات نظر» اثری از «میلاد درخشانی»
آهنگساز: میلاد درخشانی / ترانه سرا: هوشنگ ابتهاج / رمیکس: Ashcome

دانلود قطعه «اشارات نظر»
___________________________________________

۱ – قطعه «مغرور عاشق» اثری از «پازل بند»
آهنگساز: پازل بند و عماد طغرایی / ترانه سرا: بابک بابایی / تنظیم: پازل بند

دانلود قطعه «مغرور عاشق»
___________________________________________

۲- قطعه «شاه قلبم» خواننده «امیرعباس گلاب»
آهنگساز: امیرعباس گلاب / ترانه سرا: علی بحرینی / تنظیم کننده: مهیار رضوان

دانلود قطعه «شاه قلبم»
___________________________________________

۳- قطعه «ما باحالیم» خواننده «شهاب مظفری»
آهنگساز: عماد طغرایی / ترانه سرا: مهرزاد امیرخانی / تنظیم کننده: مسعود جهانی

دانلود قطعه «ما باحالیم»
___________________________________________

۴- قطعه «تو همونی که» خواننده «بابک جهانبخش»
آهنگساز: بابک بابایی / ترانه سرا: بابک بابایی / تنظیم کننده: شهراد امیدوار

دانلود قطعه «تو همونی که»
___________________________________________

۵- قطعه «آخرین نگاه» خواننده «شهرام شکوهی»
آهنگساز: مصطفی تاران / ترانه‌سرا: یاحا کاشانی / تنظیم‌کننده: عماد لاریجانی

دانلود قطعه «آخرین نگاه»
___________________________________________

۶- قطعه «علاقه» خواننده «میثم ابراهیمی»
ترانه سرا: مهدی دارابی / تنظیم‌کننده: مسعود جهانی

دانلود قطعه «علاقه»
___________________________________________

۷- قطعه «تبریک ساده» خواننده «میلاد بابایی» و «ایمان قیاسی»
آهنگساز: میلاد بابایی / ترانه‌سرا: علی ایلیا / تنظیم‌کننده: میلاد بابایی

دانلود قطعه «تبریک ساده»
___________________________________________

۸- قطعه «بی خبر ازتو» خواننده «حجت اشرف زاده»
آهنگساز: محمد حشمتی / ترانه سرا: امید صباغ‌نو و محمد حشمتی / تنظیم‌کننده: علی بیات

دانلود قطعه «بی خبر از تو»
___________________________________________

۹- قطعه «ستارخان» خواننده «علی زندوکیلی»
آهنگساز: فرامرز نصیری / ترانه سرا: محمدمهدی علینژاد / تنظیم کننده: کوشان حداد

دانلود قطعه «ستارخان»
___________________________________________

۱۰- قطعه «دل دل نکن» خواننده «معین راهبر»
آهنگساز: فرشید ادهمی / ترانه سرا: عاطفه حبیبی / تنظیم کننده: معین راهبر

دانلود قطعه «دل دل نکن»
___________________________________________

۱۱- قطعه «من می‌میرم برات» خواننده «مهدی اسدی»
آهنگساز: محمد طاهرنژاد / ترانه‌سرا: شاهین شیخی / تنظیم کننده: عباس بنازاده

دانلود قطعه «من می میرم برات»
___________________________________________

۱۲- قطعه «هل هله» خواننده «حمید هیراد»
آهنگساز: حمید هیراد / مهرشاد خلج

دانلود قطعه «هل هله»
___________________________________________

۱۲- قطعه «ولی رفت» خواننده «آمین»
آهنگساز، ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده: آمین

دانلود قطعه «ولی رفت»
___________________________________________

۱۳- قطعه «کجای دنیامی» خواننده «حمید عسکری»
آهنگساز و ترانه‌سرا: حمید عسکری /  تنظیم‌کننده: محسن افراسیابی

