دانلود آهنگ جدید

بایگانی‌های دانلود آهنگ - صفحه 3 از 102 - دانلود آهنگ جدید - میم موزیک

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷


به کارگردانی محمد رحمانیان روی صحنه رفت

نیما مسیحا، علیرضا افکاری، روزبه بمانی و لیلا و چند مسافر

موسیقی ما – حالا پنج سالی می‌شود که محمد رحمانیان به شکلی جدی، به هنر چند بعدی به خصوص همنشینی موسیقی و تئاتر توجه نشان داده تا آثارش را به بالندگی بیشتری برساند. او در این سال‌ها با هنرمندانی چون علی زند وکیلی، اشکان خطیبی، رضا یزدانی، هانا کامکار، غزل شاکری، مهدی ساکی و دیگر هنرمندان به عنوان خواننده همکاری داشته و حالا این‌بار برای اولین بار به سراغ یک خواننده پاپ کلاسیک یعنی نیما مسیحا رفته است.
 
نیما مسیحا چند سالی می‌شود که ترجیح داده یا اصلاً جبر زمانه به گونه‌ای بوده که از اجرای صحنه‌ای دور مانده است. در واقع از ابتدای دهه نود بود که بعد از انتشار آخرین آلبومش و کنسرت مشترکی که با مانی رهنما داشت، از اجرای صحنه‌ای بازماند و میدان را به دست نسل‌های بعد از خود سپرد. اما حالا دوباره به صحنه برگشته، صحنه‌ای که شاید کوچکتر از سن سالن‌هایی باشد که در آنها کنسرت برگزار می‌کرد، اما فضای صمیمانه‌تری را در همنشینی با تئاتر ایجاد کرده است. در کنارش، علیرضا افکاری هم به عنوان آهنگساز حضور دارد که تک ترک‌های سال‌های اخیر این خواننده، در همکاری با او شکل گرفته و یک آلبوم هم آماده انتشار دارند.
 
البته علیرضا افکاری پیش از این در نمایش‌های «هفت مجلس در عزا و معجزه» و همچنین «روز واقعه» با محمد رحمانیان همکاری داشته که رمانیان در این‌باره می‌گوید: «در این پروژه برای چندمین بار با علیرضا افکاری همکاری داشت‌ام و او برای نمایش، ترانه‌هایی را ساخته که مخصوص همین اثر است و نسبت به اجرای اول آن‌ها تغییر کرده است.»
 
موسیقی-نمایش «لیلا… و چند مسافر» این شب‌ها خواننده دیگری هم دارد و حمیدرضا گلشن به عنوان خواننده مهمان و مدیر اجرایی موسیقی و اشکان آریا، رامین آریا به عنوان تنظیم‌کننده آثار در کنار آنها حاضر هستند.
 
ترانه‌های اجرا شده در این برنامه را روزبه بمانی، محمد سلمانی، محمد سعید میرزایی و سپیده ذهنی سروده‌اند و پریسا کاشفی (تار، کمانچه، عود و سه تار)، اشکان آریا (کیبورد)، رامین آریا (گیتار)، محمدرضا بهره ور (گیتارباس) و کیارش سخایی (کاخن) گروه نوازندگان را تشکیل می‌دهند.
 
نمایش-موسیقی «لیلا… و چند مسافر» با بازی علی عمرانی، فریبا متخصص، مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، سینا رازانی، احسان کرمی، سعید توکلی، سانیا سالاری، آلاله زارع طلب و محمد شاکری در واقع دو نمایش است که هر دو سال‌ها قبل، هر کدام یک شب اجرا شده بودند و الان پس از تغییرات زیاد به اجرای عمومی درآمده‌اند. نمایش «لیلا» سال ۷۸ یک شب در جشنواره موسیقی اجرا شده بود و نمایش «چند مسافر» سال ۸۵ یک شب در تالار وحدت همزمان با اختتامیه یک رویداد هنری به صحنه رفت اما به گفته رحمانیان، الان پس از اعمال تغییراتی در بخش موسیقی و همین طور چینش بازیگران، به شکل کامل و عمومی اجرا می شوند. این نمایش، هر شب تا چهارشنبه ۱۰ مرداد، در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

منبع: 

اختصاصی موسیقی ما

«دگره» در تالار رودکی اجرا می‌شود

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷


با نگاهی جدید به موسیقی ایرانی

«دگره» در تالار رودکی اجرا می‌شود

موسیقی ما – گروه موسیقی دِگَره به سرپرستی و آهنگسازی «امین میر احمدی» موسیقی ایرانی را با نگاهی جدید در روز جمعه ۲۹ تیرماه ساعت ۲۱:۰۰ در تالار رودکی به صحنه می‌برد. این گروه سعی کرده با حفظ جوهر موسیقی ایرانی در فرم اجرا، ریتم قطعات، محتوای اشعار و سازبندی نگاهی متفاوت و دگرگون شده به موسیقی ایرانی داشته باشد.

قطعۀ خط پایان که به تازگی منتشر شد؛ معرف شیوۀ کاری این گروه است. تمام قطعات این گروه جدید هستند و در این اجرا قطعات آهنگسازان دیگر اجرا نخواهد شد.

در این اجرا، امین میراحمدی:آهنگساز، نوازندۀ تار و سرپرست،مصطفی حامدی:خواننده،حامد زند کریمخانی:عود،بیتا قاسمی: قیچک باس، سحر میرهاشمی: قانون، فردین میرزا حسینی: کمانچه، امین هنرجو: سازهای کوبه ای، رضا اسداللهی: سازهای کوبه ای، هنرنمایی می‌کنند.

کنسرت دگره ۲۹ تیر ماه ساعت ۲۱ در تالار رودکی اجرا می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.


گزارش تصویری «موسیقی ما» از اولین اجرای این خواننده ترکیه‌ای را ببینید

چهار شب کنسرت «ایلیاس یالچینتاش» در جزیره کیش برگزار شد

موسیقی ما اولین اجرای «ایلیاس یالچینتاش» در ایران با استقبال خوب مخاطبان او و علاقه‌مندان موسیقی ترکیه همراه شد. این خواننده هفته گذشته طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ تیر به همت موسسه «اکسیر نوین» به مدیریت «محمدرضا خانزاده» در تالار شهر جزیره کیش روی صحنه رفت. او در این برنامه منتخبی از قطعات خاطره‌انگیزی که طی سال‌های اخیر منتشر کرده بود را به همراه اعضای گروهش اجرا کرد و در برخی کارها واکنش‌های جالبی نسبت به  همخوانی زیاد حاضرین با کارهایش نشان می‌داد. ایلیاس یالچینتاش پس از کنسرت‌هایش هم با هماهنگی دست‌اندرکاران شرکت اکسیر نوین با برخی مخاطبانش هم دیدارهای کوتاهی داشت.
 
کنسرت ایلیاس یالچینتاش اولین اجرای زنده یک خواننده ترکیه‌ای پس از انقلاب در ایران بود. برنامه‌ای که از روز اول اعلام برگزاری‌اش خبرساز بود اما فصل جدیدی در زمینه اجراهای زنده کشورمان محسوب می‌شد و می‌تواند زمینه‌ساز هنرمندان با کلام کشورهای دیگر در ایران هم باشد. همچنین برگزاری چنین کنسرت‌هایی می‌تواند در شرایط کنونی مانع خروج ارز از کشور و باعث رونق اجراهای زنده و همچنین صنعت گردشگری در نقاط مختلف کشو شود. از سوی دیگر شنیده‌ها حکایت از آن دارد که احتمال برگزاری کنسرت‌های ایلیاس یالچینتاش در سایر استان‌های ایران هم وجود دارد و امتیاز برگزاری اجراهای او با شرکت اکسیر نوین است.
 
در ادامه می‌توانید گزارش تصویری اختصاصی «موسیقی ما» با عکس‌های «حسین صنیعی» از اجراهای ایلیاس یالچینتاش را ببینید:

منبع: 

اختصاصی سایت «موسیقی ما»


موسیقی ما – مراسم اکرانِ مستند ۸۷ دقیقه‌ای «برسد به دست آقای بنان» به کارگردانی «زهره محقق» که این روزها در سینماهای هنر و تجربه در حال نمایش است، در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این مراسم «پری ملکی»، «هانا کامکار» و «مهدیه محمدخانی» در مراسم اکران مستند «برسد به دست آقای بنان» – مستندی ۸۷ دقیقه ای درباره زندگی استاد غلامحسین بنان – درباره جایگاه این خواننده و لزوم معرفی او به نسل‌های آینده صحبت کردند.

