دانلود آهنگ جدید

بایگانی‌های دانلود آهنگ - صفحه 20 از 102 - دانلود آهنگ جدید - میم موزیک

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷

تحقق رویای ۲۷ ساله

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷


 

[ اردوان انزابی‌پور – آهنگساز، خواننده و سرپرست گروه تندر ]

موسیقی ما – سال۱۳۷۰ بود که برای اولین‌بار، قطعات گروه «Camel» را روی نوار کاست شنیدم. آن زمان به دلیل عدم وجود اینترنت، دسترسی به منابع و اطلاعات درباره گروه‌ها بسیار دشوار بود اما ما (من و دوستانم) به شکل جالبی با این گروه مواجه شدیم. آن سال‌ها، اولین فیلمی که از اجرای زنده یک گروه دیدم، کنسرت گروه «Camel» با اجرای آلبوم Stationary Traveller بود که خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم. حالا تصور کنید آن دوره متریال‌های تصویری خیلی کم پیدا می‌شد و طبیعتاً اگر چنین فیلمی به دستتان می‌‌رسید، بدون اغراق بیش از سیصد، چهارصد بار آن را نگاه می‌کردید.
 
از آنجا به بعد پیدا کردن آثار این گروه هم جزئی از لیست اهدافمان شد. اما متأسفانه «Camel» گروهی بود که بازخورد تبلیغاتی زیادی نداشت. البته هنوز هم از مارکت‌های بزرگ استفاده نمی‌کنند و اهل جنجال نیستند. علاوه بر آن، آنچه می‌نوازند موسیقی راک و نوازنده‌محور است که اگر موزیسین نباشید، ارتباط با موسیقی آنها بسیار مشکل است؛ پس احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که پیدا کردن آثار چنین گروهی چه سختی‌هایی داشت. با این حال به طرز جالبی در ایران طرفدار پیدا کردند و من در این سال‌ها با سختی توانستم آلبوم‌هایشان را پیدا کنیم. حتی وقتی به کشورهای دیگر هم سفر می‌کردم، یا آثارشان را نداشتند یا به شکل بسیار محدودی موجود بود.
 
آنها در ادامه هم گرفتار مشکلات مالی و بیماری اندرو لاتیمر (خواننده و رهبر گروه) شدند که باعث شد مدتی فعالیت نکنند تا این‌که حدود چهار، پنج سال پیش، گویا اندرو لاتیمر دوباره توانست به مریضی خود غلبه کند و با جمع کردن گروه، کنسرت‌های محدودی اجرا کنند.
 
به این ترتیب، پاییز سال گذشته که متوجه شدم گروه «Camel» خرداد ماه در استانبول اجرا دارد، فرصت را از دست ندادم و از آبان سال پیش، بلیت‌های کنسرتشان را تهیه کردم. برایم خیلی جالب بود که این کنسرت ظرف نیم ساعت سولد اوت و برای یک شب دیگر هم تمدید شده بود. حضور چنین جمعیتی در خاومیانه برای یک موسیقی کاملاً نوازنده‌محور و قدیمی اتفاق بسیار جالبی بود و از آن جالب‌تر این‌که آهنگ‌های اینسترومنتال گروه طرفداران زیادی داشت و مردم حتی نام آن قطعات را صدا و درخواست می‌کردند. حتی خودشان هم از این استقبال سوپرایز شده بودند.
 
موضوع دیگر این بود که در همه جای دنیا، بعضی از گروه‌ها مراسمی به اسم meat and greek دارند که به واسطه آن، طرفداران می‌توانند طی مدت زمان مشخصی در بک استیج با اعضای گروه ملاقات کنند. کنسرت گروه «Camel» هم به همین منوال برگزار شد که خب برای نوازنده‌هایی که الان دیگر سن‌شان حدود هفتاد سال است، جالب است وقتی می‌بینند تا این حد علاقه‌مند دارند که چنین برنامه‌ای را جزء دستور کار قرار می‌دهند.
 
درباره بخش فنی اجرا هم باید بگویم که این کنسرت در یک سالن بسیار زیبا، مدرن و تازه‌ساز با ظرفیت بیش از دو هزار نفر در مرکز تفریحی فرهنگی «زُورلو» (Zorlu Center) برگزار شد که طراحی آکوستیک بسیار هوشمندانه‌ای داشت و ما کیفیت صدای نابی را تجربه کردیم.
 
«Camel» برای پلی لیست کنسرت، هنوز از روشی استفاده می‌کند که بیست سال پیش بین گروه‌ها مد بود و البته هنوز هم برخی از آن استفاده می‌کنند. در واقع وقتی گروهی آلبوم جدید منتشر می‌کرد، کنسرت به دو بخش تقسیم می‌شد که یک بخش مختص اجرای آلبوم بود و یک بخش هم مربوط به اجرای بهترین قطعات گروه می‌شد. «Camel» هم برای بخش اول آلبوم Moonmadness (1976) را انتخاب کرده بود (که تور کنسرتشان هم به همین نام بود) و بعد از چهل و پنج دقیقه بخش اول، حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیقه دیگر هم بهترین قطعات‌شان را اجرا کردند که شامل Unevensong. Hymn to Her .Rose of Sharon .Coming of Age .Rajaz .Ice .Mother Road .Hopless Anger .Long Goodbyes و دو قطعه جدید به نام‌هایDingley Dell  وMystic Dream  بود. در انتهای کنسرت هم به درخواست مردم برای اجرای قطعات بیشتر، قطعه Lady Fantasy را انتخاب کردند و به این ترتیب ۱۹ قطعه نواختند.
 
نکته دیگر این کنسرت حضور بسیاری از ایرانی‌ها در سالن بود و تازه خیلی‌ها در جریان این کنسرت نبودند؛ چون همان‌طور که گفتم این گروه تبلیغات آن‌چنانی مثل «متالیکا» و «مگادث» و… ندارد. به نظرم اگر کنسرت این گروه در ایران برگزار شود، باید در جایی مثل استودیوم آزادی باشد چون این‌جا طرفداران زیادی دارند و فکر می‌کنم ایران دومین یا سومین کشور پرطرفدار گروه «Camel» است.
 
در پایان هم این‌که شخصاً ۲۷ سال است موسیقی این گروه را با تمام افت و خیزهایش پیگیری می‌کنم و باعث خوشحالی است که در چنین دنیای موسیقایی، این نوع موسیقی‌های نوازنده محور هم هنوز جای نفس کشیدن دارند.

شعر و صدای پدر با موسیقی پسر

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷


آلبوم «قلک عنکبوتی» اثر صدرالدین و سینا حجازی منتشر شد

موسیقی ما – صدرالدین و سینا حجازی اولین آلبوم مشترک خود را با نام «قلک عنکبوتی»، روز جمعه چهارم خرداد با حضور تعدادی از هنرمندان در «خانه فرهنگ و هنر مانا» رونمایی کردند.
 
آلبوم «قلک عنکبوتی» اثر مشترک صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و پسرش سینا حجازی است که با شعر و صدای پدر و همراهی موسیقی متن و آهنگسازی پسر، به همت موسسه نشر و پخش جوان و موسسه «آوای حنانه» منتشر و روانه بازار شده است.
 
نیما جوان مدیر نشر و پخش «جوان» در ابتدای این مراسم ضمن ابراز خرسندی از انتشار آلبوم «قلک‌های عنکبوتی» بار دیگر به موضوع کپی رایت و رعایت حقوق مادی آثار تأکید کرد و گفت: «امیدوارم همه ما در شرایطی باشیم که همواره نسبت به خرید قانونی آثار موسیقایی و رعایت کپی‌رایت وضعیت بحرانی بازار موسیقی ایران را بهبود بخشیده تا فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقایی در چرخه روان‌تری حرکت کند.»
 
صدرالدین حجازی شاعر و گوینده اشعار آلبوم «قلک عنکبوتی» که با ایفای نقش درسریال «کوچک جنگلی» در سالهای دور به شدت مورد توجه قرار گرفت نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور مخاطبان در مراسم رونمایی از این آلبوم به بیان جزئیاتی از این اثر پرداخت.
 