دانلود قطعه «کجای دنیامی»
___________________________________________

۱۴- قطعه «تو اینجایی» خواننده «بابک جهانبخش»
آهنگساز: بابک جهانبخش / ترانه‌سرا: یاحا کاشنی /  تنظیم‌کننده: کوشان حداد

دانلود قطعه «تو اینجایی»
___________________________________________

۱۵- قطعه «مگه جنگه» خواننده «مسعود صادقلو»
آهنگساز: محمد لطفی / ترانه‌سرا: میلاد فلاح /  تنظیم‌کننده: میلاد ترابی

دانلود قطعه «مگه جنگه»
___________________________________________

۱۶- قطعه «وای وای» خواننده «شهاب مظفری» و «علی یاسینی»
آهنگساز و ترانه‌سرا: علی یاسینی /  تنظیم‌کننده: سعید شمس

دانلود قطعه «وای وای»
___________________________________________

۱۷- قطعه «فقط باش» خواننده «ناصر زینلی»
آهنگساز و ترانه‌سرا: ناصر زینلی /  تنظیم‌کننده: فربد فروغی

دانلود قطعه «فقط باش»
___________________________________________

۱۸- قطعه «هیچی سر جاش نیست» خواننده «امید جامع»
آهنگساز و ترانه‌سرا: علی یاسینی /  تنظیم‌کننده: سعید شمس

دانلود قطعه «فقط باش»
___________________________________________

۱۹- قطعه «عطر تو» خواننده «محمدرضا هدایتی»
آهنگساز: محمدرضا هدایتی / ترانه‌سرا: محمدرضا زارعی /  تنظیم‌کننده: میلاد پرقوه

دانلود قطعه «عطر تو»
___________________________________________

۲۰- قطعه «ای یار» خواننده «سینا شعبانخانی»
آهنگساز و ترانه‌سرا: علی دیباج /  تنظیم‌کننده: مصطفی مومنی

دانلود قطعه «ای یار»
___________________________________________

۲۱- قطعه «من دلم تنگه» خواننده «مهدی جهانی»
آهنگساز، ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده: مهدی جهانی

دانلود قطعه «من دلم تنگه»
___________________________________________

۲۲- قطعه «عشق جان» خواننده «امین رستمی»
آهنگساز: امین رستمی /  ترانه‌سرا: مهرزاد امیرخانی /  تنظیم‌کننده: بهزاد عبداللهی

دانلود قطعه «عشق جان»
___________________________________________

۲۳- قطعه «به فکر سالم باش» خواننده «رضا یزدانی»
آهنگساز: رضا یزدانی /  ترانه‌سرا: محمدرضا تارانی /  تنظیم‌کننده: آرش زمانیان

دانلود قطعه «به فکر سالم باش»
___________________________________________

۲۴- قطعه «عوض کردی» خواننده «هوروش بند»
آهنگساز و ترانه‌سرا: آرش عدل‌پرور / تنظیم کننده: سعید شمس

دانلود قطعه «عوض کردی»
___________________________________________

۲۵- قطعه «بچه که نیستم» خواننده «ماکان بند»
آهنگساز: ماکان بند و آصف آریا / ترانه سرا: آهنگساز: ماکان بند و آصف آریا  / تنظیم کننده: یاشار خسروی

دانلود قطعه «بچه که نیستم»
___________________________________________

۲۶- قطعه «اهل عاشقی» خواننده «فرزاد فرخ»
آهنگساز و ترانه‌سرا و تنظیم کننده: فرزاد فرخ

دانلود قطعه «اهل عاشقی»
___________________________________________

۲۷- قطعه «اشوان» خواننده «مقصر»
آهنگساز: اشوان، میثم صادقلو و آرش / ترانه‌سرا: اشوان و نازنین مشرفی /  تنظیم کننده: نیما غفاری

دانلود قطعه «مقصر»
___________________________________________

۱- قطعه «تو همونی» خواننده «محمد رضوان»
آهنگساز و تنظیم کننده: حامد برادران

دانلود قطعه «تو همونی»
___________________________________________

۲- قطعه «در آرزوی تو» خواننده «هادی حدادی»
آهنگساز: سحاب علم / ترانه‌سرا: یلدا انگالی / تنظیم‌کننده: محمد مهر