این مستند درباره‌ی زندگی شخصی و هنری «غلامحسین بنان»، استاد نامدار و خلاق آواز ایران، به واسطه نامه‌ای که به او نوشته می شود، را مورد بررسی قرار می‌ دهد. در این مستند از نگاه پریدخت آور (همسر بنان)، هومن صدر (پسرخوانده بنان)، کاوه دیلمی (از تنها شاگردان بنان)،ایرج خواجه امیری، مزدا انصاری، حریرشریعت زاده با زندگی و آثار بنان آشنا میشویم. همچنین در بخش‌هایی از این مستند تصاویری از صحبت‌های خود بنان، محمدرضاشجریان و… را میبینیم.
«پری ملکی» -خواننده- در بخشی از این مراسم گفت: «او یک غزل می‌خواند و در آن غزل چنان تحریر می‌داد و آن تحریر چنان زیبا و سخت بود که آدم باید روزها و روزها رویش وقت می‌گذاشت. شاید همین موضوع سبب می‌شد که جانانه کار کند. می‌توانم بگویم که هنوز و هنوز از استاد بنان یاد می‌گیرم. هنوز زیباترین صدا برایم صدای اوست. واقعا صدایش مخمل است و جاودانه و جاودانه. بنان هنوز هست و نمرده است. تمام لحظه‌های کارهایش ارزشمند است و هر هنرجویی می‌تواند روزها و روزها روی آن کار کند و یاد بگیرد.»

ملکی سپس درباره دو ویژگی بنان توضیح داد: «یکی دو ویژگی بارز استاد بنان این بود که تنها خواننده‌ای بود که از هر شاعر خوبی، غزل فوق‌العاده ای پیدا می‌کرد، با آن آواز می‌خواند مثلا از خاقانی یا خیلی از شاعران که فکرش را هم نمی‌کردید و دیگر اینکه برخلاف خیلی از خواننده‌ها که مولانا، سعدی یا حافظ می‌خوانند، ایشان شعرهایش را از شاعران مختلف انتخاب می‌کرد که هم ناب بود و هم نو. کلام ایشان بسیار واضح بود. کلمات را قشنگ ادا و واضح تلفظ می‌کرد. آنقدر بار عاطفی کلمات را زیبا بیان می‌کرد که آدم هرگز فراموش نمی‌کرد.‌»

هانا کامکار، نوازنده دف و یکی از اعضای گروه موسیقی کامکارها نیز در ابتدای صحبت‌هایش با توجه به این موضوع که ای کاش سالن برای برگزاری این مراسم پر می‌شد، گفت: «پیش از هر چیز باید بگویم ای کاش الان سالن پر بود و اکران‌های دیگری اتفاق بیفتد چون ما در ایران فقط یک استاد غلامحسین بنان داریم و همه ایرانی‌ها باید ببینند که چه اتفاق‌هایی برایش افتاده است. من هنوز فیلم را ندیده‌ام و نمی‌دانم چگونه است. خوشبختانه یا شوربختانه خودم هم کار موسیقی می‌کنم و هم مستندسازم. راجع به فیلم نمی‌توانم نظر بدهم؛ اما امیدوارم هرچه که هست و بی‌شک دیدنی است، در اکران‌های آتی سالن پر شود. یک خاطره از استاد بنان دارم که خیلی عجیب است. نخستین‌باری بود که در زندگی‌ام اشک پدرم را دیدم و تا آن لحظه ندیده بودم که پدرم بیژن کامکار گریه کند. در روزی که استاد فوت کرده بود، دیدم پدرم گریه می‌کند. پدر، اعضای کانون چاووش و دیگر همکاران و همراهانشان برای مراسم درگذشت استاد رفته بودند و من خیلی خردسال بودم. این لحظه برای من خیلی تکان‌دهنده بود و همین حالا هم که به یاد آن روز می‌افتم دگرگون می‌شوم. برای من خیلی مهم بود که بدانم این فرد چه کسی بوده که پدرم برایش گریه می‌کند. بعد که عقل‌رس شدم، خوب موسیقی گوش می‌دادم و در خانواده‌ای بزرگ شدم که مدام موسیقی در آن حکمفرما بود، صدای استاد را می‌شنیدم و واقعا نسبت به این صدا واله بودم.»

«زهره محقق»، کارگردان فیلم هم با تشکر از کسانی که در میان برنامه‌های دیگرشان تماشای این فیلم را انتخاب کرده‌اند، خطاب به حاضران گفت: «می‌خواهم از شما خواهش کنم اگر فیلم را دیدید و دوست داشتید از ما حمایت کنید، فیلم را به دوستانتان توصیه کنید و در شبکه‌های اجتماعی با به هر طریق دیگری که خودتان صلاح می‌دانید معرفی کنید. اگر هم فیلم را دوست نداشتید باز هم توصیه کنید که وقت ارزشمندشان را پای این فیلم نگذارند اما ترجیحا یک مستند ایرانی یا یک جلد کتاب معرفی کنید. وضعیت کتاب را خودتان می‌دانید، وضعیت مستند در ایران خیلی اسفبارتر از چیزی است که همه فکر می‌کنیم.»‌

مهدیه محمدخانی، خواننده هم استاد بنان را این گونه توصیف کرد: «وقتی ما می‌خواهیم یک ایرانی را در عرصه موسیقی به یک غیرایرانی معرفی کنیم، یکی از آن خواننده‌ها بنان است.»


بر اساس ترانه‌های فولکلور مادرانه

انیمیشن «یکی بود، یکی نبود» به کارگردانی مهین جواهریان آماده‌ نمایش شد

موسیقی ما –  انیمیشن «یکی بود، یکی نبود» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مهین جواهریان که مبتنی بر ترانه های فولکلور مادرانه است، آماده نمایش شد. در انیمیشن موزیکال، مادری برای کودکش قصه می‌گوید و در قالب ترانه‌های فولکلور، راه و رسم زندگی را به او می‌آموزد.

مهین جواهریان هدف از ساخت این انیمیشن ۱۲ دقیقه‌ای را نهادینه کردن فرهنگ در ذهن مخاطب دانست: «فرهنگ سازی یکی از مهم‌ترین وظایف هر فرد یا مرکز فرهنگی است و کار کردن در حیطه‌ی ادبیات، گرافیک و موسیقی سرزمینمان تلاش بسیار می‌طلبد. من سال‌هاست با استفاده از ترانه‌های زیبای فولکلور در قالب انیمیشن، سعی در حفظ و نهادینه کردن فرهنگ غنی کشورمان در ذهن مخاطب اعم از بزرگ و کوچک دارم. انیمیشن «یکی بود، یکی نبود» هم حاصل بخشی از این تلاش است.»

کارگردان «بارون میاد جر جر» درباره‌ی مخاطبان جدیدترین فیلم انیمیشن خود گفت: «هر چند ما کودکان را به عنوان مخاطبان اصلی «یکی بود یکی نبود» در نظر گرفته‌ایم، اما این انیمیشن از فضای آهنگین برخوردارست و برای هر مخاطبی می‌تواند جذاب باشد.»

عوامل تولید انیمیشن «یکی بود، یکی نبود» شامل نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده: مهین جواهریان، دستیار کارگردان و انیماتور: سمانه فضل‌الله اسدی، صدابردار: امیر اکبرشاهی، صداگذار: چنگیز صیاد، موسیقی: مریم چالش، تدوینگر: محمد ناصری و گویندگان: محمدرضا علیمردانی، آترین امینی، وارش قوامی است. تهیه کننده این انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.


۲۵ تیرماه و در فرهنگ‌سرای نیاوران

گروه «ترنج» به سرپرستی «مریم نیک‌بین» روی صحنه می‌رود

موسیقی ما – گروه موسیقی «ترنج» به سرپرستی مریم نیک‌بین و تهیه کنندگی گروه فرهنگی هنری «آریا»، روز دوشنبه ۲۵ تیرماه در کنسرتی ویژه بانوان قطعات خاطره انگیز موسیقی ایرانی را در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می کند.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در بخش اول این کنسرت قطعات خاطره انگیز موسیقی ایرانی با پیانو و آوای مریم نیک بین و همراهی گروه «ترنج» به اجرا در می‌آید. در بخش دوم این کنسرت نیز قطعات محلی با گویش‌های کردی، لری، خراسانی، جنوبی، شمالی، آذری،   شیرازی با همراهی حرکات آیینی گروه «مهرگان» به طراحی و سرپرستی مهرنوش مهرین فر برای مخاطبان اجرا خواهد شد.

نغمه اعلامی نوازنده سنتور، سونیا نظامی نوازنده کمانچه، آنیتا صادقی نوازنده تار، مارال خلیلی نوازنده دف، دایره، تمپو، سمیرا مهر افشا نوازنده تمبک، نقاره آذری، مریم نیک بین خواننده و نوازنده پیانو اعضای گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می دهند.

لوریس چکناواریان: من هم کودک کار هستم

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷


موسیقی ماـ کنسرت آنسامبل «اینترنوا» با اجرای یک کوارتت اروپایی به سرپرستی دارا مورگان و با همراهی دو کوارتت از ایران به سرپرستی بردیا کیارس و امیر باورچی و یک سولیست پیانو ۲۵ و ۲۶ تیرماه در حمایت از کودکان کار در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت و این در حالی است که ۱۰۰ نفر از کودکان کار نیز در تالار وحدت شاهد این اجراها خواهند بود.

در نشست خبری که صبح ۲۳ تیرماه در بیمارستان نیکان برگزار شد، جزئیات این رویداد با حضور عوامل پروژه تشریح شد. این در حالی بود که فرخزاد لایق به عنوان یکی از ایده‌پردازان این پروژه از برگزاری مراسم بزرگداشتی برای لوریس چکناواریان به مناسبت هشتادمین سال تولد این هنرمند در شب اول این اجرا خبر داد.