سینا حجازی خواننده موسیقی پاپ و فرزند صدرالدین حجازی که آهنگسازی آلبوم «قلک عنکبوتی» را برعهده داشت در این مراسم  ضمن ابراز خوشحالی از انتشار این آلبوم از مردم خواست تا نسخه اصلی این اثر را تهیه کنند.
 
جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور پیدا کرده بود،  ضمن بیان خاطره‌ای از همکاری خود با صدرالدین حجازی در طول سال‌ها فعالیت مشترک‌شان، از انتشار این آلبوم قدردانی کرد.
 
آلبوم «قلک عنکبوتی» متشکل از شعر و صدای صدرالدین حجازی به همراه موسیقی متن سینا حجازی است که به همت موسسه نشر و پخش جوان و موسسه «آوای حنانه» در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.


کنسرت خواننده «شانزلیزه» ۱۶ jun در سن پترزبورگ

فرزاد فرزین هم راهی جام جهانی روسیه شد!

موسیقی ما – خواننده آلبوم «شانزلیزه» در ادامه تور کنسرت‌های خارج از کشور خود تصمیم دارد در روزهای جام جهانی فوتبال در روسیه برای ایرانی‌های سن پترزبورگ روی صحنه برود.

به گزارش «موسیقی ما»، فرزاد فرزین در تاریخ ۱۶ jun در سالن vyborgsky شهر سن پترزبورگ روسیه روی صحنه خواهد رفت تا همزمان با جام جهانی فوتبال و حضور تیم ملی فوتبال ایران در این شهر، میزبان ایرانی‌های روسیه در کنسرتش باشد.

فرزاد فرزین که پیش از این نیز در سال ۲۰۱۵ در جشنواره آرت فوتبال روسیه به اجرای برنامه پرداخته بود، در ادامه تور کنسرت‌هایش این بار با تم فوتبال در روسیه به اجرای برنامه خواهد پرداخت و برنامه ریزی‌های زیادی را نیز برای یک پرفورمنس فوتبالی برای این کنسرت در نظر گرفته است.

این خواننده ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه درباره این اجرا در گفتگو با سایت «موسیقی ما» گفت: «برنامه‌های زیادی برای این کنسرت دارم که در حال آماده سازی و مهیا کردن شرایط آن هستیم و قطعا در تلاشیم یکی از بهترین اجراهای سال را در روسیه روی صحنه ببریم.»

گفتنی‌ست فرزاد فرزین این روزها در حال برگزاری تور کنسرت‌هایش در خارج از ایران است.

منبع: 

اختصاصی سایت «موسیقی ما»


با آواز امیرحسین مدرس و حسین علیشاپور

«سبوی عاشقان» همزمان با ولادت کریم اهل‌بیت برگزار می‌شود

موسیقی ما- هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) ویژه‌برنامه‌ی «سبوی عاشقان» با آواز امیرحسین مدرس و حسین علیشاپور سه شنبه – هشتم خرداد- در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. در این برنامه هم‌چنین جمعی از شاعران آیینی نیز شعرخوانی می‌کنند.

از جمله شاعرانی که در این مراسم شعرخوانی می‌کنند، می‌توان به عبدالجبار کاکایی، سعید بیابانکی، ساجده جبارپور، علیرضا بدیع، محمدسعیدمیرزایی، غلامرضا طریقی، مهدی فرجی، افشین اعلاء، محمدرضا سنگری اشاره کرد. «امیرخسین مدرس» در این برنامه همچنین علاوه بر آوازخوانی، اجرای برنامه را نیز برعهده دارد. سخنرانی محمدرضا سنگری، شعرخوانی، مولودی خوانی، اجرای آواز حسین علیشاپور بخشی‌هایی از برنامه «سبوی عاشقان» است.

ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند.
 


تیرماه سال جاری و در تالار وحدت

«سیمین غانم» بار دیگر با مخاطبانش دیدار می‌کند

موسیقی ما – «سیمین غانم» – خواننده- روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ماه سال جاری در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. در این اجرا که هر روز طی یک سانس اجرا می‌شود، غانم چون همیشه برنامه‌ی خود را با قطعه‌ای در مدحِ حضرت علی (ع) آغاز می‌کند و پس از آن تعدادی از قطعاتِ خاطره‌انگیزِ خود «گل گلدون من»، «سیب»، «آسمان آبی»، «مرد من»، «گل پامچال»، «بیقرار» و «حلقه» را به همراه قطعاتی جدید که خودش آهنگ‌سازی کرده، اجرا می‌کند.

در این برنامه سارا احمدی (دف)، آزاده شمس (ویولن)، آرمینا جعفری (درامز)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت) و فروغ فضلی (پیانو) خواهند نواخت.

«سیمین غانم» فعالیت رسمی خود را از ۲۵ سالگی و در سال ۱۳۴۸ آغاز کرد. او دوره موسیقی سنتی و ردیف را زیر نظر «محمود کریمی» گذراند. مدتی نیز نزد «مرتضی حنانه» قواعد موسیقی و سلفژ را آموخت و با علی تجویدی نیز در زمینه موسیقی کار کرد. او فعالیت‌های خود در حوزه‌ی موسیقی پاپ را با حمایت آهنگسازانی چون بابک بیات، فریبرز لاچینی و… آغاز کرد. «قلک چشات»، نخستین ترانه او به سبک جدید بود. معروف‌ترین ترانه سیمین غانم «گل گلدون من» نام دارد که سروده فرهاد شیبانی و ساخته فریبرز لاچینی با تنظیم فریدون شهبازیان است. صدای سیمین غانم که در محدوده کنترآلتو قرار می‌گیرد، صدایی است گیرا، قوی و پرطنین. نخستین کنسرت او پس از انقلاب در مهرماه ۱۳۷۸ در سینما صحرا در تهران برگزار شد.

این هنرمند در دومین جشن موسیقی ما تجلیل شد. 


موسیقی ما – پیشکسوت و اسطوره‌ فوتبال ایران درباره سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه معتقد است: «بار اولین این اثر رااز طریق تلویزیون دیدم که با تصاویری از اتفاقات مهم فوتبال به صورت موزیک ویدئویی در حال پخش بود که بسیار هیجان زده‌ام کرد.»

به گزارش «موسیقی ما»، علی پروین افزود: «البته ما عادت کرده‌ایم که هر وقت شاهد موفقیت‌های تیم ملی چه در فوتبال و چه در رشته‌های مختلف، صدای آقای عقیلی همیشه پخش می‌شود و به نظرم انتخاب ایشان انتخاب درست و خوبی برای حمایت از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی بود.»

وی همچنین گفت: «به نظرم اجرای این اثر از سوی آقای عقیلی در بین مردم هم مورد توجه قرار گرفته است و میزان استقبال به وبی نشان می‌دهد که این انتخاب درست بوده است و برایشان آروزی موفقیت می‌کنم و امیدارم با این صدای و اثر آقای عقیلی که به نظر من لحن حماسی دارد، بتوانیم موفقیت‌های ویژه‌ای را در جام جهانی روسیه تجربه کنیم.»

کاپیتان سابق باشگاه پرسپولیس درباره موسیقی‌های مورد علاقه خود نیز گفت: «من اصولا فقط در ماشین وقت گوش کردن به موسیقی دارم ولی در کل موسیقی سنتی و ایرانی همیشه جزو انتخاب‌هایم بوده و بیشتر مواقع این قبیل آثاربه من انرژی و آرامش می‌دهند.»

پروین درباره پیش بینی خود از نتایج تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی هم گفت: «جام جهانی فرصت فکر کردم به کسی نمی‌دهد. از همان لحظه صعود باید به فکر نتایج خوب و قوی برای آن بود. بهنظرم تیم ایران همه قابلیت‌ها را برای خلق شگفتی در این جام دارد. هم بازیکنان خوب و با کیفیت و هم کادر فنی خوب. حمایت مردم و رسانه‌ها هم که در بهترین حالت بوده و خواهد بود و من اعتقاد دارم که ایران در روسیه یکی از بهترین نتایج تاریخ را کسب خواهد کرد.»