دانلود قطعه «در آرزوی تو»
___________________________________________

۳- قطعه «از عشق بگو» اثری از «رضا بهرام»
آهنگساز و ترانه سرا: حامد دهقان / تنظیم‌کننده: مسعود جهانی

دانلود قطعه «اشارات نظر»
___________________________________________


 موسیقی ما – وحید تاج خواننده موسیقی اصیل ایرانی با همراهی گروه خود «همنوازان تاج»، چهارم مردادماه سال جاری در سالن شهروند نجف‌آباد شهر اصفهان به روی صحنه رفت. این کنسرت با استقبال مخاطبان در حالی برگزار شد که نوازندگان خانم نیز روی صحنه حضور داشتند.

این نخستین همراهی گروه «همنوازان تاج» با این خواننده بنام موسیقی ایرانی بود و حضور این نوازندگان جوان که همگی سابقه قابل‌توجه ای در عرصه موسیقی دارند؛ توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

بخش نخست این کنسرت به اجرای قطعات خوش‌آمدی، اعجاز، ماه و پلنگ، مستی و بهار دلکش اختصاص داشت و در بخش دوم، قطعات نازنین، سقوط، مست عشق، دل و دلبر، باد صبا( بهار دزفیل)، خاک مهرآیین و ای ایران مرغ سحر به اجرا درآمدند.

همچنین در قسمتی از این اجرا مخاطبان شاهد اجرای سازوآواز بودند که در بخش نخست وحید تاج به همراه داریوش حجازی نوازنده ویولن و در بخش دوم به همراه مهدی حقیقی نوازنده تار و فرشاد سوری نوازنده کمانچه به اجرای سازوآواز پرداخت.

همان‌طور که پیش از کنسرت اعلام‌شده بود، این خواننده به اجرای قطعات منتشرنشده خود همچون سقوط، نازنین و دل و دلبر پرداخت که اجرای قطعه سقوط با استقبال خوب مخاطبان همراه شد و در پایان اجرا، تماشاگران جویای زمان انتشار این قطعه شدند و طبق اعلام علی افشار (مدیر برنامه وحید تاج) اجرای این قطعات جدید و متفاوت نشان از شروع فصل جدید آثار  و کنسرت‌های این خواننده موسیقی اصیل ایرانی دارد.

آرمین قضاتی و دانیال جورابچی (ویلن یک)، روژین عدالت و بهار فلسفی(ویلن دو)، داریوش حجازی (ویولا)، ابراهیم قائدی (ویلن‌سل)، هادی اسماعیلی (کنترباس)، نیما داوودی (کوبه‌ای) ، فرشاد سوری (کمانچه) اعضای این ارکستر همنوازان تاج به سرپرستی و خوانندگی وحید تاج، رهبری مهدی حقیقی نوازنده تار و مدیریت اجرا و برنامه علی افشار تشکیل می‌دادند.

باید به این موضوع اشاره کرد که حضور نوازندگان خانم در برخی شهرستان‌ها ازجمله اصفهان همیشه با مشکلاتی همراه بوده است، به همین خاطر برخی از خوانندگان ترجیح می‌دهند بدون حضور نوازندگان خانم گروهشان در این شهرها به اجرا بپردازند و برخی دیگر نیز از برگزاری کنسرت در این شهرها امتناع می‌کنند اما وحید تاج در اقدامی قابل‌تقدیر با نوازندگان خانم گروه خود «همنوازان تاج» به روی صحنه رفت و اجرایی بی‌نظیر را به مخاطبانش ارائه و نشان داد که می‌توان با درایت، همراهی تمامی اعضای گروه را روی صحنه داشت.