لوریس چکناوارایان که در این نشست خبری حضور داشت، در سخنان کوتاهی بیان کرد: «کمک کردن به کودکان کار یک حرکت درست است. هر کسی که به این کودکان کمک کند در واقع به خودش کمک کرده است؛ می‌گویند: «بزرگ کن تا بزرگ شوی». من خودم هم یک کودک کار هستم.  من با کمک مردم و با عشق مردم ایران توانستم هنر خودم را نشان دهم.»

دارا مورگان، هنرمند ایرلندی نیز که سرپرستی کوارتت اروپایی را بر عهده دارد، در بخش دیگری از این نشست در سخنانی مطرح کرد: «خیلی خوشحالم که اینجا هستم. من یک کلمه فارسی بلد نیستم اما با زبانی حرف می‌زنم که زبان همه مردم  دنیاست و آن هم موسیقی است. باید بگویم اصلا عادی نیست که یک موزیسین انگلیسی به اجرا در ایران فکر کند اما من از طریق مارک اسونسن با موسیقی ایران آشنا شدم. آثاری که از موزیسین های ایرانی در اجراهای پیش رو اجرا می‌کنیم ویژگی‌های خاصی دارند که شاید مهم‌ترینش حضور ربع پرده‌ها باشد. البته من با این ربع پرده‌ها بسیار آشنا هستم و کارهای این‌چنینیِ بسیاری انجام داده‌ام. در کل حضور ربع پرده‌ها در موسیقی مدرن امروز بسیار متداول است و برای ما امری عادی است.»

فرخزاد لایق نیز که یکی از ایده‌پردازان این پروژه است، در سخنانی مطرح کرد: «این کنسرت که در حمایت از کودکان کار برگزار می‌شود در واقع یک مواجهه و یک رخداد است که با حضور کودکان کار در تالار وحدت برگزار می‌شود. حتی در شب اول که قرار است، مراسم بزرگداشتی برای لوریس چکناورایان برگزار شود، کودکان کار هدیه ایشان را می‌دهند. این رویداد قرار نیست داستان شاهزاده و گدا باشد اما رخداد مهمی است که رپرتوار بسیار هوشمندانه‌ای دارد. این رپرتوار به زعم بنده در طول ۴۰ سال اخیر کم‌نظیر است. رپرتوار شب اول در واقع شامل قطعاتی از شوستاکویچ، دبوسی و چکناواریان است. شب دوم نیز به اجرای قطعاتی از استیو رایش، مایکل نایمن و بنده اختصاص دارد. شب دوم، شب مینی‌مالیست‌هاست.»

او ادامه داد: «تمام عواید این کنسرت به کودکان کار اختصاص می‌یابد. این دو اجرا جنبه‌های پرفورمنس هم دارد و مخاطبان این کنسرت جنبه‌های بصری زیبایی را بر روی صحنه می‌بینند. در این اجراهای برای نخستین بار آثاری از استیو رایش در ایران اجرا می‌شود. البته غافلگیری هم برای مخاطبان در نظر گرفته‌ایم و آن هم اجرای موسیقی فیلم «تاج و تخت» است.


بعد از مدت‌ها در قالب یک برنامه متنوع موسیقایی روی صحنه می‌رود

بهترین خلوتگاه پدرام درخشانی در خانه هنرمندان

موسیقی ما – پدرام درخشانی بعد از دو سال دوری از اجرای صحنه‌ای، ۱۰ مرداد در قالب فستیوال «شب‌های موسیقی» به مدیریت موسسه فرهنگی هنری «آوای حنانه»، با یک اجرای متنوع و جدید در خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.
 
پدرام درخشانی زمستان سال ۹۵ بعد از چهار سال آلبومش را با نام «بزم بی‌جانان» منتشر کرد و حالا قصد دارد کنسرتی را با تمرکز بر قطعات این آلبوم برگزار کند. البته او معتقد است است این کنسرت که با نام «بهترین خلوتگاه» روی صحنه خواهد رفت، برنامه بسیار متنوعی است و در این باره به «موسیقی ما» می‌گوید: «پایه و اساس این کنسرت بیشتر بر اساس آلبوم «بزم بی‌جانان» است. اما اجرای متنوعی برای آن در نظر دارم؛ بخشی از آن بداهه‌نوازی است و بخشی هم تک‌نوازی و چند نوازنده مهمان هم با من همراهی خواهند کرد. علاوه بر آن، قطعاتی را هم با همراهی سمپل اجرا می‌کنم. بخشی هم به شکل تریو با حضور درامز و گیتارباس خواهم داشت و قطعه چهارم آلبوم با نام «سه گاه من» و قطعاتی از این دست را در مایه سه گاه اجرا خواهیم کرد. قطعاتی مثل «مکاشفه پیش از طوفان» و «سبوی سنتور» هم بخشی از رپرتوآر هستند.»
 
میلاد درخشانی (تار)، پاشا هنجنی (نی)، کسری سبکتکین (گیتارباس)، امین طاهری (درامز) و سهیل حسنوی (سنتور) از جمله هنرمندانی هستند که در بخش‌هایی از این اجرا همراه پدرام درخشانی خواهند بود.
 
زمانی که پدرام درخشانی آلبوم «بزم بی‌جانان» را منتشر کرد، برخلاف همیشه که جمعی از نوازنده‌های نامی در کنارش ساز می‌زدند، بیشتر اتفاقات را خودش رقم زد و این آلبوم تبدیل شد به اولین و مهمترین مجموعه او با محوریت سنتور پس از ۳۴ سال نوازندگی در این ساز. حالا قرار است در این کنسرت نیمی از برنامه به شکل تک‌نوازی پیش برود که برای اولین‌بار است پدارم درخشانی را به این شکل روی صحنه می‌بینیم.
 
او پیش از این درباره دلیل انفرادی کار کردنش گفته بود «وقتی تصمیم گرفتم این آلبوم را جمع کنم، دیدم کسی دور و برم نیست و به دلیل این‌که وقت یا حتی انگیزه‌اش را ندارند، نمی‌توانم روی کسی حساب کنم. به خودم گفتم اگر می‌توانی این راه را تنهایی برو!» حالا در جواب این‌که آیا این کنسرت هم به همان دلایل قرار است به شکل تکنوازی و با حضور نوازندگان کمی برگزار شود؟ می‌گوید: «من پارسال اجرایی نداشتم که اتفاق بسیار آزاردهنده‌ای بود. شخصاً دوست دارم هر شب روی صحنه باشم و از اجرا لذت ببرم؛ این برنامه هم به من پیشنهاد شد و من آن را پذیرفتم و اگر کار ارکستری هم پیشنهاد شود با کمال میل قبول می‌کنم؛ چون این کار را دوست دارم. اما شرایط آنقدر پیچیده و سخت شده که نمی‌توان این‌گونه پیش رفت.»
 
کنسرت پدرام درخشانی روز ۱۰ مرداد، ساعت ۲۰ در سالن استاد جلیل شهناز در خانه هرمندان برگزار می‌شود که امکان دادر این اجرا برای روز بعد هم تمدید شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

منبع: 

اختصاصی موسیقی ما


موسیقی ما – «تک‌نوازی» و «بداهه‌نوازی» همواره یکی از ارکان موسیقی ایران و دشوارترین بخش‌ آن است و نیازمند تجربه، تبحر، دانش کافی و نیز مهارت است؛ اما در سال‌های اخیر این مساله کمتر از قبل موردِ توجه قرار گرفته است؛ حالا نه دیگر مخاطب اقبالی به این مساله دارد و نه به عنوانِ‌ دغدغه‌ی‌ای برای اهالی موسیقی مطرح است؛ اما دلیلِ این ماجرا چیست؟ آیا تنها شرایطِ زندگی امروزِ و تغییر سلیقه‌ی مخاطب را می‌توان دلیلِ این ماجرا دانست یا اینکه همتی عمومی وجود نداشته است برای آنکه «تک‌نوازی» به عنوانِ یک فرمِ اصیل، کارکردِ خود را حفظ کند؟‌ «افشین معصومی» از تیر ماه سالِ گذشته، پروژه‌ی «چند شب» را برگزار می‌کند و همین هفته‌ی آینده هم «چند شب سه‌تار» را در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ تیرماه سالِ‌ جاری با حضور ۱۲ نوازنده‌ شناخته‌شده سازِ سه تار در تالار رودکی تهران برگزار برگزار می‌کند؛ هنرمندانی چون رامین جزایری، بابک راحتی، سپیده مشکی، ارژنگ حسینی، شهاب آذین مهر، طینوش بهرامی، ارژنگ سیفی زاده، پویان بیگلر، مهدی رستمی، وصال عرب‌زاده، فریبا هدایتی و هادی آذرپیرا و در آن مکاتب و شیوه های مختلف سه تارنوازی اجرا خواهد شد. با او و تعدادی از نوازندگانِ چند شب سه‌تار به گفت‌وگو نشسته‌ایم:
 

  • آقای معصومی «چند شب» چگونه و با چه نیتی شکل گرفت؟

مجموعه کنسرت‌های چند شب از تیر ماه سال گذشته شروع شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. این مجموعه کنسرت‌ها در ۱۲ دوره طراحی شده بود؛ اما بعد تصمیم گرفته شد تا در ده دوره به پایان برسد و بقیه‌ی آن در سالِ ۹۸ تکامل یافته‌‌تر و با ایده‌ها و مسایل به‌روزتری دنبال شود. ایده‌ی اولیه این کنسرت‌ها از آن جایی شروع می‌شود که قرار بود با «بابک چمن‌آرا» در تالار رودکی، کنسرتِ پیانوی ایرانی برگزار کنیم و از هر سبک و سیاق، نوازنده‌هایی در آن حضور داشته باشند؛ آن کنسرت‌ البته بنا به دلایلی اجرا نشد؛ یعنی تعدادی از نوازنده‌ها ایران نبودند و برخی هم زمانِ اجرا نداشتند؛ اما این رویدادِ شکل نیافته در ذهن من به یک سری مجموعه کنسرت‌ها تعمیم داده شد و ایده‌ی «چند شب» شکل گرفت.
 