  گفتنی‌ست قطعه «یازده ستاره» با موسیقی بابک زرین و ترانه احسان افشاری در روزهای گذشته در یک مراسم باشکوه از سوی بنیاد رودکی در تالار وحدت با حضور تمام بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و بسیاری از اهالی هنر و ورزش به صورت رسمی رونمایی شد.

در ادامه می توانید نسخه صوتی قطعه «یازده ستاره» به همراه موزیک ویدئوی این اثر با صدای سالار عقیلی را در تماشاخانه سایت «موسیقی ما» گوش کنید، ببینید و دانلود کنید.


از فردا یک‌شنبه

آلبوم سمفونی «کوروش کبیر» ساخته‌ی «لوریس چکناواریان» توزیع می‌شود

موسیقی ما – آلبوم «سمفونی کوروش کبیر» با آهنگسازی و رهبری ارکستر «لوریس چکناوریان» با اجرای ارکستر سمفونیک لندن و ارکستر ویسز، از فردا – یک‌شنبه- توزیع می‌شود.  این سمفونی شامل قطعاتی چون «سیل و تاک»، «نخستین رویای آستیاگ، پادشاه ماد، باران»،‌«دومین رویای آستیاگ، سیل»، «زایش و ربوده‌شدن کوروش، اندوه ماندانا»، «کودکی کوروش در میان شبانان دشت، داستان شبانی»، «خشم استیاگ و مجازات کردن هارپاگ، سردار مادی»، «نبرد پاسارگاد، کوروش، استیاگ را شکست داده و امپراتوری پارسی را بنا می‌نهد»، «کوروش، شاه شاهان»، «نوروز، روز سال نو، اجتماع شهریاران»، «عشق کوروش و کاساندرا، دختر فرناسپ»، «ازدواج شاهانه»، «نبرد تیمبرا، کوروش، کرزوش پادشاه لیدیه را شکست می‌دهد»، «داینو، نیایش اسیران یهودی بابل، سرود عید فصح»، «ورود پیروزمندانه کوروش به بابل» و «منشور حقوق بشر کوروش، تدهین شده توسط خداوند» است.

این قطعه در سال ۲۰۱۷ با ناظر ضبطی «آتش ارگا» و صدابرداری «مایک هچ» و «فلوتینگ ارت» و ادیت و میکس و مسترینگ «دیوید روول» ضبط شده است.

«چکناواریان» درباره‌ی سمفونی «كوروش كبير» می‌گوید: «براي نوشتن اين سمفوني از كتب تاريخي ۲ تن از مورخان يوناني به نام‌هاي «هرودوتوس» و «سنوفون» بهره بردم، زيرا منابع فارسي شرح زندگاني كوروش موجود نبود. با ذكر اين توضيح كه «سنوفون» به همراه «الكساندر كبير» به ايران سفر كرده است. در ايران باستان، مادها قدرتمندترين اقوام ايراني بودند، آسيا گاس پادشاه ماد خواب مي‌بيند كه دخترش «ماندانا» سلطنت وي را پايان مي‌بخشد و خود بر تخت پادشاهي مي‌نشيند. به همين سبب دخترش را به ازدواج شاهزاده‌اي ايراني به نام «كامبيز» درمي‌آورد. پس از مدتي آسياگاس در رويا پسر خردسالي را مي‌بيند كه تخت و تاج را از وي ربوده و خود مالك آن است. اين بار به وزيرش «هارپاگوس» دستور مي‌دهد كه اگر نوزاد «ماندانا» پسر باشد، به محض تولد وي را به قتل برساند. «هارپاگوس» به جاي قتل نوزاد پسر، وي را به خانواده‌اي در دشت‌هاي خارج از شهر و دور از چشم «آسياگس» مي‌سپارد. «كوروش» در بازي‌هاي دوران كودكي در روستا، نقش پادشاهان را ايفا مي‌كرده و رفتارش مانند آنان بوده است. پس از مدتي «آسياگاس» متوجه اين نكته مي‌شود و به عنوان تنبيه «هارپاگوس» پسر وي را در ديگ پخته و به اين وزير مي‌خوراند، اما در نهايت «كوروش» پدربزرگش را شكست داده و امپراطوري ايران را تاسيس مي‌كند.»

منبع: 

سایت موسیقی ما


روزهای دهم و یازدهم خرداد ماه

اردشیر کامکار در یزد کارگاه کمانچه برگزار می‌کند

موسیقی ما – کارگاه کمانچه‌نوازی «اردشیر کامکار» روزهای دهم و یازدهم خرداد ماه در شهرستان یزد برگزار می‌شود. این کارگاه‌ با محوریت بررسی تکنیک‌ها و اصول کمانچه نوازی به دو صورت گروهی و خصوصی برگزار می‌شود. از دیگر موضوعات مورد بحث در این کارگاه‌ها می توان به بداهه نوازی و ساز کمانچه و ارتباط موسیقی ردیف دستگاهی با کمانچه نوازی نوین ایران اشاره کرد.

«اردشیر کامکار» سال‌هاست، علاوه بر فعالیت‌های موسیقایی خود تلاشی گسترده در تربیت نوازنده و هنرجویانِ موسیقی داشته است و از همین‌روی، کارگاه‌های متعددی نیز در شهرستان‌های مختلف برگزار کرده است. این نوازنده‌ی شهیر کمانچه، بعد از یزد نیز در برخی دیگر از شهرهای ایران به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

اردشیر کامکار همواره بر این اعتقاد بوده است که ساز کمانچه قابلیت های بسیاری در اجرای قطعات تکنیکی و پیچیده دارد. او به منظور ارتقا سطح فنی نوازندگی ساز کمانچه، با مد نظر قرار دادن متد نوازندگی در مراکز آکادمیک موسیقی کشورهای آذربایجان و ارمنستان از یک سو و نیز شیوه های نوازندگی کمانچه در موسیقی مقامی ایران به ویژه خطه لرستان از سوی دیگر تلاش داشته است تا افق‌های جدیدی از این ساز را نمایش  دهد.

منبع: 

سایت موسیقی ما


به یاد محمدرضا لطفی و با نوازندگی «مقداد شاه‌حسینی»

آلبوم «اوقات» شامل بداهه‌نوازی‌های سه‌تار منتشر شد

موسیقی ما- آلبوم «اوقات» شامل بداهه‌نوازی‌هایی همراه با ساز با نوازندگی «مقداد شاه حسینی» یه یاد «محمدرضا لطفی»‌ منتشر شد. این اثر شامل قطعاتی چون«وقت نخست-دستگاه نوا»، «وقت دوم-دستگاه سه گاه»، «وقت سوم-آواز بیات اصفهان» و «وقت چهارم-دستگاه شور» است.

مقداد شاه حسینی درباره‌ی آلبوم خود نوشته است: «وقفه، منشاء علم است. همیشه این سخن برایم لحظه شروع بداهه نوازی است. زمان، مکان، هنرمند و فرهنگ، شاید چهار گوشه جهان متصل بداهه نوازی اند که اگر در یک نقطه با هم جمع شوند، تو گویی که حاصل، بداهه پردازی باشد. رهیافتی که در نوع خود، امری است سخت و دیریاب. قطعات این مجموعه همگی بدون ادیت ها و جرح و تعدیل های مرسوم امروزی اجرا شده اند و در حقیقت و به بیانی خودمانی تر، حاصیل یک بار نشستن و نواختند و سنت دیرین بداهه نوازی نیز ای بسا که همین بوده است. بداهه نوازی شاید، حال و روزگار اکنون نوازنده است و به دور از بازسازی ها و دستکاری های پسینی و رجعت و روی به آتیه است، بی آنکه آمده باشد.»

مقداد شاه حسینی متولد ۱۳۵۸ در تهران و دانش آموخته رشته موسیقی، از سال ۶۹ فعالیت‌های هنری خود را با نواختن سازهای تنبک و سه تار، آموزش آواز نزد استاد افسانه رثایی و فراگیری تار درمحضر استاد هوشنگ ظریف آغاز می کند.

فرهاد فخرالدینی، کامبیز روشن روان، مصطفی کمال پورتراب، فرید عمران، هومان اسعدی، داریوش طلایی، مجید کیانی و مسعود شعاری دیگر اساتید او بوده اند.