از دیگر نکات قابل‌توجه این کنسرت می‌توان به طراحی صحنه و دکور اجرا اشاره کرد چراکه این موضوع کمتر در کنسرت‌های شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد و خوانندگان و گروه‌ها معمولاً برنامه‌ریزی‌های از این قبیلشان صرفاً به کنسرت تهران محدود می‌شود اما مخاطبان اصفهانی در کنسرت وحید تاج شاهد طراحی صحنه با فضای کارهای اجرایی بودند.

کنسرت وحید تاج با همراهی گروه خود «همنوازان تاج»، چهارم مردادماه سال جاری در سالن شهروند نجف‌آباد شهر اصفهان به تهیه‌کنندگی سید محمدجواد معینی برگزار شد.


با مجوز صدا و سیما

موسیقی ما – قطعه تیتراژ فیلم‌سینمایی «تجارت» با صدای «سیروس سلیمی» پس از ۲۴ سال منتشر شد. این اثر اولین قطعه پاپی بود که پس از انقلاب اسلامی در تیتراژ یک فیلم‌سینمایی استفاده می‌شد و ترانه آن توسط «مسعود کیمیایی»، کارگردان فیلم تجارت، سروده شده است. سیروس سلیمی خواننده ترانه فیلم تجارت، امسال و به بهانه زادروز مسعود کیمیایی این ترانه را برای اولین بار، خارج از مدیوم سینما به همراه کلیپی خاطره‌انگیز به مرحله انتشار رسانده است. این کلیپ برگرفته از عنوان‌بندی خاص فیلم است و سلیمی طراحی و خوشنویسی آن را بر عهده داشته است. قطعه تجارت هم برای اولین‌بار با مستر جدید از طریق سایت «موسیقی ما» منتشر می‌شود.

مسعود کیمیایی، فیلمساِ صاحب نام و تاثیرگذارِ سینمای ایران، ۴۸ سال پیش و با فیلمِ رضا موتوری ترانه پاپ را برای اولین بار با صدای ماندگارِ زنده یاد فرهاد مهراد با سینما پیوند زد. در سال ۱۳۷۳ نیز برای نخستین بار در سینمای پس از انقلاب بار دیگر ترانه پاپ درنوزدهمین فیلم کیمیایی یعنی تجارت با پرده نقره ای سینما در هم آمیخت.

در ادامه می‌توانید قطعه و موزیک‌ویدئوی فیلم‌سینمایی تجارت را دانلود کنید.

آلبوم «از برگ‌ها» منتشر شد

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷


با آهنگسازی «حامد حافظی» و خوانندگی «وحید تاج»‌

آلبوم «از برگ‌ها» منتشر شد

موسیقی ما – آلبوم «از برگ‌ها» با آهنگسازی «حامد حافظی»‌ و خوانندگی «وحید تاج» با حضور افتخاری «حمید متبسم» به عنوان تک‌نواز آواز از سایت بیپ تونز منتشر شد و نسخه فیزکی آن نیز اواسط مرداد ماه توسط نشر جوان خواهد شد.  این اثر در قالب موسیقی ارکسترال با تنظیمِ «حامد حافظی» و «حسین فاضل» است.

«حامد حافظی» – آهنگسازِ اثر- درباره‌ی این اثر می‌گوید: «آلبوم «از برگ‌ها» شاملِ سه تا تصنیف با نام‌های «از برگ‌ها» در دشتی، «زلف بر باد مده» در دشتی و «نوازش‌های باد» در همایون است؛ اشعارِ این اثر نیز از فریدون مشیری و حافظ انتخاب شده است؛ علاوه بر آن آلبوم دارای یک قطعه‌ی بی‌کلام با نامِ «پای‌کوبی» و یک قطعه تک‌نوازی سنتور با نوازندگی خودم است؛ همچنین یک ساز و آواز نیز در این اثر آمده است که آقای متبسم به عنوانِ هم‌نواز در آن فعالیت داشته است؛ همان‌طور که می‌دانید استاد متبسم جز در گروهِ موسیقی دستان و همچنین ساخته‌های خودشان هیچ‌زمانی، تک‌نوازی نکرده‌اند؛ اما من قطعه را برایشان فرستادم و ایشان قبول کردند تا به صورتِ افتخاری در آن حضور داشته باشند.»‌

او همچنین درباره‌ی انتخابِ اشعارِ «فریدون مشیری» می‌گوید: «اشعارِ ایشان فضای تصویری بسیار زیادی دارد و همین به علاوه زیبایی‌ای که آثار دارند، دلیلِ انتخابِ آن بود؛ ضمن آنکه اشعار ایشان در عینِ استحکام می‌تواند به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کند؛ ما نیز تلاش کردیم تا این فضای تصویری در موسیقی نیز نمود داشته باشد.»