  • آنچه اکنون روی صحنه اتفاق می‌افتد؛ چقدر منطبق با همان ایده‌ی اولیه است؟

در مرحله‌ی اول قرار بود یک نوازنده از نسلِ سوم و دو نوازنده از نسلِ چهارم به اجرای برنامه بپردازند؛ اما این ایده‌ال ذهنِ من بود که خیلی زود ترور شد؛ چون هم‌نشینی در موسیقی ایرانی همواره یک معضل است.
 

  • منظورتان از نسلِ سوم و چهارم کیست؟‌

ما در موسیقی ایران، یک نسلِ سوم و یک نسلِ چهارم داریم و میانِ این دو نسل، نوازندگانی هستند که از اساتیدِ بنامِ موسیقی هستند و می‌شود به نام نسلِ میانی آنان را شناخت.
 

  • و به نظرِ شما نداشتنِ طاقتِ هم‌نشینی بیشتر در این نسل دیده می‌شود؟

بله؛ برای مثال شما وقتی به گروه شهناز به سرپرستی استاد شجریان (که خداوند سلامت نگاه‌شان دارد) نگاه می‌کنید که خود از نسلِ سوم است، تمام کسانی که در آن گروه هستند، نوازندگانِ‌ نسلِ چهارم هستند و از نسلِ میانی تنها یک‌ نفر – آقای درخشانی- حضور دارد؛ یعنی همان‌اندازه که نسل سوم و چهارم با هم سازگاری دارند؛ نسلِ میانی با نسلِ چهارم ندارد و این هم‌نشینی معمولا رخ نمی‌دهد.
 

  • حالا اصلا چرا نسلِ چهارم؟‌

ما نسلِ چهارم را انتخاب کردم؛ چون نسلِ سوم خودش تا به حال بسیار پرکار بوده و کارهای بسیاری را تولید کرده است؛ نسلِ میانی نیز اساتیدِ بنامی هستند؛ اما نسلِ چهارم متاسفانه در زیرِ سایه‌ی این دو نسل، بسیار کم دیده شده است.
 

ما اکنون در دوران بحرانِ موسیقی و دورانِ گذار از فیزیکال به دیجیتال به سر می‌بریم که همه چیز را دست‌خوش تغییر کرده است. این روزها کمتر سی‌دی و کتاب تولید می‌شود و همه چیز به سمتِ دیجیتال شدن پیش می‌رود و همین روی کار افراد تاثیر گذاشته است. به هر روی ما اولین دوره را در تیرماه ۹۶ با «چند شب تار» شروع کردیم و ۱۲ نوازنده‌ی بنامِ نسلِ‌چهارم با بیان‌های متفاوت‌ و فرم‌های گوناگون در آن به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و برنامه تا کنون ادامه پیدا کرده است. به‌‌هر حال بعد چند شب تار، چند شب کمانچه، عود، سنتور و چند شب دونوازی اجرا شد و «چند شب گیتار» نیز به اجرا درآمد؛ اما از آنجا که ایده‌های ما رشد تکاملی پیدا کرد؛ به این نتیجه رسیدیم که فعلا پرونده‌ی موسیقی ایرانی را بسته و بعد چند شب موسیقی نواحی و کلاسیک را برگزار کنیم. به هر حال در هفته‌ی آینده چند سب سه‌تار و ۲۲، ۲۳، ۲۴ ماه آینده نیز چند شب نی و قانون برگزار خواهد شد. بعد از آن نیز این آثار به انتشار درخواهد آمد.
 

  • به نظر می‌رسد برخلافِ تصورِ عمومی، استقبالِ مخاطبان از این رویداد بسیار خوب بوده است؟

بله به گمانم برای نسلِ پنجم که موسیقی ایرانی را دوست دارند، این یک فرصتِ ایده‌آل است تا طی سه شب با یک هزینه‌ی کم نوازندگی دوازده نوازنده بنام را ببینند و سبک و سیاقِ‌ آنها را بشناسند.
 

  • مقیاسِ شما برای میزانِ انتخابِ نوازنده‌ها به چه صورت است؟

من برای هر دوره، از یک تا سه نفر از نوازندگان بنامِ آن ساز کمک می‌گیرم و لیستی تهیه می‌کنیم از نوازندگان در سبک و سیاق‌های مختلف و با بیان‌های متفاوت با تطابق بر با تمام پارامترهایی که در ذهنمان است؛ مثلا اینکه نسل چهارمی باشد، به چه شیوه‌ای می‌نوازد یا آدم مشهوری به آن ساز هست یا خیر، تعداد زیادی نوازنده در این میان وجود دارد که ما با تمام نوازندگان تماس می‌گیریم. برخی از آنها ممکن است خودشان مشکل داشته باشند و نتوانند یا تمایل نداشته باشند که در این کنسرت‌ها شرکت کنند یا زمان‌هایمان به هم نخورد؛ گاهی موارد هم شورا به این نتیجه می‌رسد که آن نوازنده مناسبِ اجرا در این شب‌ها نیست یا اینکه نفر بهتری در این سبک و سیاق وجود دارد. تعدادی نیز امکانات بیشتری می‌خواستند؛ برای مثال می‌گفتند که ما یک پارت برای اجرا می‌خواهیم یا اینکه باید اسممان بزرگ‌تر باشد و مسایلی از این دست. ما چالش‌های بسیاری در انتخاب داریم؛ اما این انتخاب‌ها با حساسیت‌های بسیار زیاد انجام می‌شود.
 

  • این شوراها برای سازهای مختلف متفاوت است؟

 بله و به همین خاطر جا دارد باز هم یادآوری کنم که این اجراها، فرصتی برای تمام هنرجویانِ این سازهاست که از نزدیک تمام سبک و سیاقِ موسیقی ایرانی را ببینند. من خودم اگر هنرجو بودم، حتما این فرصت را از دست نمی‌دادم؛  زمانِ هنرجویی، اگر استاد علیزاده سه شب،‌ کنسرت داشتند؛ من هر سه شب را می‌رفتم نه به خاطر عشق به استاد بلکه به خاطرِ تفاوت‌هایی که ممکن است اجرایشان در هر شب داشته باشد یا برنامه‌ای از آقای شجریان و پیرنیاکان در تالار وحدت به صورتِ بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی اجرا داشتند که استاد شجریان، از روی کتاب‌ برای انتخابِ‌ شعر تفال می‌زدند و دیدنِ آن اجراها برای ما مثلِ یک کلاس درس بود. به هر حال اگر هم موفق به دیدنِ‌ اجراها نشدند؛ می‌توانند در آینده این فایل‌ها را گوش دهد؛ چون ما این برنامه‌ها را به صورت لایو ضبط می‌کنیم و امیدواریم تا پایان سال در پکیج‌های خیلی نفیس و در خور شان موسیقی تولید و منتشر شود تا دوستانی که این کنسرت‌ها را از دست داده‌اند، اینها را از دست ندهند.
 

  • با توجه به اینکه در حال حاضر انتشارِ سی‌دی هیچ توجیه اقتصادی‌ای ندارد، این اتفاق بر چه اساسی رخ می‌دهد؟

اگر در نسلِ تمامِ‌ کنسرت‌ها و اجراهای نوازندگانِ نسل‌های گذشته ضبط  و هم‌اکنون به عنوان یک کار آرشیوی و پکیج به مخاطبان ارایه داده می‌شد، کمکِ بسیار زیادی به ما می‌کرد؛ موسیقی ما از دوران قاجار از آنجا که ضبط و ثبت شده، ریشه دوانده است. حالا انتشارِ این آثار کمک می‌کند تا در آینده مشخص شود، نسلِ‌ چهارم از نظر سونوریته و رپرتوار موسیقی و فرم به چه صورت می‌نواخته‌اند. این مجموعه می‌تواند یک منبع باشد. این برنامه یک رویداد مهم است که همه باید با هم کمک کنیم؛ من بارها گفته‌ام که دفتر موسیقی، دفترِ مجوزدهی است و برنامه‌ای برای موسیقی ندارد و در این میان اهالی موسیقی خود باید به دادِ خودشان برسند. این فعالیت‌ها برای من بعد مالی ندارد؛ اما این دغدغه را دارم تا یک جریان مویرگی کوچک در موسیقی و تک‌نوازی ما شکل گیرد.
این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت؟
حتما.
 