او در موسیقی متن سریال و فیلم هایی چون «همیشه پای زنی در میان است»، مجموعه ۱ تا ۳ «پایتخت»، «پریدخت»، «دودکش»، «روز حسرت» هنرنمایی کرده است. از این نوازنده و آهنگساز پیش تر، آلبوم «در سایه سار مهتاب» منتشر شده است.

منبع: 

سایت موسیقی ما


آرزوی جالب بنیامین بهادری در روز تولد همسرش +عکس

موسیقی ما – بنیامین برای همسرش آرزوی جالبی کرد ونوشت:

شایلی عزیزم
تولدت شدیداً مبارک
امیدوارم به دونه دونه آرزوهات برسی
همیشه مثل امروز خوشحال باشی
و هیچ وقت دلت نگیره از چیزی
آرزوم اینه که کیک تولد نود و دو سالگیت رو هم خودم سفارش بدم (اون روز من نود و نُه ساله هستم)


چه خبر از اینستاگرام هنرمندان؟

کارگاه آموزشی همایون نصیری و “دقایق آخر” همایونفر

موسیقی ما – کارگاه آموزشی نصیری

همایون نصیری کارگاه آموزشی مبانی ریتم و کاخن برگزار می‌کند.

IMG_2066

رونمایی از کلیپ

غلامرضا صنعتگر از کلیپ تازه خود که برای ماه رمضان تهیه شده رونمایی کرده است.

IMG_2063

بخشی از یک سمفونی

شهرداد روحانی بخشی از موومان یک سمفونی به رهبری خودش را منتشر کرده است.

IMG_2064

“دقایق آخر” همایونفر

کارن همایونفر یکی از قطعات قدیمی خود بازنشر کرد.

IMG_2065


سمینار “نسل ما و موسیقی” برگزار می‌شود

موسیقی ما – آیدین الفت مدیر مجموعه “شهر صدای پارسیان” با اعلام خبر برگزاری سمینار “نسل ما و موسیقی”، توضیح داد: پویا نیکپور از جمله هنرمندانی است که در سوابق کاری او رهبری ارکستر کنسرت و آهنگسازی آثار بسیاری از خوانندگان شناخته‌شده پاپ کشورمان دیده می‌شود. از این رو ما تصمیم گرفتیم با در نظر گرفتن این فعالیت‌های درخشان کارگاه‌های آموزشی را به میزبانی مجموعه برگزار کنیم که برپایی “کارگاه موسیقی جَز” و کارگاه “رهبری ارکستر کنسرت موسیقی پاپ” از جمله برنامه‌های آینده ماست. اما پیش از برگزاری این کارگاه‌ها قرار است سمینار تخصصی “نسل ما و موسیقی” برگزار شود که تصور می‌کنم می‌تواند به دلیل سرفصل‌های مطرح‌شده مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی درباره جزییات این سمینار گفت: تنوع ذائقه موسیقى در ادوار مختلف”، “تأثیر نبود یک رسانه معتبر در موسیقى”، “نبود کپی‌رایت در موسیقى ایران”، “وجود موانع مختلف در بحث موسیقى”، “تأثیر تکنولوژى بر موسیقى”، “کمرنگ شدن چهره‌های معتبر موسیقى” و “معرفى دوره‌های آموزشى جدید مهندسی صدا” به سرپرستی بنده از جمله موضوعاتی است که در این سمینار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

الفت در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: مجموعه “شهرصدای پارسیان” به هیچ عنوان دنباله‌روی روش متداول و سنتی آموزشگاه‌ها و مراکز تولید آثار موسیقایی نیست. ما به دنبال تغییر فرهنگِ دید به موسیقی و حوزه مهندسی صدا هستیم که بتواند نگرش مخاطبان به موضوع مهم “صدا در موسیقی” که هنوز با استاندارهای جهانی فاصله دارد، تغییر دهد. در این راه برنامه و فعالیت‌های جدیدی را در حوزه آموزش و پژوهش آغاز کرده‌ایم که به‌زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

سمینار”نسل ما و موسیقی” به سخنرانی پویا نیکپور ساعت ۱۷ روز جمعه چهارم خردادماه در مجموعه “شهر صدای پارسیان” به آدرس خیابان استاد مطهرى- خیابان میرعماد- خیابان دوم- پلاک ٢٢- ساختمان سَدا برگزار می‌شود.

ورود براى عموم آزاد و رایگان است، اما علاقه‌مندان به علت محدودیت فضا باید قبل از حضور نسبت به ثبت نام خود از طریق شماره تلفن ٨٨٧٦٠٠٠١ اقدام کنند.


موسیقی ما – ترانه بسیاری از تیتراژهای تلویزیونی که در ماه رمضان سال‌های گذشته خوانده شده است، همچنان شنیده می‌شود. برخی از آن‌ها به اندازه‌ای ماندگارند که بعضی‌ها در طول سال هم آن را زیر لب زمزمه می‌کنند. شاید تنها با آوردن نامی از ترانه یا خواننده، آن قطعه را تا انتها به خاطر بیاوریم که این نشان‌دهنده تأثیرگذاری و ماندگاری یک اثر را اثبات می‌کند.

اکنون که ایام ماه مبارک رمضان رسیده باید منتظر ماند و دید که خوانندگان پاپ، سنتی و تلفیقی در رمضان سال جاری چقدر در اجرای تیتراژ برنامه‌ها و سریال‌های مناسبتی موفق خواهند بود. در ادامه این گزارش مروری بر ماندگارترین تیتراژهای این سال‌ها در آه مبارک رمضان داشته‌ایم:

“ماه عسل” و تیتراژهایش / از فرزاد فرزین تا مرتضی پاشایی

این برنامه با اجرای احسان علیخانی هر سال طرفداران زیادی دارد که بی‌صبرانه منتظر شروع آن هستند. در سال‌هایی که گذشت خوانندگان زیادی با رقابت برای این برنامه کار اجرا کرده و قطعاتشان بر سر زبان‌ها همچنان مانده است. برنامه “ماه عسل” از پیشگامان این فاکتور مهم موفقیت در برنامه‌سازی بوده است. سال ۸۶ عوامل سازنده برنامه با اعتماد به محسن یگانه که سال‌های ابتدایی فعالیت خود را پشت سر می‌گذاشت؛ توانستند بار دیگر نظرها را به سمت برنامه خود و همچنین موسیقی یگانه جلب کنند. یگانه با قطعه ”منو درگیر خودت کن” برای تیتراژ ابتدایی این برنامه با نظر مثبت مخاطبانش روبرو شد. محسن یگانه پس ۹ سال گذشته با قطعه ”هر چی تو بخوای” بار دیگر خوانندگی تیتراژ ابتدایی برنامه “ماه عسل” را بر عهده گرفت.

علاوه بر این سال ۸۸ مهدی یراحی تیتراژ “ماه عسل” را خواند که قطعه‌ای بسیار ماندگار بود. “ماه عسل” ۹۰ را مهدی یغمایی اجرا کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. تیتراژ پایانی هم توسط مهدی یراحی اجرا شد. در سال ۹۱ موسیقی “ماه عسل” با صدای بنیامین بهادری و تیتراژ پایانی آن با صدای حامد زمانی اجرا شد. همچنین در سال ۹۲ فرزاد فرزین خواننده ابتدایی این برنامه بود و خواننده انتهایی آن نیز بر عهده مهدی یراحی بود. نام تیتراژ یراحی “بغض تو” بود.

در سال ۹۳ نیز مرتضی پاشایی خواننده ابتدایی و مهدی یراحی خواننده انتهایی بود. در سال ۹۴ تیتراژ ابتدایی را امیرعلی بهادری و تیتراژ انتهایی را احسان خواجه امیری اجرا کرد. تیتراژ “ماه عسل” در سال ۹۵ را محسن یگانه خواند و در سال ۹۶ محمد علیزاده و سینا شعبانخانی با موسیقی پاپ، تیتراژهای این برنامه محبوب را تولید کردند. امسال بهنام بانی خواننده تیتراژ آغازین برنامه است و تیتراژ پایانی برنامه را مسیح وآرش ای پی خوانده‌اند. شعر هر دو تیتراژ توسط روزبه بمانی سروده شده است.