> لینک خرید این آلبوم در سایت بیپ تونز

منبع: 

سایت موسیقی ما

شب «محمد نوری» برگزار می شود

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷


همزمان با سالروز درگذشت خواننده ی برجسته و با سخن رانی اهالی موسیقی

شب «محمد نوری» برگزار می شود

موسیقی ما – مراسم  شب «محمد نوری» هم زمان با سالگرد درگذشت این هنرمند، هشتم مردادماه ساعت ۱۸ با همکاری خانه موسیقی ایران، انجمن شاعران ایران و حمایت سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سالن انجمن شاعران برگزار می شود.

در این مراسم چند تن از هنرمندان و مسئولان فرهنگی در باره شخصیت هنری زنده یاد محمد نوری سخنرانی خواهند کرد و کلیپی نیز از اجراها و زندگی این هنرمند برای حضار پخش می شود.

در این برنامه قرار است چند گروه موسیقی به اجرای آثاری به یاد محمد نوری بپردازند.

این برنامه روز دوشنبه، ۸ مردادماه از ساعت ۱۸ در انجمن شاعران ایران واقع در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نبش خیابان نعمتی برگزار می شود.
 


در آستانه برگزاری کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران»

بازدید معاون امور هنری از تمرین ارکستر فرهنگ و هنر

موسیقی ما – معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمرین ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری فرهاد فخرالدینی دیدن کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمرین ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری فرهاد فخرالدینی دیدن کرد. سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری عصر شنبه ششم مرداد ماه از تمرین ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری فرهاد فخرالدینی که قرار است ۱۱ و ۱۲ مردادماه در تالار وحدت روی صحنه برود، بازدید کرد.

برنامه شبی با فخر موسیقی ایران با اجرای ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی وحید تاج و مجتبی عسگری ۱۱ و ۱۲ مردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

فخرالدینی روز گذشته درباره این کنسرت در نشست خبری گفت: اجرای آثار نوستالژی در همه جای دنیا رسم است. کشورهای مهم دنیا به داشته‌هایشان افتخار می‌کنند و بارها و بارها آثار مهمِ آهنگسازان مهمشان را تکرار می‌کنند. ما هنوز شعر سعدی و شعر حافظ را می‌خوانیم. نباید در را بست و کارهای خوب همیشه باید اجرا شوند. این آثار برای جوانان تازگی دارند و برایشان بسیار جذاب است.

منبع: 

سایت «موسیقی ما»


نوازنده‌ی شناخته شده‌ی ویولون با ارکستر باکو می‌نوازد

امین غفاری: امیدوارم موسیقی بی‌کلام بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

موسیقی ما – ارکستر فیلارمونیک باکو به رهبری «وحید علیپور» و همراهی «امین غفاری» -نوازنده ویولن- سه شنبه ۲۳ مرداد ماه کنسرتی را با اجرای قطعات کلاسیک، آذری و موسیقی فیلم برگزار می‌کند. در این کنسرت آثاری از سارازات (زیگونروایزن) سنت سانس (روندو کاپریچیو) کرایسلر، امیرف، مونتی اجرا می‌شود.