***
 

اما نوازندگانِ «چند شب» چه نگاهی به این رویداد دارند؛ «مهدی رستمی» – نوازنده- در این خصوص می‌گوید: «این برنامه، اتفاقِ خوشایندی است که در آن نوازندگان می‌توانند به صورتِ آزادانه و فارغ از حواشی موجود در یک مجموعه گردِ هم آیند و نوازندگی کنند؛ به‌خصوص اینکه سالنِ رودکی، همواره یک سالن معتبر بوده است.»

این نوازنده درباره‌ی کم‌شدنِ تک‌نوازی در موسیقی امروز می‌گوید: «این روزها، تمایل به گروه‌نوازی در موسیقی ایران بیشتر شده و تک‌نوازی مخاطبِ خاصِ خودش را دارد که البته در دنیا نیز وضعیت به همین شکل است؛ با این وجود در میانِ جوانان نیز تک‌نوازانِ بسیار برجسته‌ای از جمله «سیامک آقایی» و بسیاری دیگر از دوستان وجود دارد؛ اما متاسفانه رسانه‌ها اقبالِ بیشتری به موسیقی‌های عامیانه‌تر دارند و به همین خاطر تک‌نوازی کمتر دیده می‌شود؛ ضمن آنکه هم‌نشینی در موسیقی ایران کمتر اتفاق می‌افتد و به همین خاطر چهره‌ها نیز کم‌تر شکل می‌گیرند؛ ما این روزها «مکتب» را از دست داده‌ایم؛ بسیاری از بزرگان در همین محافلِ موسیقی شکل گرفته‌اند و روحِ موسیقی اصیلِ ایرانی از این طریق رشد می‌کرده است؛ به‌خصوص اینکه در حال‌ِ حاضر شیوه‌ی آموزش در موسیقی (حتی در دانشگاه‌ها) هیچ ربطی به موسیقی ما ندارد.»

او قرار است در این کنسرت‌ها، برنامه‌ای را به صورت بداهه به اجرا درآورد.

اما «هادی آذرپیرا» هم می‌گوید: «توانایی نوازندگان در نسل‌ جدید در تک‌نوازی کاهش پیدا نکرده است و اتفاقا از لحاظ تکنیکی با رشد نیز همراه بوده است؛ اما مطلب برای ارایه دادن کم شده است؛ یک نوازنده باید این قدرت را داشته باشد که یک تا یک ساعت و نیم کنسرتِ تک‌نوازی را اداره کند؛ اساتید گذشته این کار را به شکلی بسیار راحت انجام می‌داده‌اند؛ اما از آنجا که در حالِ حاضر هر اندازه که تکنیک و سرعت در موسیقی ما رشد کرده؛ «احساس» در آن کم شده است و به همین خاطر ارایه‌ی تک‌نوازی با مشکل مواجه شده است. »

او اضافه می‌‌کند که مخاطبِ کنونی هم با گذشته بسیار متفاوت شده است و جامعه به سمتی از زندگی کشیده می‌شود که هر چیزی به سرعت بدل به نوستالژی می‌شود و همین در شکلِ ارایه‌ی موسیقی موثر است: «از آن طرف هنرمندان نیز دیگر مثلِ گذشته به سیر و سلوکِ روحی اعتقادی ندارند.»

او در این برنامه به اجرای قطعاتی در دستگاه نوا می‌پردازد و در آن مدگردی‌هایی خواهد داشت؛ اما سازش را به شیوه‌ای که در این سال‌ها پی گرفته است؛ ارایه می‌دهد.


به رهبری میلاد عمرانلو

گروه کر تنال در پنجاه و هفتمین دوره‌ی مسابقات آواز و گروه‌های کر ایتالیا شرکت می‌کند

موسیقی ما – گروه کر تنال به رهبری «میلاد عمرانلو» برای شرکت در پنجاه و هفتمین دوره‌ی مسابقات آواز و گروه‌های کر سگیتزی عازم کشور ایتالیا می‌شود. این مسابقات از تاریخ ۲۶ تیر تا اول مرداد در شهر گریتزیا برگزار خواهد شد.

گروه کر تنال وابسته به آموزشگاه موسیقی تنال در سه بخش موسیقی معاصر، موسیقی پاپ و موسیقی محلی با گروه‌های حاضر به رقابت خواهد پرداخت.

گروه آوازی تهران در سال ۱۳۹۰ در این مسابقات موفق به کسب مقام دوم بخش پاپ و برنده جایزه ویژه بهترین گروه از نگاه مردم شده است.

این اولین حضور گروه کر تنال در یک جشنواره جهانی‌، بعد از حضور در مسابقات آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۱۷ است؛ گروه کر تنال در مسابقات آسیا و اقیانوسیه موفق به کسب سه مدال طلا و یک مدال نقره در بخش‌های موسیقی معاصر و محلی شد.
این سفر در حالی انجام می‌شود که تمامی هزینه‌های سفر توسط اعضا گروه  پرداخت شدهو هیچ گونه حمایت مالی دولتی و خصوصی از گروه انجام نشده است.


با شعری از اهورا ایمان و آهنگ‌سازی ستار اورکی

«علیرضا قربانی» قطعه «لیلا» را برای «پدر» خواند

موسیقی ما – «علیرضا قربانی» که خوانندگی تیتراژ سریال «پدر» به تهیه کنندگی حامد عنقا را برعهده دارد، قطعه جدیدی را برای این سریال اجرا کرد. این قطعه «لیلا» نام دارد و با شعری از اهورا ایمان و آهنگ‌سازی ستار اورکی تولید شده است؛ همان ترکیبی که تیتراژ پایانی سریال را نیز کار کرده‌اند؛ هر دو اثر هم‌زمان در سریال استفاده و منتشر خواهند شد.

این قطعه کار متفاوتی از علیرضا قربانی خواهد بود که با حضور نوازندگان حرفه‌ای و طراز اول ضبط شده و تنظیم آن را نیز ستار اورکی برعهده دارد. ضمن اینکه قربانی هم‌زمان دو قطعه آوازی از شاعران بزرگ ایران را برای سریال ضبط کرده است.
در تولید قطعه «لیلا» حمید اسفندیاری از ناشران صاحب نام و موثر عرصه موسیقی سنتی حامد عنقا را به عنوان مشاور همراهی می کند.

«علیرضا قربانی» در همکاری های قبلی خود با عنقا نه تنها خوانندگی سریال «تنهایی لیلا» نوشته او را برعهده داشت؛ بلکه با حضور در مراسم رونمایی سامانه کنسرت آنلاین کشور با طراحی، مدیریت و توسعه عنقا، اولین خواننده‌ای بود که با این سامانه همکاری و قطعاتی منتخب از آلبوم «سودایی» را اجرا کرد.

مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، سینا مهراد، مسعود فروتن، نیما رییسی، مجید مشیری، کاوه خداشناس، اکبر رحمتی، مژگان ترانه، الهام طهموری، ساناز طاری، شهاب مهربان، مهتاب شیروانی، پوریا سلطانزاده، سیدحسام میثاق و بیژن امکانیان و با معرفی ریحانه پارسا در نقش لیلا بازیگران سریال «پدر» هستند که به زودی از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

«دوستان سُل» روی صحنه مي‌روند

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷


رنگ‌های تابستانی جز فیوژن ارامنه در نیاوران

موسيقي ما – گروه موسیقی «دوستان سل» کنسرت تابستانی خود را ۳ و ۴ مردادماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌برد. در این کنسرت که به سرپرستی «آلوین آوانسیان» با عنوان «رنگ‌های تابستان» اجرا می‌شود، مجموعه قطعاتی آوازی از رپرتوار «جز استاندارد» با خوانندگی «واروژ وسکانیان» و همچنین قطعاتی از رپرتوار «جز – پاپ» با خوانندگی «هربرت کریم مسیحی» اجرا خواهد شد. علاوه بر آن، قطعاتی سازی در استایل فیوژن با همراهی «صدا صدیفی» نوازنده قانون نواخته خواهد شد که رنگ و بویی ایرانی-ارمنی دارد.
 
این گروه که از سال گذشته فعالیت رسمی خود را با اجرای کنسرت به مناسبت شب کریسمس در دی ماه ۹۶ در تالار رودکی آغاز کرد، اردیبهشت امسال نیز در چارجوب مجموعه برنامه‌های «موسیقی-تجربه» روی صحنه رفت. این برنامه سومین کنسرت گروه و با قطعاتی جدید است. در این برنامه علاوه بر واروژ وسکانیان خواننده باس، هربرت کریم مسیحی خواننده تنور و همچنین صدا صدیفی نوازنده قانون گروه را همراهی می‌کنند. در تنظیم قطعات این برنامه، ساز قانون نقشی پر رنگ بازی می‌کند که رنگی متفاوت به موسیقی داده است.
 
اعضای گروه واروژ وسکانیان و هربرت کریم مسیحی (خواننده)، آلوین آوانسیان (پیانو)، واهه آوانسیان (گیتار)، پترو کشیشی (ساکسفون)، واهیک قره بیگی (درامز)، آرامه بندری (گيتار بيس) و صدا صدیفی (قانون) هستند.
 