احسان خواجه‌امیری آقای تیتراژخوانی / از “میوه ممنوعه” تا “مادرانه”

کمتر پیش می‌آید کارگردانی برای مناسبتی سریال ساخته و به‌عنوان گزینه به احسان خواجه‌امیری به‌عنوان بهترین گزینه فکر نکند. خواجه‌امیری هم جزو آن خواننده‌هایی است که چند تیتراژ متفاوت و محبوب برای ماه مبارک رمضان دارد. البته درباره او کمی اوضاع متفاوت است و نمی‌توان گفت که محبوبیتش را مانند بقیه مدیون ماه رمضان و تیتراژهایش در این ایام است، اما می‌توان به جرات گفت که یکی از متفاوت‌ترین کارهایش را به اذعان آهنگسازهای مختلف برای سریال‌های ماه رمضان انجام داده است.

سال ۸۶ تیتراژ سریال “میوه ممنوعه” به کارگردانی حسن فتحی را خواند که آهنگ آن بارها و بارها از صداوسیما پخش شد و محبوبیت فراوانی پیدا کرد. او سال بعد تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال “مثل هیچکس” را خواند و در سال ۹۲ دو قطعه “به دادم برس” و “شب سرمه”را برای سریال “مادرانه”شبکه سه خواند و آخرین قطعه‌ای که خواجه امیری در ماه رمضان خواند برای سال ۹۴ و برنامه ماه عسل بود.

محمد علیزاده خواننده عاشقانه‌ها / از برادر تا ماه عسل

محمد علیزاده از جمله تیتراژخوان‌های موفق تلویزیونی است که در ماه‌ مبارک رمضان‌ نیز تیتراژهای مناسبتی خوبی اجرا می‌کند. اولین تیتراژ رمضانی موفق این خواننده در ویژه‌برنامه “شهر باران” شبکه یک سیما صورت گرفت که او در سال ۹۰ ترانه‌ای از مجید صالحی را با آهنگسازی بهنام کریمی اجرا کرد و تنظیم این قطعه نیز بر عهده بهروز صفاریان بود.

البته علیزاده یک سال قبل تیتراژ برنامه “ماه عسل” را هم اجرا کرده بود. در سال ۹۲ نیز علیزاده قطعه بسیار موفق “هوات‌ُ کردم” را با ترانه محمد کاظمی و تنظیم میلاد ترابی برای سریال “خروس” اجرا کرد که همچنان یکی از قطعات پرطرفدار این خواننده است. علیزاده در ۱۳۹۵ دو تیتراژ ویژه ماه رمضان اجرا کرد، نخست تیتراژ سریال “برادر” با ترانه مهرزاد امیرخانی و تنظیم معین راهبر که این قطعه نیز به یک اثر بسیار موفق تبدیل شد و مخاطبان تلویزیون آن را تیتراژ برتر ماه رمضان انتخاب کردند و دوم، قطعه‌ای ویژه شب‌های قدر برای برنامه “ماه عسل” بود.

مجید اخشابی خواننده پرکار سابق / از “متهم گریخت” تا “خانه‌به‌دوش”

برای کسانی که سال‌های دورتر را به خاطر دارند نام مجید اخشابی و رضا عطاران بسیار آشناست چرا که آن سال‌ها این دو نام باهم شنیده شده و همیشه به‌عنوان چاشنی کارهای طنز و فوق‌العاده جالب عطاران بکار برده می‌شد.

سه تیتراژ سریال تلویزیونی “گمگشته”، “متهم گریخت” و “خانه‌به‌دوش” از کارهای ماندگار مجید اخشابی در ماه رمضان بوده است. سال‌هاست که از اخشابی در ماه رمضان برای برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی خبر نیست.. “یک وجب خاک” هم نام سریالی است که در سال ۸۶ در ماه رمضان پخش شد و اخشابی تیتراژ آن را با آهنگسازی حمیدرضا صدری اجرا کرد.

رضا صادقی خواننده مشکی پوش/ از دودکش تا ملکوت و “بچه مهندس”

“ملکوت” جزو مجموعه‌های ماورایی موفق شبکه دو بود که در رمضان سال ۸۹ از شبکه دو سیما پخش شد. تیتراژ این کار با خوانندگی رضا صادقی در حالی روی آنتن رفت که صادقی تیتراژهای دیگری را هم در کارنامه دارد اما “ملکوت” از او گل کرد و حسابی شنیده شد.

صادقی در گفت‌وگویی درباره تیتراژخوانی در ماه مبارک رمضان گفته بود: بزرگ‌ترین دلخوشی من در هر رمضان این است که در لحظات قبل یا بعد از افطار مردم که به لحاظ فیزیکی و روحی و معنوی آرامش دارند صدای من را بشنوند و بپذیرند. این‌قدر از این قصه دلخوش هستم که شاید یک کم حرفم پررویی باشد ولی خودم را در لذت عبادت آن‌ها شریک می‌بینم. این بزرگ‌ترین دلخوشی است که حداقل من با آن زنده‌ام.

رضا صادقی برای ماه مبارک رمضان تیتراژ دیگری نیز خوانده است که برای سریال “دودکش” به کارگردانی برزو نیک نژاد بود. صادقی امسال خواننده تیتراژ سریال “بچه مهندس” است. سحاق انور این کار را سروده و حمید اکبرزاده آن را تنظیم کرده است، صادقی علاوه بر خوانندگی این قطعه را آهنگسازی کرده است.

مهدی یراحی از حضور تا سکوت

یکی از اتفاق‌های غیرمنتظره‌ای که در ماه رمضان سال ۹۴ در برنامه “ماه عسل” رخ داد، حضور نداشتن مهدی یراحی در هیچ یک از تیترازهای برنامه ماه عسل بود. البته علیخانی دلیل این موضوع را مشغله بالای یراحی در دوره مورد نظر، ذکر کرد. این در حالی بود که او به مدت دائمی یار جدانشدنی علیخانی محسوب شده و کارهایش مداوم شنیده می‌شد. به جز سال ۹۴، در تمامی سال‌هایی که ماه عسل از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود، در تیتراژهای این برنامه حضور داشته است.

این خواننده در سال ۸۸ با قطعه “هوای تو” برای برنامه ماه عسل به محبوبیت رسید و پس از آن مجموعه اولش را کلید زد. یراحی سپس چند قطعه دیگر نیز برای برنامه علیخانی اجرا کرد. “هر جای دنیایی دلم اونجاست” با ترانه‌ای از روزبه بمانی یکی از این آثار موفق هست که مورد استقبال مخاطبان موسیقی قرار گرفت. او قطعه “سازش” را هم بر اساس همان الگوی پیانو محور “هر جای دنیایی دلم اونجاست” برای “ماه عسل” اجرا کرد که آن اثر نیز با بازخوردهای خوبی مواجه شد.

همه ترانه‌هایی که یراحی در ماه رمضان اجرا کرده از سروده‌های بمانی هستند و جنس موسیقی یراحی طوری است که این آثار در پایان برنامه اجرا می‌شوند و آثار پرانرژی‌تر سایر خوانندگان به‌عنوان تیتراژ ابتدایی قرار می‌گیرد.

شهاب رمضان، سعید شهروز، قاسم افشار، امیرحسین مدرس، حامد زمانی، مهدی یغمایی، امیرعلی بهادری، بهروز صفاریان، مهدی احمدوند، حجت اشرف‌زاده، بهنام صفوی و بنیامین بهادری و غیره از جمله خوانندگانی هستند که تیتراژهای ویژه‌برنامه‌ها و سریال‌های مناسبتی ماه رمضان را خوانده‌اند. امسال حمید هیراد اولین تیتراژ تلویزیونی‌اش را برای ویژه‌برنامه “دعوت” شبکه یک سیما خواند. محمد اصفهانی خواننده تیتراژ سریال “رهایم کن” تولید شبکه سوم سیما است. روزبه بمانی ماه رمضان امسال پرکارترین هنرمند عرصه موسیقی در قاب تلویزیون است. این ترانه‌سرا و خواننده با چهار ترانه و یک تیتراژ با صدای خودش مهمان منازل مخاطبان خواهد بود.