غفاری درباره همکاری خود با ارکستر فیلارمونیک باکو می‌گوید: «ارکستر فلارمونیک باکو اردیبهشت سال ۹۴ به سرپرستی و رهبری وحید علی پور تشکیل شد و از همان ابتدا با کنسرت‌هایی در سالن آکادمی موسیقی باکو کار خود را آغاز کرد. این ارکستر از ۳۶ نوازنده تشکیل شده که ترکیب‌بندی آنها برای این کنسرت به صورت زهی و بادی برنجی و چوبی و کوبه‌ای خواهد بود. اعضای گروه از نوازنده‌های جوان آذربایجان هستند که کنسرت‌های زیادی در قالب سولیست ارایه داده‌اند و مقام‌های مختلف در فستیوال‌های جهانی کسب کرده‌اند.»

او همچنین ادامه می‌دهد: «خیلی خوشحالم که قرار است با ارکستر فیلارمونیک باکو در تالار وحدت برنامه ای را اجرا کرده و قطعاتی را که دوست دارم به مخاطبان ارایه دهیم. البته ما پیش از برگزاری این کنسرت در تیرماه اجرای موفقی را در شهر بجنورد داشتیم که در ادامه نیز کنسرت تهران و دیگر شهرها را خواهیم داشت. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و موسیقی بی کلام بیشتر مورد حمایت مسئولان و اصحاب رسانه قرار بگیرد.»
کنسرت ارکستر فیلارمونیک باکو به رهبری وحید علیپور و همراهی امین غفاری ساعت ۲۱:۳۰ روز سه شنبه ۲۳ مرداد ماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

پلی میان فری‌جز و موسیقی معاصر

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷


کیاوش صاحب‌نسق بعد از سال‌ها در فستیوال «شب‌های جز» روی صحنه می‌رود

موسیقی ما – کیاوش صاحب‌نسق را عموماً به نام موزیسین تجربه‌گرا می‌شناسیم که در فضای موسیقی معاصر فعالیت می‌کند. هنرمندی که کافی است نگاهی به صفحه ویکی‌پدیای او انداخته شود تا با انبوهی از دستاوردها و تجربه‌اندوزی‌هایش در این حوزه آشنا شد؛ از تحقیق و تفحص و ترجمه کتب متعدد و رساله دکترا در دانشگاه موسیقی گراتس تا موسیقی فیلم‌ها و پروژه‌های مولتی مدیا و ترجمه و حتی شعرهایش که نشان می‌دهد به معنای واقعی کلمه یک هنرمند اکسپریمنتال است و فقط بار لغوی آن را به دوش نمی‌کشد.
 
او قرار بود سال گذشته هم با گروهش کنسرتی برگزار کند که میسر نشد و حالا با اعضای کوارتتش یعنی بابک مداح، مانی مزکی و مسعود سخاوت‌دوست قرار است در دومین شب از فستیوال «شب‌های جز۴» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برود. ترومبون، پیانو، درامز، هارمونیکا، ارّه و سنتور سازهایی هستند که با آنها در این برنامه قطعات «هیچ‌تر»، «ملکوت»، «زمان نارس» و «ضیافت» را اجرا می‌کنند.
 
کیاوش سال‌ها است که در ایران روی صحنه نرفته و تنها ۵ سال پیش گروهی از نوازندگان جوان در ارکستر «نوفه» آثار او را اجرا کردند. او سال‌ها پیش تجربه‌ای را با مسعود سخاوت‌دوست و مانی مزکی آزمایش کرد و آنقدر به مذاقشان خوش نشست که تصمیم گرفتند آن را در استودیو صبا ضبط کنند.
 
این موزیسین که یکی از مهمترین موسیقیدانان تجربه‌گرای موسیقی معاصر محسوب می‌شود می‌گوید: «من به موازات موسیقی معاصر که به‌طور آکادمیک درباره‌اش تحصیل کرده‌ام، نوشته‌ام و ساخته‌ام، همواره این دغدغه بداهه‌نوازی را داشته‌ام ولی به‌شکل جدی روی صحنه نبرده‌ام و فقط در قالب سی‌دی بداهه‌نوازی‌های پیانو را منتشر کرده‌‌ام و در حقیقت به‌نوعی این حس را در من آرام کرده است. معلم من هم همیشه به من می‌گفت این دو گانگی برای تو سرانجامی خواهد داشت اما بعد از این‌که تمام شد به او گفتم این دوگانگی تمام نشد؛ او هم پاسخ داد که برای تو خوشحالم!»
 