همچنین بیتا رادمهر، روشنک کی‌منش، مژگان فغانی، افسانه جابری و ماهور نصیریان به عنوان گروه همخوان، «دوستان سل» را همراهی می‌کنند.
 
«دوستان سل» متشکل از هنرمندانی است که در چارچوب قواعد موسیقی جز و زیر شاخه‌های آن مانند بلوز، سویینگ، سُل و… موسیقی‌ای غنی از رنگ‌آمیزی هارمونیک، ملودی‌های جذاب و روان و ریتم‌های خاص موسیقی جز را ارائه می‌کنند. در این مسیر بداهه‌نوازی فرصت را برای تک‌تک نوازندگان ایجاد می‌کند تا هر یک داستان فلسفی خود را با زبان موسیقی و لحن شخصی خود تعریف کنند و هر یک با ساز خود رنگ جداگانه‌ای به موسیقی دهند و از دیگر سو، حین هم‌نوازی که قواعدش برگرفته از ریاضیات موسیقی است، گفتگویی چند صدایی را پیش ببرند.
 
تعدادی از قطعات، از رپرتوار جز استاندارد با تنظیمی که منحصر به «دوستان سل» است. دو دیگر، چند قطعه که در زیرگونه جز- پاپ طبقه‌بندی می‌شوند، آهنگ‌هایی با ملودی‌هایی آشنا. این دو دسته، قطعاتی از دوران طلایی این نوع موسیقی هستند، زمانی که موسیقی جز هنوز در اوج محبوبیت بود و موسیقی پاپ وامدار موسیقی جز. دورانی پس از جنگ‌های جهانی که انسان را به خلق و آفرینش ملودی‌های زیبا وا داشت. ملودی‌هایی که از زیبایی، عشق و صلح سخن می‌گویند.
 
و سوم، کارهای تلفیقی از موسیقی فولکلور ایرانی و ارمنی با هارمونی جز و ریتم‌های متفاوت که تا حدی غافلگیر کننده است. دوستان سل کوشیده‌اند تا در اجرای این قطعات، بیانی بدیع از موسیقی فولکلور با تنظیم و هارمونی‌ای که در چارچوب سبک موسیقی گروه باشد ارائه کنند تا گروه بتواند بیشتر به هویت ایرانی – ارمنی خود نزدیک شود و به آفرینشی نو دست بزند. در این مسیر دعوت از سازهای مختلف برای اجرای ملودی‌ها در قطعات رنگ‌های متنوعی پدیدار می‌کند.
 
کنسرت «رنگ های تابستان» ۳ و ۴ مرداد ۹۷ ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این برنامه را از سایت تیوال تهیه کنند.


هفدهم مرداد ماه و در تالار وحدت

«سالار زمانیان» با «شهریار ایمانف» به اجرای برنامه می‌پردازد

موسیقی ما – «سالار زمانیان» به همراه «شهریار ایمانف» – نوازنده‌ی برجسته‌ی آذربایجان- هفدهم مرداد ماه کنسرتِ مشترکی را در تالار وحدت تهران و چند شهرِ دیگر برگزار می‌کنند. این کنسرت؛ مجموعه‌ای از قطعاتِ آهنگسازی‌شده توسط «زمانیان» و «ایمانف» به همراه قطعاتی از موسیقی آذربایجان و موسیقی کلاسیک است.

در این کنسرت‌ها، «بهنام ابوالقاسم» پیانو، «تینا جامه‌گرمی» ویولون، «نیما زاهدی» ویولون، «داریوش حجازی» ویولا و «آتنا اشتیاقی» ویولون‌سل خواهند نواخت.

«شهریار ایمانف» نوازنده تار و عود هنرمند جوانی است که در کار خودش استاد است. او در جهان بسیار شناخته شده است و تکنیک و سرعتش فوق‌العاده است و در عین حال احساسش مثال زدنی است.

«سالار زمانیان» موسیقی را با پدر خود منوچهر زمانیان شروع کرد.سپس با استاد کیوان ساکت به صورت حرفه ای ادامه داد. او در فستیوال های مختلفی نظیر “جشنواره موسیقی خلیج فارس٩١” ، “جشنواره رَنگ موسیقی ٩٢” ، و “جشنواره بین المللی موسیقی فجر٩۴” شرکت کرده و کاندیدای بهترین موسیقی در فستیوال بین الملی تئاتر ٢٠١١ شد. او نوازنده ی ارکستر ملی وزیری به سرپرستی استاد کیوان ساکت است که اجراهای مختلفی همراه با این ارکستر ویا به صورت فردی داشته است.نوازندگی در آلبوم تصویری “یک خانه پر زِ مستان” ساخته ی کیوان ساکت که با صدای سالار عقیلی،قطعه ی “غریو” ساخته ی وی برای تار و کویینتت زهی،”تِم و واریاسیون” ساخته ی کامبیز روشن روان برای تار و کوارتت زهی و… از جمله کارهای اوست.

منبع: 

سایت موسیقی ما

مسعود صادقلو مجاز شد

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷


آغاز فعالیت‌های رسمی خواننده «آخر شب»

مسعود صادقلو مجاز شد

موسیقی ما – نخستین اثر رسمی مسعود صادقلو سرانجام با اخذ تمام مجوزهای لازم روانه بازار موسیقی کشور شد تا این خواننده نیز پس از مدت‌ها فعالیت در فضای موسیقی کشور بتواند فعالیت رسمی خود را در بازار موسیقی کشور آغاز کند.

به گزارش «موسیقی ما»، تک آهنگ «مگه جنگه» نخستین اثر رسمی مسعود صادقلو در روزهای گذشته به صورت اختصاصی از سایت «موسیقی ما» منتشر شد تا این خواننده کهانتشار اینترنتی آثارش محبوبیت زیادی را برای وی باعث شده بود، سرانجام با اتمام پروسه اخذ مجوز اش وارد فضای رسمی موسیقی در ایران شود و به زودی با کنسرت‌ها و فعالیت‌های جدید پذیرای دوستدارانش باشد.

این خواننده که در هفته‌های گذشته برخی رسانه‌ها در پی ایجاد حواشی محتلف برایش بودند، از مدت‌ها پیش در تلاش برای فعالیت رسمی در ایران بود و مدت زمان زیادی نیز اثری منتشر نکرد تا با انجام اخذ مجوزهای لازم بتواند وارد فضای رسمی موسیقی در ایران شود.

تخستین اثر رسمی این خواننده «مگه چنگه» با ترانه‌ای از میلاد فلاح، ملودی محمد لطفی و تنظیم میلاد ترابی تحت امتیاز موسسه فرهنگی «آوای باران»و تهیه کنندگی منوچهر حسنی روانه بازار موسیقی کشور شده است که در ادامه می توانید آنرا گوش و دانلود کنید.

منبع: 

سایت «موسیقی ما»


به کارگردانی محمد رحمانیان

«نیما مسیحا» خواننده نمایش – موسیقی ««لیلا… و چند مسافر» دیگر شد

موسیقی ما – خواننده پاپ کلاسیک در جدیدترین اثر محمد رحمانیان در قالب نمایش – موسیقی می‌خواند.

به گزارش «موسیقی ما»، نمایش – موسیقی «لیلا… و چند مسافر» به کارگردانی محمد رحمانیان اجرای عمومی خود را از شامگاه ۱۹ تیر در سالن استاد سمندریان آغاز کرده است.

نمایش – موسیقی لیلا… و چند مسافر با بازی: علی عمرانی، فریبا متخصص، مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، سینا رازانی، احسان کرمی، سعید توکلی، سانیا سالاری، آلاله زارع‌طلب، محمد شاکری و با خوانندگی نیما مسیحا مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده از سه‌شنبه، ۱۹ تیر تا چهارشنبه، ۱۰ مرداد، در این مجموعه تئاتری به صحنه خواهد رفت.

در این اجرا نیما مسیحا به عنوان خواننده حضور دارد و حمیدرضا گلشن به عنوان خواننده مهمان و مدیر اجرایی موسیقی درکنار وی حاضر است؛

همچنین ساخت موسیقی برعهده علیرضا افکاری بوده و اشکان آریا، رامین آریا تنظیم آثار را برعهده داشته‌اند. همچنین ترانه‌های اجرا شده در این برنامه را روزبه بمانی، محمد سلمانی، محمد سعید میرزایی و سپیده ذهنی سروده‌اند و پریسا کاشفی -تار، کمانچه،عود، سه تار، اشکان آریا – کیبورد، رامین آریا – گیتار ،محمدرضا بهره ور – گیتارباس و کیارش سخایی – کاخن گروه نوازندگان را شامل می‌شوند.

منبع: 

سایت «موسیقی ما»

جادوی خاص در دبی

دسته بندی : دانلود آهنگ ایرانی تاریخ : شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷


موسیقی ما – چندی پیش «سینا شعبانخانی» خواننده موسیقی پاپ، در دبی روی صحنه رفت. به گزارش «موسیقی ما»، این هنرمند که از سال گذشته فعالیت رسمی‌اش را آغاز کرده، اجراهای پس از ماه رمضانش را با برگزاری کنسرت در کشور امارات عربی متحده آغاز کرد.