عده‌ای گمان می‌کنند خواندن یک قطعه برای یک برنامه تلویزیونی در ماه رمضان مانند خواندن تیتراژهای بدون مناسبت است، اما کار خوانندگان سرشناس نشان داده که خیلی از آن‌ها در خواندن تیتراژهای مناسبتی پیروز نبوده‌اند چون با همان تفکر و بینش تک آهنگ‌های خود وارد مبحث ساخت یک تیتراژ مربوط به ماه رمضان رفتند.

به‌طور کلی امروز در موسیقی ما تیتراژخوانی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و خوانندگان نیز کمتر فرصت خواندن تیتراژ برای چنین برنامه‌های پرمخاطبی را از دست می‌دهند. از طرفی دیگر تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان نیز در انتخاب خواننده تیتراژ برنامه خود با وسواس بیشتری عمل می‌کنند.


موسیقی‌ما – ضیافت افطاری خواننده سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه شامگاه دوم خرداد با حضور اهالی هنر و ورزش در مجموعه رویال پالاس واقع در شرق تهران برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما»، در ابتدای این مراسم علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرعامل بنیاد رودکی) در سخنانی کوتاه ضمن خوشامدگویی به حاضرین در برنامه گفت: «سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی روسیه از ماه‌ها قبل از سوی بنیاد رودکی و فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی شده است و مراحل آماده سازی آن نیز به خوبی پیش رفت و در روزهای گذشته نیز در تالار وحدت به صورت رسمی رونمایی شد. این اثر با حفظ تمام جوانب لازم فرهنگی تهیه و تولید شده است و استقبال خوبی از آن نیز در رسانه‌ها و فضای مجازی صورت گرفته است.»

در ادامه سالار عقیلی نیز با اشاره به واکنش‌های مختلف به سرود رسمی تیم ملی فوتیال ایران در جام جهانی روسیه گفت: «از همان روز نخست تولید این اثر سعی کردیم از اِلمان‌های فرهنگی، هنری و ادبیات غنی کشورمان ایران در آن استفاده شود و ادبیاتی که آقای احسان افشاری در این اثر به کار برده‌اند بسیار قابل توجه و زیباست.»

سالار عقیلی افزود: «خیلی‌ها انتظار داشتند که ما برای این ترانه از اشعار سخیف استفاده کنیم ولی شعر ما بیانگر ادبیات و فرهنگ کشور ماست. در سر در سازمان ملل اگر شما نگاه کنید شعر سعدی نوشته شده است: «بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که درآفرینش زِ یک گوهرند». ما سعی کردیم از کلیه این اِلمان‌ها که فرهنگ کشور و موسیقی فاخر ایرانی را در خود دارد استفاده کنیم.» خواننده ترانه «یازده ستاره»

خاطر نشان کرد: « همیشه در همه جای دنیا فوتبالیست‌های ایرانی باغیرت ترین فوتبالیست‌های دنیا بوده اند و به با غیرت بودن معروف‌اند. وقتی همین آقای حمید استیلی که الان در رو به روی من نشسته اند، آن گل زیبا را به آمریکا زدند، من رو به روی تلویزیون نشسته بودم و گریه کردم. با تملم وجود اشک می‌ریختم و بارها هم این موضوع را به خود ایشان گفته‌ام. آن شب وقتی مردم ایران به خیابان‌ها ریختند و همه خوشحال بودند، مشخص شد که ایرانی‌ها همیشه و در همه حال با فرهنگ و غیرت ایرانی در صحنه‌های بین‌المللی ظاهر می‌شوند و امیدواریم در جام جهانی روسیه هم این لحظات برای همه تکرار شوند. ما دعا می‌کنیم که با دعای خیر شما مردم عزیز در جام جهانی روسیه هم تیم ملی فوتبال ایران بتواند افتخار آفرین ظاهر شود.»

عقیلی در انتهای صحبت‌های خود نیز گفت: «انتقادهایی شد به این اثر و متاسفانه در فضای مجازی توهین‌هایی را شاهد بودیم که مشخص نبود چطور و از کجا نشات می‌گرفت. متاسفانه محارم در فضای مجازی دیگر از بین رفته است و خیلی‌ها به خودشان اجازه می‌دهند که بیایند و با کامنت‌های بد و رکیک هنرمندانشان را مورد حمله قرار بدهند. البته واکنش‌های مثبت به قدری زیاد بود که به ما انرژی داد ولی این اتفاقات ناخوشایند در فضای مجازی ظاهرا از سوی برخی افراد تبدیل به یک عادت شده و متاسفانه روز به روز هم بد و بدتر می‌شود. من از تمام اعضای صفحات شخصی‌ام عذرخواهی می‌کنم چون ناخواسته برخی الفاظ ناخوشایند را در صفحات من دیدند.»

بابک زرین و احسان افشاری نیز دیگر سخنرانان این برنامه بودند تا این مراسم شاهد آخرین اظهارنظرات مجموعه سازندگان سرود تیم ملی برای جام جهانی روسیه باشد. علی اکبر صفی‌پور، علی پروین، فیروز کریمی، حمد استیلی، عباس سجادی، آرش برهانی، پوری بنایی، داریوش فرضیایی، پویا امینی، مرجانه گلچین، فاطمه گودرزی، حمیدرضا عمیدی، بابک زرین، احسان افشاری و… از جمله حاضرین در این مراسم بودند.

گفتنی‌ست این برنامه در تالار مجلل «رویال پالاس» به مدیریت «مهندس غلامی» و به کارگردانی محمد افشار برگزار شد و «گلفام سفر» و «مبلمان لاریندار» اسپانسرهای این برنامه بودند و «مجید احدزاده» نیز تهیه‌کننده و برگزار کننده برنامه بود.


نوروزخوانی در کانادا

«همایون شجریان» و برادران پورناظری در کانادا روی صحنه رفتند

موسیقی ما – این روزها کنسرتِ «ایران من» که پیش از این در تهران و در تالار وزارت کشور برگزار شده بود، در کانادا در حالِ اجراست؛ در این کنسرت‌ها «همایون شجریان» با همراهی «تهمورس پورناظری» و «سهراب پورناظری» در شهرهای مختلف این کشور به اجرای برنامه پرداخته و علاوه بر قطعاتی که پیش از این در تهران اجرا شده بود، برای اولین بار قطعه‌ی «نوروز» با آهنگسازی «سهراب پورناظری» نیز اجرا می‌شود.

به گزارش سایت موسیقی ما، این هنرمندان ۱۹ می برابر -۲۹ اردیبهشت- اولین کنسرت خود در شهر مونترال را آغاز کردند و پس از آن این گروه در تورنتور به اجرای برنامه پرداختند. شهر کلگری و دیگر شهرهای کانادا نیز دیگر مقصدِ این هنرمندان بود. این گروه دهم خرداد ماه به تهران باز می‌گردند تا خود را برای اجرای کنسرت- نمایش «سی» بر اساس داستانی از «سیاووش» آماده کنند. در این اثر «همایون شجریان» که سالِ گذشته در نقش «سیمرغ» به اجرای برنامه پرداخت؛ این بار در نقشی دیگر به صحنه خواهد آمد. سهراب پورناظری نیز از سالِ گذشته مشغولِ نگارشِ قطعاتِ موسیقایی برای این اثر است و چون تجربه‌ای پیشین از موسیقی نواحی، سنتی و معاصر ایران بهره گرفته ؛ همچنین در بخش‌هایی از این اثر، موسیقی کلاسیک غربی نیز شنیده می‌شود.

همچنین انتشار آلبوم «ایران من» نیز در دستور کار این هنرمندان قرار دارد. در این آلبوم که پس از آلبوم های موفق «خداوندان اسرار»، «نه فرشته ام نه شیطان» و «رگ خواب» تازه ترین همکاری همایون شجریان و برادران پورناظری محسوب می شود تعدادی از نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان  و تعدادی نوازنده خارجی نیز حضور دارند. این در حالی است که بخش هایی از ضبط این پروژه در کشورهای ترکیه و آمریکا انجام گرفته است.