او معتقد است آن‌چه به‌شکل متعارف از تعریف جز استاندارد وجود دارد را در این برنامه ارائه نخواهند کرد و می‌گوید: «این دقیقاً همان بهانه‌ای است که شاید باعث شود پیشرفت پلی میان فری‌جز و موسیقی معاصر که مشترکات زیادی با هم دارند را پیاده کنیم. باز هم نمی‌خواهم برچسب به آن بچسبانم چون این کار کماکان از یک هسته بداهه تشکیل شده است که فقط یکسری روند در آن تجربه و تمرین شده است.»
 
در این برنامه مانی مزکی ترومبون، سازدهنی و ارّه می‌نوازد. مسعود سخاوت‌دوست در دانشگاه سوره از شاگردان خود کیاوش صاحب‌نسق بوده و پیش از این هم با هم همکاری داشته‌اند که پرفورمنس «دکه» یکی از آنها است. او قرار است سنتور بنوازد. بابک مداح یکی از درامرهای درخشان حوزه جز است که در ایران کم‌تر شناخته شده است. او در اروپا و امریکا در جمع بین‌المللی جز کنسرت‌های زیادی داشته و درامز سِتش ترکیب خاصی دارد.
 
کیاوش که خودش قرار است در این برنامه پیانو بنوازد درباره شیوه استاده از سنتور در این اجرا می‌گوید: «ما فواصل ربع‌پرده‌ای داریم اما الزاماً شیوه استفاده، متعارف آن‌چه در موسیقی ایرانی می‌شنوید نیست. می‌گویم الزاماً نیست چون این‌جا باز هم بستگی دارد به لحظه‌ای که مسعود از دلش بیرون می‌کشد. ولی یکسری تدارک اتفاقات روی کوک سنتور دیده‌ایم چون مسعود با دو سنتور روی صحنه می‌آید و این دو سنتور کوک‌هایی دارند که بنا بر بسترهایی که تعریف کرده‌ایم خودشان را نمایش می‌دهند و در بخش ویژه‌ای بار اتمسفر روی دوش سنتور است؛ جالب است که سنتور را این‌گونه نمی‌شناسیم ولی جاهایی بسیاری از بخش‌های فضا را سنتور روی دوشش گرفته و با تکیه بر آن جریان پیش می‌رود.»
 
کوارتت کیاوش صاحب‌نسق امشب در قالب فستیوال «شب‌های جز» که چهارمین دوره آن توسط پدرام نیک‌سیرت و موسسه سازباز برگزار می‌شود روی صحنه می‌رود که بلیت‌های آن به اتمام رسیده است.


موسیقی ما – دومین کتاب محمدجواد واسعی با نام “ظهیرالدوله؛ برگی شنیدنی از تاریخ موسیقی ایرانی” است که به‌تازگی توسط نشر مولیان منتشر شده است.

واسعی درباره این کتاب گفت: هدف از نوشتن کتاب در گام نخست، شناساندن گوهرهای باارزش فرهنگی مدفون در این آرامگاه و همچنین شناساندن محل خود آرامگاه برای بازدید و دارا بودن ظرفیت بالای گردشگری بود.

او ادامه داد: به هر دلیل این آرامگاه و بالطبع شخصیت‌های مدفون در آن زیر غبار فراموشی رفته‌اند و خود آرامگاه از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ تاریخی و معماری نیاز به مرمت و احیاء دارد. همچنین دلیل دیگر نوشتن این کتاب توجه به اساتید و بزرگان و تأثیرگذاران موسیقی ایرانی بود که اتفاقاً همه آن‌ها در همین آرامگاه مدفون شده‌اند.