خواننده قطعه «جادوی خاص»، در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۸ برای ایرانیان ساکن دبی و مسافران این شهر توریستی روی صحنه رفت و گلچینی از محبوب‌ترین قطعات خود را به اجرا درآورد. این کنسرت به همت کمپانی «شانار ایونت» و تهیه‌کنندگی «شایان میرعظیم» در سالن مجلل Music Hall هتل «زعبیل سرای» دبی برگزار شد و تعداد قابل توجهی از ایرانیان در آن حضور یافتند. نکته جالب این کنسرت، حضور خانواده‌هایی از آلمان و ترکیه در میان حاضرین در سالن بود.

سینا شعبانخانی در این کنسرت قطعاتی چون «جادوی خاص»، «عمداً»، «چشمای مست»، «حس من»، «من بی‌قرارم»، «نزدیکای پاییز» و… را اجرا کرد و در بخشی از برنامه بنا به اصرار حضار، قطعه «تب چشمات» که در کنداکتور نبود را هم اجرا کرد. اجرای دو قطعه آوازی با نوازندگی پیانو بخش دیگری از این برنامه بود.

شعبانخانی که چند هفته پیش قطعه «حس من» را منتشر کرده، به زودی قطعات جدیدی منتشر خواهد کرد. این هنرمند همچنین سوم مرداد ۱۳۹۷ طی دو سانس در سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود تا جدیدترین قطعاتش را برای مخاطبینش اجرا خواهد کرد.


موسیقی ما – موسیقی همچون سلاحی گرم در میدان جنگ عمل می کند؛ ابزاری که می توان با آن در مقابل افکار بد، از خود محافظت کرد؛ هنری که پیش از تاریخ همراه بشر بوده است.
در مقابل شاید در طول روز اتفاقات خوبی افتاده باشد اما با شنیدن یک موسیقی غمگین که ترانه آن نیز نمک بر زخم شنونده می پاشد، همه افکار مثبت و خاطرات خوب از بین برود.
شواهدی در دست نیست که انسان چه زمانی با موسیقی آشنا شده ‌است اما تاریخدانان گفته اند بشر نخستین موسیقی را با استفاده از تغییر ریتم کف زدن و دمیدن هوای دهان به بیرون ساخت و آلت موسیقی را از نی درست کرد.
سپس بشر فرا گرفت با ضربه زدن چوب کوچک بالای چوب بزرگتر به خصوص درختان که میانشان خالی باشد، صداهای خوش‌آیند به دست می‌آید.
در مراحل اول بشر طبل را به مثابه زنگ خطر در مواقع اضطراری و شکار استفاده می‌ کرد. بعدها برای اینکه دیگران بدانند در چه خطر یا حالتی هستند انواع نواختن طبل‌ها را اختراع کرد.
و در نهایت این موسیقی در مدت ۵۰ الی ۷۰ هزار سال به موسیقی امروزی تبدیل شد.

**موسیقی فریادهای خستگی مغز را سرکوب می کند
تحقیقات بسیاری ثابت کرده که موسیقی هنگام ورزش کردن تاثیر شگرفی بر بدن انسان دارد.
این امر به این دلیل است که گوش دادن به موسیقی می‌تواند فریادهای خستگی مغز را سرکوب کند. همانطور که بدن می‌فهمد خسته هستیم و می‌خواهد که استراحت کنیم، به مغز نیز پیام‌هایی می‌فرستد تا پیام استراحت ارسال کند.
اما گوش دادن به موسیقی گریزی برای بدنِ در تسخیر مغز است و به ما کمک می‌کند به راحتی از این پیام‌های خستگی چشم پوشی کنیم.

** موسیقی با مغز ما چه می کند؟
نادر اباذری دکترای روانشناسی بالینی گفت: مغز ما به موسیقی شاد و غمگین پاسخی متفاوت می‌دهد. موسیقی می تواند به طور همزمان چندین نقطه از مغز ما را فعال سازد، گوش دادن به یک آهنگ می تواند قدرت تخیل، قوه خلاقیت، حافظه و تداعی ما را تحریک کند.
وی افزود: به همین دلیل است که یادگیری اگر با موسیقی همراه باشد می تواند مدت زمان بیشتری در حافظه باقی بماند چرا که با فعال شدن چندین بخش از مغز این یادگیری انجام شده است.
این متخصص اظهار داشت: پس توجه داشته باشیم که اگر در موقعیتی که حالمان بد است، آهنگ غمگینی گوش دهیم افکار منفی بیشتری به سراغمان می آید و دنیا را برای ما تیره و تار می کند، دلیلش هم این است که با گوش دادن مکرر به آهنگ های غمگین توجه ما انتخابی می شود و از کانال های مختلف مغزی، تفکرات منفی به راه می افتند و وضعیت روانی ما را پیچیده تر می سازند.

** چطور از موسیقی به نفع حال خوبمان استفاده کنیم؟
دکترای روانشناس بالینی توضیح داد: ما بر حسب عادت یاد گرفته ایم که هر گاه حال روحی خوبی نداریم، با دوستان یا در خلوت خود در خانه، خودرو، تاکسی و اتوبوس آهنگ های غمگینمان را بدون توقف گوش دهیم و احساس همدردی و همزادپنداری را برای خود بیدار کنیم و در نتیجه حالمان بدتر شود.
به گفته اباذری، وقتی اضطراب و ناراحتی ما به خودی خود بسیار است شنیدن آهنگ هایی که غم را القا می کنند، موجب فعال شدن افکار خودتاییدگر ما می شود و با زنده شدن خاطرات تلخ تر گذشته، افکار منفی و متنوعی که گویا در تمام زندگی با ما بوده اند، به سراغ ما می آید.
این روانشناس اظهار داشت: در این حالت، مغز ما فرصت ترمیم، بهبودی و بهتر شدن خُلق را از دست می دهد و در نتیجه آن، ما تنها به دلیل یک اتفاق بد که شاید حتی بخشی از یک زندگی عادی است، افسرده و مضطرب می شویم و مدت زمان بازگشت ما به حالت عادی بسیار طولانی تر می شود.
این کارشناس گفت: پس هوشیار باشیم که ما می توانیم با توجه به رویدادهای روزمره خود، موسیقی هایی را انتخاب کنیم و از این راه به خودمان کمک کنیم تا خوب باشیم و در واقع مانند یک درمانگر خبره با خود رفتار کنیم، نه همچون کسی که در چاله گیر افتاده است و با هر رفتار خود عمق مشکلات خود را عمیق تر می سازد.
این دکترای روانشناس بالینی اضافه کرد: موسیقی از کنار هم قراردادن صداهایی که شاید ارتباطی با یکدیگر ندارند، قطعاتی را به دست می دهد که همچون یک معجزه عمل می کنند و از نظر زیبایی و گوشنواز بودن به حدی باکیفیت است که به سختی می توان باور کرد این موسیقی برآمده از آن صداهایی باشد که به تنهایی جذابیتی نداشتند.
اباذری افزود: به همین ترتیب می توانیم زندگی خودمان را در نظر بگیریم، گاهی اتفاقات خوشایندی برایمان رخ می دهد که تصور می کنیم بهشت به زمین آورده شده است و گاهی یک اتفاق بد چنان ما رادرگیر می کند که تصور می کنیم احتمالا آخرین روز دنیاست و هیچ روزنه دیگری برای نفس کشیدن وجود ندارد.
این روانشناس اظهار داشت: ما باید به موسیقی زندگی خودمان گوش بسپاریم. یک قطعه موسیقی منحصر به فرد از زندگیمان، که قطعا از کنار هم قرار گرفتن اتفاقات تلخ و شیرین به وجود آمده است و زیبایی خود را مدیون کنار هم قرار گرفتن این پستی و بلندی ها و نوسانات است.
وی یادآور شد که نباید انتظار همیشگی بودن اتفاقات خوب و بد را داشت، چرا که حتی ممتد بودن یکصدای خوش، زیبایی خود را از دست خواهد داد و به صدای همچون بوق یک ماشین تبدیل خواهد شد.

**خود نظم دهی
اباذری با بیان اینکه موسیقی می تواند به ما بیاموزد که چطور حالات متضاد و گوناگون خود را تنظیم کنیم، اضافه کرد: موسیقی اندازه هر صدا را تنظیم می کند و سکوت کردن را به ما تمرین می آموزد؛ اینکه برای زیباتر شدن هر چه بیشتر یک قطعه، همه اجزای موسیقی باید به اندازه مناسب خود در کنار هم قرار گیرند.
این متخصص روانشناسی ادامه داد: درست مانند موسیقی، در زندگی عصبانیت، ناراحتی، شادی، تعجب، ترس، افسردگی و همه احساسات می تواند وجود داشته باشد و تنها شرط دلنشین تر شدن آن این است که بتوانیم آنها را تنظیم کنیم، یعنی در موقعیت مناسب ناراحت باشیم اما به اندازه؛ در موقعیت مناسب عصبانی و یا خوشحال باشیم اما اندازه و حدود آن را تنظیم کنیم.
وی تصریح کرد: باید سبک و سنگین کردن میزان نشان دادن احساسات را از همین آهنگ های ساده ای که می شنویم بیاموزیم و برای بر هم نخوردن موسیقی زندگی خود کوشا باشیم.