عکس‌های اختصاصی «موسیقی ما» از این کنسرت‌ها را مشاهده می‌کنید:

منبع: 

سایت موسیقی ما


بعد از ایام مبارک رمضان و طی تور کنسرت در تهران و شهرستان‌ها

سالار عقیلی و حسین خواجه‌امیری کنسرت مشترک برگزار می‌‌کنند

موسیقی ما – بعد از ایام ماه مبارک رمضان، «سالار عقیلی» به همراه «حسین خواجه‌امیری» تور کنسرت‌های مشترک خود را در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌کنند.

«سالار عقیلی» شب گذشته و در برنامه‌ی خصوصی رونمایی آهنگ جام جهانی اعلام کرد:‌ «قرار است کنسرت‌هایی را در خدمت استاد ایرج اجرا و به صورت دو صدایی تور کنسرت‌هایمان را به زودی آغاز کنیم.»

این ایده‌ای است که این دو هنرمند سال‌ها در فکرِ آن بودند و حالا قرار است بعد از مدت‌ها اجرا شود. «سالار عقیلی» پیش از این درباره‌ی «خواجه‌امیری» گفته بود: «من از زمانی که آواز را شروع کردم آرزو داشتم تا ۶۵ سالگی بتوانم بخوانم و به رضایت برسم، استاد همچنان در ۸۰ سالگی این توانایی را دارد. آواز ایشان را نمی توان در طول تاریخ موسیقی و هنر ایران دیگر شنید. استاد خواجه امیری ازهنرمندان ،چهره‌ها و شخصیت‌هایی هستند که فقط یک بار در تاریخ موسیقی و هنر تکرار می شوند. استادان آوازی مثل استاد ایرج فقط یک بار متولد می‌شوند.»

«حسین خواجه‌امیری» در این سال‌ها همراه با پسرش – احسان خواجه‌امیری- برنامه‌هایی را اجرا کرده و مدتی است که تور کنسرت‌هایش برگزار می‌شود.

منبع: 

سایت موسیقی ما

آلبوم ایوب صادقی در راه انتشار

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : پنج شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷


آلبوم ایوب صادقی در راه انتشار

موسیقی ما – ایوب صادقی آهنگساز در زمینه تهیه‌کنندگی و انتشار آثار موسیقی با هنرمندان مطرحی نظیر سالار عقیلی و بابک رادمنش و… همکاری داشته و دو سال اخیر چند تک‌آهنگ نیز از سوی شرکت صدای هنر در فضای مجازی منتشر کرده است. اولین آلبوم رسمی او تابستان امسال به بازار می آید.

صادقی دراین‌باره گفت: این آلبوم در فضای موسیقی ارکسترال ایرانی تهیه شده و هنرمندان سرشناسی آن حضور دارند. آلبوم قرار بود اردیبهشت ۹۷ به بازار عرضه شود، اما به دلیل دقت نظر دست‌اندرکاران این پروژه و این که نیاز بود تغییراتی در فضای کلی آلبوم شکل بگیرد، تاریخ انتشار آن به تابستان موکول شد.

صادقی پیش از این چند قطعه از جمله “از کنارت می‌روم”، “بلوز آبی”، “رعد و برق” و “شهر سرد” در فضای مجازی منتشر کرده است. “دروغه” آخرین کار او در فضای مجازی است. این خواننده و آهنگساز و نوازنده قرار بود آلبومی به نام شال قرمز را روانه بازار کند اما در ماه‌های منتهی به ارائه این اثر از انتشارش صرف نظر کرد.

صادقی چندی پیش در زمینه تهیه‌کنندگی آلبوم بابک رادمنش و سامی یوسف را روانه بازار موسیقی کرده است.


چه خبر از اینستاگرام هنرمندان؟

جشن تولد همایون شجریان عزیز در جمع پورناظری های هنرمند/عکس

موسیقی ما – جشن تولد همایون شجریان عزیز در جمع پورناظری های هنرمند. تبریک دوباره به این خواننده کاردرست.

چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی (۶۹۲)
 

احوال پرسی عجیب محسن چاوشی با این عکسی که در پیاده رو های خارج گرفته شده است.

چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی (۶۹۲)


بنیامین و خانوده اش در جشن تولد شایلی خانم، مادر خانواده.

چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی (۶۹۲)


این روز ها هر کسی با ایرج طهماسب عکس نگذارد مجوز بازیگری اش باطل میشود.

چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی (۶۹۲)


 



نوازنده‌ی جوان ویولون‌سل از تجربه‌ی اجرای قطعه‌ی «مادرم ایران» می‌گوید

مهرداد عالمی: ما نوازندگان ایرانی به داشتن رهبر اركستر بین المللی چون علی رهبری افتخار می‌کنیم

موسیقی ما- «مهرداد عالمی» -نوازنده‌ی ویولون‌سل- به عنوان نوازنده‌ی ایرانی در اجرای قطعه‌ی «مادرم ایران» با آهنگسازی «علی رهبری» و خوانندگی «محمد معتمدی» حضور داشت. این نوازنده‌ی ویولون‌سل، تجربه‌ی خود را از این اجرا برای «موسیقی ما» چنین توضیح داده است:
«من هم شاهد اجرای پوئم سمفونی «مادرم ایران» به عنوان نوازنده ویلنسل در یكی از بهترین اركسترهای دولتی كشور تركیه در شهر انتالیا با آهنگسازی و رهبری «علی رهبری» بودم. این پوئم سمفونی، می‌تواند نماینده‌ی واقعی موسیقی ملی ما در مجامع بین المللی باشد؛ اما در اینجا این سوال مطرح است که چرا موزیسینی چون علی رهبری كه تمام دنیا تا این اندازه به او افتخار می‌كنند، نباید اثرش – مادرم ایران- را در كشور خودش اجرا كند؟
این قطعه در هفت موومان (قسمت) و براساس اشعاری از سعدی شیرازی و محمدفرید ناصری (شاعر معاصر) تصنیف و تنظیم شده است. استاد رهبری در این قطعه به ماهرانه‌ترین شكل ممكن از تِم‌ها و جمله‌های ایرانی استفاده كرده‌اند و اركستراسیون این قطعه نیز بی‌نظیر است. در این كنسرت در كنار آقای علی رهبری، «محمد معتمدی» و «رضا فكری به عنوان خواننده، «باربد بیات» به عنوان دستیار و مدیر برنامه های استاد علی رهبری و میلاد عمرانلو به عنوان نوازنده سازهای كوبه ای و این‌جانب به عنوان نوازنده ویلنسل در اركستر حضور داشتیم و دعوت افتخاری آقای علی رهبری از حسین علیزاده نوازنده تار و آهنگساز محبوب ایرانی حضور به عمل امد .
هر بخش از پوئم سمفونی «مادرم ایران» به یکی از چهره‌های شاخص ایرانی تقدیم شد که از میان آن‌ها می‌توان به روح‌الله خالقی، محمدرضا شجریان، مصطفی کمال پورتراب، حسین دهلوی، حسین علیزاده و نیز همدم رهبری (مادر این آهنگساز) اشاره کرد. شاید جالب ترین قسمت این پوئم سمفونی موومان آخر آن باشد؛ بخشی كه از تم‌های خیابانی ایرانی استفاده شده و به تمام نوازنده های خیابانی ایرانی تقدیم شده. در همان تمرینِ اولِ این پوئم سمفونی به این نكته پی بردم كه موسیقی ملی ایران برای پیشرفت و شنیده شدن در دنیا به همچین قطعات و سمفونی‌هایی نیاز دارد، چرا كه هم از نظر علم موسیقی  -آهنگسازی و اركستر راسیون- و هم از نظر  اجرایی و كلام، در سطح بالایی بود، این موسیقیِ كاملا ایرانی در كنسرت، توانست دل ایرانیان و غیر ایرانیان را به دست بیاورد؛ چون از صلح و دوستی و نفرت از جنگ میان ملل روایت می‌كرد. 
من همان اول به استاد علی رهبری گفتم این قطعه باید در ایران اجرا شود چون كشور به این نوع قطعات نیاز دارد ، نه قطعات سطحی و زود فراموش شده كه فقط یك بار قابل اجرا هستند و از نظر علمی و موسیقیایی حرفی برای گفتن ندارند؛ جالب است كه این اجرای بی نظیر، توسط اركستر دولتی كشور تركیه در شهر كوچك آنتالیا تنها با چهار تمرین به روی صحنه رفت و در آن نوازندگان خوب و سطح بالا حتی از شهرهایی دیگر چون ازمیر و استانبول فقط به خاطر استاد علی رهبری آمده بودند كه در این اجرا از تجربه و سطح كار بین المللی ایشان استفاده كنند. این روش تمرین و اجرا من را به یاد اركستر سمفونیك تهران در سال ١٣٩٤و ١٣٩٥ به مدیریت علی رهبری انداخت؛ آن زمان برای اجرای قطعات مختلف (برای مثال سمفونی نهم بتهوون) نوازندگان و تك‌خوان‌هایی از شهرهای دیگر ایران و حتی ایرانیانِ ساکن در كشورهایی چون اتریش و آلمان به تهران می‌آمدند تا در اجرای این کنسرت سهیم باشند.  اركستر سمفونیك تهران در آن زمان قادر بود با سه روز تمرین قطعات مشكل و مختلف ( نه تكراری ) را در سطح بین المللی اجرا كند.
به یاد می‌آورم كه در زمان مدیریت اركستر سمفونیك تهران توسط استاد علی رهبری با تمام خوبی‌ها و سختی‌های كار  دو موضوع خیلی مهم فراهم بود و به چشم می آمد:
١:  نظم اركستر در سطح بالایی بود
٢: سطح علمی اركستر در سطح بین المللی بود
این دو موضوع را حتی بهترین و شاخص ترین نوازندگان ایرانی آن دوره به ضرس قاطع اذعان می‌کنند.
حالا این تجربه بارِ دیگر در اجرای «مادرم ایران» به آهنگسازی علی رهبری برای من تکرار شد، قطعه‌ای كه بدون سفارش و با عشق ساخته شده است، بر خلاف قطعات سفارشیِ این روزها كه زود به دست فراموشی سپرده می شوند؛ من سال‌ها با بسیاری از آهنگسازان و رهبران فعالیت کرده‌ام و حالا می‌توانم با اطمینان بگویم كمتر آهنگساز و رهبری  را مانند «علی رهبری» تا این اندازه هنرمند و وطن پرست دیده‌ام؛ من به عنوان یك ویولن‌سلیست ایرانی كه تمام سطوح موسیقی این كشور را تجربه و نصف عمرم را در اركستر سمفونیك تهران نوازندگی كرده‌ام از نزدیك به این امر واقفم كه كشور تركیه و شهر كوچكی  مثل آنتالیا که چند اركستر سمفونیك با كیفیت عالی دارد، از  وجود علی رهبری كه یك هنرمند ایرانی بین المللی  است برای رهبری اركستر دعوت می‌‌‌کند و کشور ایران و وزارت ارشاد از سواد آهنگسازی و رهبری ایشان استفاده نمی‌کنند. به عقیده من كشور ایران باید تعداد زیادی اركستر سمفونیك دولتی داشته باشد، چرا كه شهرهای كوچك كشورهای همسایه حداقل چهار اركستر بزرگ در سطح بین المللی دارند .
به عنوان حرف آخر باید بگویم ما نوازندگان ایرانی به داشتن هنرمند و رهبر اركستر بین المللی چون آقای علی رهبری افتخار می‌کنیم.