این نویسنده اضافه کرد: علی‌خان ظهیرالدوله از رجال مقرب دربار ناصری و وزیر تشریفات ناصرالدین‌شاه قاجار بود. وی ضمن برخورداری از منش و اخلاقی نیکو، دغدغه فرهنگ و هنر این سرزمین را نیز داشت. ایشان در سفرهای ناصرالدین‌شاه به فرنگ و در پی آن آوردن فرهنگ‌هایی چون گالری، کافه، کنسرت، عکاسی، سینما و … نقش بسزایی داشت. علی‌خان در باغ خود نخستین کنسرت‌های موسیقی ایرانی را به نفع فقرا برگزار می‌کرد که رهبر این ارکستر موسیقی، بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین موسیقی‌دان ایرانی غلامحسین درویش ملقب به درویش خان بود. در این گروه ستاره‌های عالم موسیقی چون حسین‌خان هنگ آفرین، سیدحسین طاهرزاده، اقبال السلطان، عبدالله خان دوامی، باقرخان رامشگر، ابوالحسن صبا، حبیب‌الله (مشیر همایون) شهردار و … حضور داشتند.

او تأکید کرد: توجه بیشتر به موسیقی‌دانان این آرامگاه و انتخاب بخشی از عنوان این کتاب به نام “برگی شنیدنی از تاریخ موسیقی ایرانی” خود بیانگر اهمیت این هنر به‌عنوان ابزاری تأثیرگذار برای جمع کردن سایر بزرگان جامعه در این باغ بود. ظهیرالدوله با رفتار نیکوی خود بزرگان آن دوره را از تمام طیف‌های جامعه اعم از موسیقی‌دان، شاعر، عکاس، نقاش، ورزشکار، سیاستمدار، ارتشی، روزنامه‌نگار و … را دور خود جمع می‌کرد و همین شد که تمام این بزرگان آرزو و وصیت خود را تدفین در کنار ظهیرالدوله می‌دانستند.

این هنرمند همچنین گفت: به این ترتیب در این آرامگاه بزرگانی چون درویش خان، ابوالحسن صبا، روح‌الله خالقی، نورعلی‌خان برومند، حسین تهرانی، مرتضی محجوبی، رضا محجوبی، موسی معروفی، حبیب‌الله (مشیر همایون) شهردار، حسین هنگ آفرین، حسین صبا، سیدحسین طاهرزاده، حسین صبا، قمرالملوک وزیری، داریوش رفیعی، رهی معیری، محمدتقی (ملک الشعراء) بهار، ایرج میرزا، فروغ فرخزاد، لقمان ادهم، سید حسن تقی زاده، توفیق جهانبخت، رشید یاسمی، محمد مسعود و بسیاری تأثیرگذاران فرهنگ و تاریخ این مرزوبوم آرمیده‌اند که آن را در دنیا مستثنا می‌کند.

او در پایان نیز گفت: متأسفانه چند سالی است به دلیل عدم توجه به این گنجینه فرهنگی و تاریخی، این آرامگاه و بالطبع بزرگان مدفون در آن رو به فراموشی رفته و از نظر ساختمانی نیز وضعیت درستی ندارد. دلیل اصلی نگارش این کتاب توجهی دوباره به این آرامگاه با ارزش است تا مردم و مسئولین غبار فراموشی را از این گنج گران‌بها بزدایند. این آرامگاه به‌راحتی می‌تواند قطبی گران‌بها در صنعت گردشگری کشور باشد و همچنین یقیناً تبعات فرهنگی عمیقی نیز در پی خواهد داشت. امید این امر را داریم و در پی این رسالت فرهنگی کوشش خواهیم کرد.

در پشت جلد کتاب “ظهیرالدوله؛ برگی شنیدنی از تاریخ موسیقی ایرانی” آمده است: تهران هنوز آرامگاه نداشت که با فوت علی‌خان خان ظهیرالدوله باغی که به همت ایشان محل تجمع بزرگان بود به‌تدریج به نخستین آرامگاه رسمی شهر مبدل گردید که در آن گوش تا گوش تاریخ و عظمت آرمیده است.


%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A