**جهان بینی موسیقیایی
این متخصص توضیح داد: ما هیچگاه یک آهنگ را تفکیک شده گوش نمی دهیم، نت های آن را از هم جدا نمی کنیم و همه صداهای زیبا و غیر زیبا را در کنار هم به زیبایی تجربه می کنیم، بنابراین موسیقی به ما می آموزد که ما می توانیم زندگی خود را کلی تر ببینیم، روی جزییات ناگوار آن، گیر نکنیم و اتفاقات تلخ و شیرین را با هم در نظربگیریم.
وی تصریح کرد: این موسیقی و جهان بینی موسیقیایی است که به ما نشان می دهد تنها با یک خطا همه قطعه آهنگ زیر سوال نمی رود و ما کلیتی از آن موسیقی را در نظرمان می گیریم.
«با رخ دادن یک اتفاق بد، دنیای ما به آخر نمی رسد و می توانیم اتفاقات خوب و بد گذشته را کنار هم ببینیم تا زیبا بودن کل گرایانه زندگی نمایان شود».

** موسیقی تاثیرات شیمیایی گوناگونی در بدن دارد
سیما فردوسی پور استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: محققان با تحریکات موسیقایی کشف کردند که موسیقی تاثیر شیمیایی گوناگونی در بدن دارد و به همین دلیل با تاثیر بر اعصاب مهم به متعادل کردن سطوح هورمون های شادی مغز کمک می کنند.
این دکترای روانشناس بالینی افزود: مهم این است که چگونه و به چه نوع موسیقی گوش فرا دهیم، اگر موسیقی فرحبخش باشد، مبتذل نباشد و تاثیر منفی به لحاظ کلامی نداشته باشد، می تواند تاثیر مثبت و خوبی روی فرد بگذارد.
فردوسی پور اظهار داشت: هنگام ترشح هورمون های نشاط آور، سطح آن در خون افزایش می یابد و باعث انبساط خاطر در فرد می شود.
وی ادامه داد: اما گاهی می بینیم که کلام برخی از موسیقی ها هدایت کننده نیست، یا مخرب است یا ایده هایی را به شنونده القا می کند که مثبت نیست.
این متخصص با بیان اینکه گاهی موسیقی بدوم کلام است و گاهی توام با کلام است، اظهار داشت: موسیقی همراه با کلام های مثبت و خوب همچون اشعار مولانا و حافظ تاثیر خوبی روی فرد می گذارد اما موسیقی مبتذل که حرفهای بد در آن زده شود تاثیر منفی دارد.


چه خبر از اینستاگرام هنرمندان؟

پیام تسلیت بیژن کامکار و بابک جهانبخش در بندرعباس

موسیقی ما – افتتاح رستوران مازیار فلاحی

مازیار فلاحی رستوران خود را به تازگی افتتاح کرده است.

IMG_2800

تسلیت بیژن کامکار

بیژن کامکار پیام تسلیتی در پی حادثه سنندج منتشر و اظهار همدردی کرده است.

IMG_2801

بابک جهانبخش در بندرعباس

بابک جهانبخش خبر از برگزاری کنسرت خود در شهر بندرعباس را داده است.

IMG_2803

تمدید کنسرت آرش و مسیح

آرش و مسیح به دلیل استقبال فراوان کنسرت خود را تمدید کرده اند.

IMG_2802


موسیقی ما – گزارش ویدئویی اجرای «علیرضا قربانی» در فستیوال Respect 2018 کشور جمهوی چک منتشر شد. آواز این خواننده‌ی شناخته‌شده‌ی موسیقی اصیل و اجرای قطعات آلبوم «سودایی» به آهنگسازی سامان صمیمی و نوازندگی اعضای گروهش بازخورد زیادی میان مخاطبان این فستیوال داشت.

«علیرضا قربانی» را در این اجراها سامان صمیمی، زکریا یوسفی و میلاد محمدی همراهی می‌کردند و برنامه‌شان در شهر پراگ انجام شد و مورد توجه مخاطبان فستیوال Respect قرار گرفت. این فستیوال قدمتی بیست و یک ساله دارد و به منظور معرفی موسیقی ملل جهان در جمهوری چک برگزار می‌شود؛ علاوه بر گروه علیرضا قربانی گروه‌هایی از کشورهایی نظیر هندوستان، هلند، برزیل، نیجریه و فرانسه و… نیز در آن حضور داشتند و قطعات متفاوتی را اجرا کردند.

در ادامه می‌توانید گزارش ویدئویی اختصاصی «موسیقی ما» از اجرای علیرضا قربانی و گروهش در فستیوال Respect را برای اولین‌بار ببینید و دانلود کنید:


در جریان اختتامیه جشنواره «ام اس»

رونمایی از کلیپ «یادگار سرو» با صدای وحید تاج و موسیقی کیوان ساکت برگزار شد

موسیقی ما – رونمايي از كليپ «يادگار سرو» با حضور علاقه‌مندان به هنر و چهره‌هاى فرهنگى، هنرى و اجتماعي و عوامل سازنده اين كليپ در تالار ايوان شمس انجام شد. پخش اين كليپ، حسن ختام رويداد اختتاميه جشنواره سراسری فرهنگی هنری با موضوع بيماري «ام اس» بود كه بانى برگزارى آن انجمن ام اس ايران است. كارگردان يادگارسرو با تلفيق اجراى پرفورمنس هنرى و آهنگسازي و اجراي اساتيد به نام حوزه موسيقي، تصويري ماندگار از مفهوم  ام اس را براي مخاطبان امروز رقم زده است.
 
ترانه زيباي هوشنگ ابتهاج، آهنگسازي و نوازندگي  كيوان ساكت و خوانش و اجراي پرفراز و فرود وحيد تاج، تاثير گذاري اين ويديو كليپ را دو چندان كرده است. وحيد تاج و كيوان ساكت از جمله مهمانان اين برنامه بودند و براى جمعيت حاضر در سالن قطعات تاثيرگذاری را اجرا كردند كه استقبال و تشويق حضار را به دنبال داشت.
 
حسين كاكاوند (تهيه كننده)، مازيار رضاخانى (كارگردان)، علی تبریزی (فیلمبردار و تدوین) و لادن قناد (كارگردان پرفورمنس) عوامل سازنده اين كليپ هستند كه سال‌ها دغدغه اين بيمارى را داشته‌اند و حضورشان به همراه بازيگران و عوامل فنی كليپ روى سن با تشويق حضار روبرو شد. انجمن ام اس ايران، به عوامل سازنده اين كليپ به رسم يادبود، تندیس اين انجمن را اهدا كرد.
 
از جمله چهره‌هاى اجتماعى و سياسى حاضر در اين مراسم محمد هادى ايازي (معاون اجتماعي وزير بهداشت)، عليرضا تابش (مديرعامل بنياد فارابي)، سمانه زمانی (مدیرکل سلامت شهرداری تهران) و دکتر محمدعلی صحرائیان (نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس ایران) بودند.
 
در اين مراسم، پس از صحبت‌هاى سید جواد یحیوی(مجرى مراسم) درباره ماهيت جشنواره و پخش ويديويى درباره مشكلات مبتلایان به ام اس، محمد هادى ايازي و حسين كاكاوند (مديراجرايي برنامه هاي روزجهاني ام اس
و تهيه كننده كليپ يادگارسرو) درباره هدف از برگزارى اين جشنواره و تأثير آن بر جامعه، صحبت كردند.
 
حسين كاكاوند با اشاره به اين كه تصوير مخاطب عام از بيمار مبتلا به ام اس، زهرا سادات فيلم طلا و مس است گفت: «مبتلايان به ام اس زيادي در جامعه داريم كه زندگي و ظاهري كاملاً عادي مثل باقي مردم دارند. موضوع مهم اين است كه بايد از اين بيماران حمايت كنيم تا بيماري‌شان كنترل شود و به مراحل خطرناک نرسد.»
 
او ادامه داد: «با ساخت اين كليپ مي‌خواستيم تصوير غلط مخاطبان را درباره بيمارى ام اس از بين ببريم. جشنواره سمفونی لک‌لک‌ها، در واقع می‌خواهد با زبان، هنر و خلاقیت شرکت‌کنندگان به جامعه بگوید که ام اس، فرد مبتلا را به دره نینداخته است. اما نگاه جامعه او را به دره‌ای می‌اندازد که بیرون آمدن از آن بسیار سخت است.»
 
جشنواره فرهنگی هنری امسال با عنوان سمفوني لك‌لك‌ها با هدف معرفی ایده‌های نو و آفرینش‌های متفاوت و خلاقانه هنری با موضوع ام اس از ۲ تیر ماه امسال تا ٢٠ تیر در محل فرهنگستان هنر برپا بود. هدف از برگزاري ساليانه اين جشنواره، شناخت بهتر و صحیح جامعه نسبت ام‌اس است. شعار امسال روز جهانى ام اس، در كنار هم برابر ام اس است.
 

منبع: 

اختصاصی سایت «موسیقی ما»


%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A