نحوه اجرای گروه‌های موسیقی در جشنواره آواها و نواهای رضوی مشخص شد

حسام‌الدین سراج: لازم است تا از آهنگسازانی که آثار غنی اما کمتر شنیده شده تولید کرده‌اند،‌ تقدیر شود

موسیقی ما – در نشست تخصصی اتاق فکر سومین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی جزئیات و چگونگی اجرای گروه‌های موسیقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدای این نشست، «محمد حسین اسماعیلی» -معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران- گزارش مختصری از روند پیشرفت امور اجرایی جشنواره داد: «با توجه به نزدیکی زمان برگزاری جشنواره و فرصت باقی‌مانده، اهمیت و لزوم برنامه‌ریزی‌های اجرایی و هدفمند به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد هنری و معنوی اجتناب ناپذیر است. درحوزه اطلاع رسانی و تبلیغات، توزیع گسترده‌ی پوستر و فراخوان جشنواره به کلیه استان‌های کشور و همچنین تعامل با مبادی ذیربط نظیر انجمن‌های موسیقی سراسر استان‌ها، دفتر موسیقی، خانه موسیقی و سایر حوزه های مرتبط، انجام پذیرفته و به اتمام رسیده است و انشالله در آینده نزدیک پخش تیزر، آنونس و همچنین مصاحبه‌های خبری جشنواره از طریق رسانه ملی- رادیو و تلویزیون پخش و اطلاع رسانی خواهد شد.»
اسماعیلی ادامه داد: «حجم دریافت آثار نیز با توجه به نزدیک شدن زمان اتمام آن با افزایش و استقبال هنرمندان مواجه شده است که این موضوع لزوم بررسی و برنامه ریزی های اجرایی جشنواره را دوچندان می کند.»
«احمد صدری»، دبیر تخصصی و عضو اتاق فکر سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نیز در این جلسه، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مدون و زمانبندی شده جهت اجرای مطلوب این جشنواره گفت: «یکی از بخش های جشنواره موسیقی ملل است که توجه به این بخش از اهمیت خاصی برخوردار است. در این راستا باید هماهنگی های لازم با گروه های موسیقی کشورهای همسایه که در حوزه رضوی دارای تولیدات و آثار موسیقایی هستند صورت پذیرد چرا که اساس برگزاری این جشنواره مبتنی بر آفرینش و خلق آثار جدید با محوریت رضوی خواهد بود و این موضوع بستر مناسبی برای بروز و ظهور یک جریان فرهنگی در کشور و شناسایی فعالان این حوزه در سطح بین المللی خواهد بود.»
«شهرام صارمی» به عنوان یکی دیگر از اعضای اتاق فکر سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نکات قابل توجهی را در مورد محل اجرای گروه های موسیقی متذکر شد و گفت: «فرهنگسراها و فضای باز پارک های شهر تهران می تواند محل مناسبی برای اجرای گروه های موسیقی محلی و سنتی و همچنین موسیقی نواحی ایران باشد. تجربه نشان داده است اجرای موسیقی در فضای باز و طبیعت مورد توجه مخاطبان و با اقبال عمومی مواجه بوده است. لذا از آنجا که رسالت این جشنواره هم معرفی و ترویج فرهنگ رضوی است، این اتفاق و ارتباط موضوعی آن به طور حتم یکی از اثرگذارترین رویدادهای هنری خواهد بود.»
«حسام الدین سراج» -نوازنده و خواننده بنام موسیقی و عضو دیگر اتاق فکر سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی-  نیز در این جلسه با بیان وجود تنوع موسیقی و سبک های مختلف هنری در این دوره از جشنواره تاکید کرد با توجه به تعدد حضور هنرمندان و سبک های متنوع موسیقی نظیر پاپ، ردیف دستگاهی ، سنتی، نواحی و … لازم است تا در اجراهای این گروه ها نیز توازن نسبی برقرار گردد و توزیع عادلانه اجراها رعایت شود.
وی همچنین در حوزه تجلیل از هنرمندان  گفت: «بعضی از آثار تولید شده توسط هنرمندان در سطح جامعه کمتر شنیده و دیده شده است ولی از غنای موسیقی بالایی برخوردار است و لازم است تا از آهنگساز ها و تنظیم‌کننده‌های این آثار تجلیل شود و معروفیت و پخش بیشتر آثار ملاک صرف نباشد.»
در خاتمه این نشست معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ابراز امیدواری  کرد:  سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی مصمم است تا با توجه به گستره وسیع جغرافیایی و وجود ظرفیت ها و استعداد های هنری درخشان و استفاده از تجربیات اجرایی دوره های اول و دوم و همچنین بازخورد مثبت آن، با برنامه ریزی های دقیق و موثر دامنه فعالیت ها را  در سطح ملی و بین المللی گسترش و رسالت تبلیغ، تبیین و ترویج فرهنگ غنی رضوی را بیش از پیش نمایان سازد. 


%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A